|
Hej aminoer! Jeg kom til at tænke på hvad folks mening var om universitet vs. handelshøjskole. Jeg har nemlig hørt mange sige forskellige ting, og det er klart at mange af dem der siger deres mening er farvede. Efter handelsskolen har jeg nemlig kigget meget på handelhøjskolen i Århus og cbs, men nu er der mange der siger at uni er bedst. Mange har fx. sagt at universitet er bedst, og at når cbs siger at de uddanner de fremtige danske erhvers ledere, så er det bare noget vås. Mange siger også at de fleste ledere helst vil ansætte en fra uni frem for en fra fx cbs. Dog er der også mange der siger at universitet er alt for teoretisk og at det er noget "lort", og at fx. cbs er en helt klart bedre udannelse og at alle foretrækker at ansætte en fra cbs. Det skal lige siges at de uddannelser jeg mest har kig på er cand. merc. uddannelserne, HA og lignende. Men jeg skriver her for at høre jeres mening - fx kunne det tænkes at nogle af jer har erfaring med/fra uni eller cbs/handelshøjskolen? |
![]()
Bliv gratis medlem