Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til dårlig betaling - hvordan får vi vores penge hjem

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 3. Feb 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Vil gerne bede om et par gode råd til hvordan jeg bedst muligt inddriver manglende betaling for en vigtig faktura.

Den 22 juni leveres ordren + faktura med betaling senest den 2 juli (10 dage)

Kunden er derefter svær at få fat på, og efter lidt dialog indvilliger kunden i, at betalet 50% af fakturaen - dette sker den 20. juli.

Herefter lover jeg at holde igen med første rykker, da de mener at kunne betale snarest muligt. Samtidig aftaler vi, at jeg ikke påfører gebyr og renter på rykker nr 1 - for at fastholde den gode dialog.

Den 31 juli sender jeg første rykker med betaling af 2 rate senest den 10 august.

I dag den 11 august er jeg i kontakt med kunder som siger, at de vil betale så snart som muligt - senest næste uge.

Hvordan vil I anbefale at jeg fortsætter sagen og hvad er mine fortsatte muligheder ift inddrivelse? Hvornår kan jeg sende rykker nr 2 og nr 3?

Tak.

 

Fra København K
Tilmeldt 30. Jul 08
Indlæg ialt: 498
Fra  Tame Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper,

Det er en svær situation. Men hvad er deres undskyldning for ikke at kunne betale? De har jo bestilt varen. 

Og hvor vigtig er kunden for dig? Overvej det i hvert fald næste gang du modtager en ordre fra dem :-)

Kunden siger senest næste uge - fair nok, så giv ham lidt snor dertil - men send rykker 2 på onsdag i næste uge, hvis pengene ikke er gået ind.
Derefter er næste skridt advarsel om inkasso - en uges tid efter rykker 2 - og derefter inkasso - igen en uges tid efter advarsel. 

Jeg kan ikke huske hvordan reglerne er i forhold til erhverv - og om du har ret til at tage halvdelen af dine varer retur (dem der ikke er betalt for) - hvis det går helt i hårdknude.

Han har allerede fået lang snor, så du kan sagtens trykke ham lidt på maven. 

Jeg har tidligere forhandlet med kunder, der skyldte flere millioner kroner (ikke i EMAZE dog, men på en tidligere arbejdsplads), og der var det lidt en balancegang imellem at stille det benhårdt op (nogen ku ta' det - andre kunne ikke) - eller at børste dem lidt med hårene, og finde en afdragsordning, der gav mening.

Håber du får landet pengene..

Hilsen Christian

 

Planday - Nem og mobil vagtplanlægning

Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Under alle omstændigheder er det vigtigt, at du holder gang i kommunikationen og specielt ikke bare venter med at sende rykkere. Så vidt jeg husker (fra ejerforeningsbestyrelse) er der forholdsvis skrappe regler for, hvor længe man må vente. Måske kan nogen hjælpe - jeg kunne også godt tænke mig at kende reglerne.

Husk at dokumentere dine henvendelser i form af dogbog og korte resumeer af telefonsamtaler - det gælder især indgåede aftaler. Der lægges rent faktisk vægt på den slags, hvis det skulle komme til en retssag.

Med venlig hilsen

Carsten

 

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Sørg i samme forbindelse for at få så meget dokumentation for debitors accept af dit krav som muligt så din inkassosag er smertefri og hurtigst muligt kan gå til fogedretten så pengene kan blive inddrevet.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper

 

Jeg ville fastsætte en eksakt dato for restbetalingen - ikke noget med " i næste uge".

Så kan du bedre styre din rykkerprocedure som er vigtig - også i forhold til senere incassokrav.

Jeg mener dog der skal gå 10 dage imellem rykkerne.

Meget afhænger også af beløbet - hvis det er under nogle få tusinde, koster det dig lige så meget at få indkrævet beløbet ( selv om jeg ofte ser det modsatte påstået her på Amino), og her kan man så bare håbe det bedste, da incasso reelt ikke kan betale sig økonomisk.

De fleste betaler heldigvis når incasso truslen kommer - nok mest fordi de heller ikke kender proceduren ordentligt.

Hvis det er et stort beløb, så kontakt en incasso advokat og forhør om korrekt procedure, så du ikke ødelægger noget for dig selv.

Jeg har selv haft småsager, som blev afsluttet positivt ved incasso truslen.

Mvh

Jesper

www.sliknet.dk

 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)