Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betalingsgateway

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har lavet et web-site for en kunde, der præsenterer alle deres produkter. Der har været en grafiker inde over, så siden ser helt fint ud, men nu vil de gerne have lavet det om til en web-shop, med samme udseende.

Hvis jeg udvider sitet (og databasen) med en varekurv, ordrelinjer m.m., er det så muligt at få tilknyttet en betalingsgateway i form af et popup-vindue, som åbnes via javascript og som linker direkte til en SSL-side hos DIBS eller lign?

Jeg vil med andre ord gerne undgå at oprette et "web-shop-hotel" (osCommerce) hos en udbyder og i stedet fortsætte med det website som allerede kører og fungerer efter kundens ønsker.

Er der nogen, der kender lidt til dette emne og ved hvad de aktuelle muligheder er?

Fra København
Tilmeldt 30. May 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Firmafon Skrevet kl. 12:32

Det kan du sagtens, du skal bare vide at der er mange ting at tænke over og tage forbehold for hvis du vælger at kode din egen shop.

Hvis jeg var dig ville jeg benytte Epay.dk dem bruger jeg til rigtig mange projekter. Servicen er super og produktet er både godt og billigt.

Fra Odense
Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 174
Fra  LAIT Skrevet kl. 12:37

Hej Davon

Du kan sagtens købe dig ind på en betalingsgateway alene - du behøver ikke at købe nogen shop eller lignende med.

Du er selv inde på det i dit spørgsmål....  Det fungerer ved at du køber et abonnement hos en udbyder af en betalingsgateway. Når din shop har fundet ud af hvor meget en kunde skal betale for en eller anden ydelse i shoppen, så sendes kunden videre til betalingsgatewayen inkl. nogen parametre omkring pris, valuta m.fl. Det du betaler udbyderen af betalingsgateway'en for, er at de præsenterer indtastningsformularen til kortdata under deres SSL-certifikat på deres PCI-certificerede miljø, og efterfølgende tjekker op imod kortindløseren om transaktionen kan gennemføres.

Dette scenarie refereres ofte til som "betalingsvindue". Nogle udbydere tillader diverse "remote-load" eller "proxy-løsninger" hvor dit eget design loades via betalingsgateway'en.

Jeg er ikke sikker på at det kan klares via javascript, da et sådan popup-vindue vist nok vil køre i shoppens kontekst (og dermed ikke på betalingsgatewayens SSL- og PCI-baserede system).

Tjek evt. min blogpost omkring kortbetaling på nettet.

Vi har selv gode erfaringer med Wannafind, og mange taler pænt om Epay og umiddelbart vil jeg mene at disse to leverandører har de bedste forhold mellem pris og kvalitet. DIBS er store og kendte , men dyre...  (nok også selvom de netop har købt Fri Betaling.... lad os håbe det får Fri Betalings service op i et andet gear end indtil videre! ;-))

Mvh. ANders

Anders Lund
Lund & Andresen IT = Umbraco udvikling og ASP.NET

Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:06

Niklas:

Det kan du sagtens, du skal bare vide at der er mange ting at tænke over og tage forbehold for hvis du vælger at kode din egen shop.

Hvis jeg var dig ville jeg benytte Epay.dk dem bruger jeg til rigtig mange projekter. Servicen er super og produktet er både godt og billigt.

ePay.dk ser ud til at tilbyde præcis det jeg var ude efter: Et eksternt betalingsvindue jeg kan kalde når kunden har fyldt lurven i web-shoppen.

Du skriver at "...der er mange ting at tænke over og tage forbehold for..." - tænker du på noget specielt i forbindelse med betalingen? Jeg går ud fra at der er nogle krav til handelsbetingelserne, som skal godkendes inden kunden får lov til at betale, men dem kan man vel få fat i fra Epay's (eller DIBS's) hjemmeside. Derudover er der vel ikke rigtig så meget, man skal tage højde for, hvis man benytter et standard-betalingsvindue hos f.eks. ePay?

Det er en forholdsvis lille sko-butik, som ikke har forventninger om det store online-salg, men som alligevel gerne vil tilbyde det. Der skal derfor ikke være noget kompleks lagerstyring, rabatkoder og andre ting, som man ser hos større web-shops, men blot muligheden for at bestille de viste produkter. Administrationen af produktbilleder, tilgængelige farver og størrelser er allerede en del af det nuværende site.

Fra København
Tilmeldt 30. May 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Firmafon Skrevet kl. 13:34

Davon:

Niklas:

ePay.dk ser ud til at tilbyde præcis det jeg var ude efter: Et eksternt betalingsvindue jeg kan kalde når kunden har fyldt lurven i web-shoppen.

Du skriver at "...der er mange ting at tænke over og tage forbehold for..." - tænker du på noget specielt i forbindelse med betalingen? Jeg går ud fra at der er nogle krav til handelsbetingelserne, som skal godkendes inden kunden får lov til at betale, men dem kan man vel få fat i fra Epay's (eller DIBS's) hjemmeside. Derudover er der vel ikke rigtig så meget, man skal tage højde for, hvis man benytter et standard-betalingsvindue hos f.eks. ePay?

Det er en forholdsvis lille sko-butik, som ikke har forventninger om det store online-salg, men som alligevel gerne vil tilbyde det. Der skal derfor ikke være noget kompleks lagerstyring, rabatkoder og andre ting, som man ser hos større web-shops, men blot muligheden for at bestille de viste produkter. Administrationen af produktbilleder, tilgængelige farver og størrelser er allerede en del af det nuværende site.

Der er bare generalt mange ting man skal tænke på hvis man vælger at kode en shop fra bunden, fx beskyttelse af data mv.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)