Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sociale medier kategori virker død.

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Henrik Krogh:

Kan I evt. anbefale nogle bøger, blogs eller lignende om emnet?

Jeg kan ikke lade være med at prøve at gribe de bolde, som I har smidt op i luften et par gange nu?

Henrik

Jeg kan vist ikke - jeg er typen, der hylder princippet om "learning by fooling around". Egne fejltagelser er 100 gange mere lærerige end andres ;-) Men det kan da være, at Mikkel eller andre har nogle gode bud?

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:20

Thomas Rosenstand:
Egne fejltagelser er 100 gange mere lærerige end andres ;-

Enig, men der er heller ingen grund til at stikke hånden ind til hunden, hvis der står den bider!Big Smile

Tilmeldt 25. May 09
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 09:52

Jeg syntes der er en tendensAmino til at mange tror at sociale medier i stor udstrækning skal fungere som reklamesøjler og at det gælder om at samle "vennner" etc som man så efterfølgende kan spamme/maile/lave updates til. Nu har jeg beskæftiget mig længe med de sociale online medier som brandværktøj for virksomheder, det var bla det mit speciale fra Medievidenskab handlede om.

Grundlæggende handler sociale medier jo om at være...social. Nøjagtigt som man er det i IRL. Så det handler om at opbygge forhold, tillid og ikke mindst troværdighed. Det handler også om identitetsprocesser, vidensdeling, åbenhed og meget andet, men det kan vi tage en anden gang ;-)

Man har med sociale medier en enestående mulighed for at vise hvem man er og hvad det er man beskæftiger sig med. Der er lidt for meget get-rich-quick-scheme over den tilgang mange (på Amino og generelt) har til Twitter og Facebook og det afspejler sig måske i de indlæg der ses i netop denne kategori på Amino. De berører i høj grad det overfladiske "hvordan ser jeres Facebook sider ud", "hvordan får jeg flere venner" etc, men substansen og det kommunikative indhold mangler. Der er simpelthed for meget form over indhold - generelt, der er også mange der gør det lige efter bogen.

Brugen af sociale medier i markedsføringssammmenhæng og som brandværktøj er en usandsynlig god ide, hvis man gør det rigtigt. Det er en gave til din virksomhed. Men det tager tid og det kræver indhold og konsistens. Hvis ikke du kan klare selve kommunikationen, så kommer du hurtigt til at bruge en masse tid og energi som ikke stemmer overens med resultatet. Og så bør man lægge energien et andet sted.

"Sociale medier" kategorien er fuldt ud eksistensberettiget, jeg tror bare folk lige skal finde ud af hvad den kan bruges til, hvad det egentligt handler om. Smile

Tilmeldt 2. Jun 09
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 21:53

Anders Giversen:

Jeg syntes der er en tendens på Amino til at mange tror at sociale medier i stor udstrækning skal fungere som reklamesøjler og at det gælder om at samle "vennner" etc som man så efterfølgende kan spamme/maile/lave updates til. Nu har jeg beskæftiget mig længe med de sociale online medier som brandværktøj for virksomheder, det var bla det mit speciale fra Medievidenskab handlede om.

kan du komme med en profil, praktisk eksempel på dette, på en social side, så vi kan få syn for sagen ? tror jeg der er mange herinde der gerne vil se..

Tilmeldt 25. May 09
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 21:54

Jeg skal lige forstå hvad du mener - vil du have et eksempel hvor brugen af sociale medier er misforstået?

Fra København
Tilmeldt 15. Jul 07
Indlæg ialt: 101
Fra  SMM Skrevet kl. 14:08
Side 3 ud af 3 (26 indlæg)