Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Universitet vs. handelshøjskole/businessschool

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer!

Jeg kom til at tænke på hvad folks mening var om universitet vs. handelshøjskole. Jeg har nemlig hørt mange sige forskellige ting, og det er klart at mange af dem der siger deres mening er farvede.

Efter handelsskolen har jeg nemlig kigget meget på handelhøjskolen i Århus og cbs, men nu er der mange der siger at uni er bedst.

Mange har fx. sagt at universitet er bedst, og at når cbs siger at de uddanner de fremtige danske erhvers ledere, så er det bare noget vås. Mange siger også at de fleste ledere helst vil ansætte en fra uni frem for en fra fx cbs.

Dog er der også mange der siger at universitet er alt for teoretisk og at det er noget "lort", og at fx. cbs er en helt klart bedre udannelse og at alle foretrækker at ansætte en fra cbs.

Det skal lige siges at de uddannelser jeg mest har kig på er cand. merc. uddannelserne, HA og lignende.

Men jeg skriver her for at høre jeres mening - fx kunne det tænkes at nogle af jer har erfaring med/fra uni eller cbs/handelshøjskolen?

Tilmeldt 16. Jun 09
Skrevet kl. 16:38

Smile

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 14. Apr 09
Indlæg ialt: 220
Skrevet kl. 16:45

Hey,

Jeg skal starte på økonomi studiet på KU her i næste uge. Jeg foretrak den frem for cbs fordi universitetet giver dig er en langt breddere viden, men indenfor et smallere område. Så det er en overvejelse du selv skal gøre, uddannelsen er sjældent nok for at blive en fremtidig leder, her spiller din personlighed også en stor rolle. Jeg valgte KU fordi jeg godt kan lide, at gå meget i dybden med ting. Her kan et eksempel være at økonomi giver dig muligheder for at tage helt op til makroøkonomi og mikroøkonomi 4, hvor standard på en HA. vidst er 2. (et forløb tager et semester).

Mvh

Nicolai

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 14. Apr 09
Skrevet kl. 16:46

Jeg tror på at universitet giver dig mere ekspertise, men det gør dig ikke nødvendigvis til en bedre leder. (skulle lige tilføjes)

Tilmeldt 16. Jun 09
Skrevet kl. 16:49

Hej, og tak for dit indlæg.

Jeg har faktisk også kigget på de matematiske uddannelser på KU, men da jeg ikke tror at jeg ville kunne "holde til" at have matematik i så mange år, har jeg valgt kun at have matematik som b-fag på hhx, og satser derfor mere på cand. merc og HA.

Tilmeldt 16. Jun 09
Skrevet kl. 16:51

Nicolai:

Jeg tror på at universitet giver dig mere ekspertise, men det gør dig ikke nødvendigvis til en bedre leder. (skulle lige tilføjes)

Jeg har længe haft en teori om at en bachelor eller kandidat fra cbs, sammen med noget løbende erhverserfaring samt et par års erhverserfaring bagefter vil være godt. Men ja, det er jo forskelligt.

Jeg har også den opfattelse at uni er mere teoretisk og at cbs er mere praktisk.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 14. Apr 09
Skrevet kl. 16:57

Økonomi er en samfundsvidenskabelig uddannelse, men ja selvfølgelig på første år har man meget matematik for at forstå grundlæggende økonomiske principper.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)