Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Starte fra bunden

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Nørresundby
Tilmeldt 12. Nov 08
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lidt droppet ideen med at købe et webhotel. Jeg vil hellere vente til jeg selv er i stand til at opbygge det hele fra bunden. Jeg vil ikke være afhængig af, at et andet firma skal sørge for opbygningen, server, søgemaskineoptimering osv. Når jeg selv på et tidspunkt er i stand til at opbygge det hele fra bunden, vil det så ikke være det bedste? Her tænker jeg på, at jeg jo vil have mere frihed osv. Og er det muligt selv at ordne det hele, hvis man kan? Her tænker jeg på søgeoptimering, server, hosting osv. Hvis man selv kan, og er rigtig dygtig, så har man vel alle de muligheder, man kan have? Jeg skal nemlig i gang med en uddannelse nu, og sidder selv og arbejder med at forbedre mig selv i fritiden. Jeg har nemlig mange ideer nu, men bare ikke pengene til at få andre til at lave det for mig. Det ville også være træls, at få nogen til at lave det hele for en nu, og hvis det så ikke havde succes. Når man selv kan lave det hele fra bunden, burde man vel spare en masse udgifter. Giver I mig ret? Hvad er jeres holdning? Så i øjeblikket, vil jeg nok mere koncentere mig om, at få skrevet mine ideer ned, og lave skitser osv. Så jeg stadigvæk har dem, når jeg selv kan lave det fra bunden.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:31

synes ikke rigtigt dit indlæg hænger sammen. Et webhotel er jo et sted at _hoste_ filerne, om du så får en ekstern udbyder, webhotellet eller en helt tredje til at lave designet + teknikken bag fra bunden er sådan set lidt underordnet i den forstand..

Hvis du har lyst til at starte HELT fra bunden, skal du have styr på flg:

server + location til denne

DNS service

Design

Database-setup

SEO

Sikkerhed

Og meget meget mere...

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 18:07

Der er ingen tvivl om at du har den ultimative kreative frihed ved at lave alting selv, men som Simon allerede har skrevet, så er der temmeligt mange ting som du skal have styr på - og selv om du selv har evnerne til at lave det hele, skal du jo også overveje om du har tiden til at få det ført ud i livet.

Og det lyder som om at du først skal til at lære at lave det hele fra bunden. Det er jo temmeligt mange discipliner du skal ud i, så jeg tror at det er et dødfødt projekt.

Det nytter jo ikke at du har en masse fede ideer, hvis al din tid går med noget som allerede kan fås eller købes. Så brug hellere tiden på dit koncept - det vil helt sikkert overaske dig hvor mange ting du skal have styr på, selv om du hyrer folk til at lave ALT arbejdet for dig.

Du kan sagtens komme igang for meget få penge.

Prøv at regne ud hvor meget strøm en server bruger hvis den skal køre 24 timer i døgnet året rundt - og se om det ikke ville blive billigere at bruge en webhotel-løsning. Du skal også lige købe en server, og måske et noget serversoftware (med mindre du vælger et gratis OS). Så skal du sørge for backupløsninger.

Kort sagt ville jeg købe et webhotel, installere en open source løsning af en eller anden art - og måske selv bruge noget krudt på at få det tilpasset alternativt få nogen til det.

Men inden du køber webhotellet, så prøv at hente en open sourceløsning, sæt en server op hos dig selv og få det til at spille med det layout du nu ønsker, og så prøv at overveje igen om du vil lave alting fra bunden.

Som sagt, kan alt lade sig gøre hvis man er rigtig dygtig og har rigitgt meget tid - det er bare sjældent at man er rigtigt dygtig til alting (det bliver i bedste fald sansynligvis bare en middelmådig løsning....) -  og tiden mener jeg er bedre brugt på din idé, end på at lave noget middelmådigt som kunne være løst bedre.

mvh

Jan

Fra Nørresundby
Tilmeldt 12. Nov 08
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 18:15

Så selvom man har et webhotel til sin side, så kan man stadigvæk godt lave sin egen hjemmeside præcis lige så teknisk og professionelt, som man har lyst til? Er webhotellet ikke bare et sted, hvor man ligger sin færdige hjemmeside ind på?

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 18:24

Thomas :

Så selvom man har et webhotel til sin side, så kan man stadigvæk godt lave sin egen hjemmeside præcis lige så teknisk og professionelt, som man har lyst til? Er webhotellet ikke bare et sted, hvor man ligger sin færdige hjemmeside ind på?

Ja, men hvis du skal købe en færdig løsning, så er der nogle firmaer, som forlanger at du bliver hosted hos dem også. F.eks. hvis du ikke må få adgang til kodningen af standardløsningen, men kun de ændringer som er lavet specielt til dig. Skulle det være tilfældet, så er det dog ikke det store problem at flytte domænet over til den nye hosting.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 18:25

Ja - du kan designe og programmere lige så tosset du vil på de fleste webhoteller - og jo ultimativt er det bare et sted hvor du lægger dit site op - men et site består jo af mange ting (f.eks. scriptkode,htmlkode,grafisk design,databaser osv.)

mvh

Jan

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)