Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Manglende dækning på kundens Dankort. Hva nu ?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Jul 08
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 01:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har en kunde som har købt for små 4000,- i vores webshop.

Her 5 dage efter vi har afsendt varen, får vi nu brev fra PBS om at de 3000,- er trukket tilbage grundet manglende dækning på kundens Dankort konto. Sad De resterende 1000,- som vi får lov at beholde er Dankort dækningsgarantien.

Hvordan forholder vi os i denne sag ?

Er det direkte politianmeldelse eller skal vi blot udføre rykker procedure og i sidste ende evt. inkasso ?

Vi har uden held forsøgt at kontakte kunden pr. telefon vedr. betalingsproblemet.

Inden afsendelse af varen var vi i kontakt med kunden på telefonnummeret, da min mavefornemmelse sagde at noget var lunkent ved denne ordre.  Men kunden bekræftede ordren og leveringsadressen, så vi valgte at sende varen.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15052
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:07

No merci... Bare lige på og hårdt med inkasso... Evt benyt en af de gratis inkasso-services, som du kan finde link til her på Amino.

Ellers kan brugeren Henrik Krogh et godt og billigt firma...

Politiet gør intet ved sådan en sag her desværre :(

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 01:11

Helt enig - kør en professionel rykkerprocedure.
Men husk i jeres kommunikation, at det kan være en fodfejl fra kundens side, og måske vil kunden gerne være kunde igen en anden gang, hvis I løser det i en ordentlig tone.

Start med telefonen. Hvis han indrømmer ikke at kunne betale, kan I jo se, om I kan få ham til at sende varen retur - det har I mere ud af end en inkassosag.

Kig efter konstruktive løsninger først.

mvh Hans

Tilmeldt 30. Jul 08
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 01:28

Ok, tak for svar.

Faktura-adressen var et ApS og leveringsadressen en privat adresse.

Jeg vil prøve at ringe til ApS'et og høre om de kender person som har fået varen leveret og hvordan betalingsproblemet løses.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:28

Hans Stokholm Kjer:

Helt enig - kør en professionel rykkerprocedure.
Men husk i jeres kommunikation, at det kan være en fodfejl fra kundens side, og måske vil kunden gerne være kunde igen en anden gang, hvis I løser det i en ordentlig tone.

Start med telefonen. Hvis han indrømmer ikke at kunne betale, kan I jo se, om I kan få ham til at sende varen retur - det har I mere ud af end en inkassosag.

Kig efter konstruktive løsninger først.

mvh Hans

Helt enig Yes

Men er der ingen kontakt, så er det bare lige på og hårdt... Men gør i første omgang alt for at beholde kunden...

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 18:30

Mori:

Ok, tak for svar.

Jeg vil prøve at ringe til ApS'et og høre om de kender person som har fået varen leveret og hvordan betalingsproblemet løses.

Prøv evt. om PBS vil oplyse navn og adresse på kortindehaveren.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:48

Espresso:

Mori:

Ok, tak for svar.

Prøv evt. om PBS vil oplyse navn og adresse på kortindehaveren.

Det må de ik udlevere i henhold til persondataloven...

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 19:14

Vi har lige haft samme "sjove" oplevelse..

Jeg ringede først til det tlfnr kunden havde opgivet og fik fat i nummeret til én, som sagde det var hans kammerat der stod for betalinger.
Jeg ringede forgæves til kammeraten (der står som medejer af firmaet) og skrev her efter en mail.

Jeg fik en mail tilbage med svar om, at der lige var et par dage omkring den 1. , hvor der ikke var penge på kortet, men at han havde penge igen nu og ville overføre med det samme.

Det jorde han selvfølgelig ikke, så jeg har sendt ham videre til det inkassobureau vi plejer at bruge, uden rykkere eller lign., da det jo er en slags bedrageri - vi har jo aldrig tilbudt ham kredit, vi troede jo det var betalt.

Vores inkassobureau har lige sendt ham et inkassovarsel, som han har x antal dage til at reagere på - gør han ikke det, kører den videre som inkassosag.

Normalt ringer jeg flere gange, sender rykkere osv., hvis folk siger de vil betale og ikke gør det alligevel, men sådan noget som det her gider jeg simpelthen ikke bruge min tid på.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 19:17

Jeg tillader mig lige med et tillægs spørgsmål i denne tråd...

Når men sender rykker med incasso varsel til kunden, SKAL man da ikke gøre dette ved anbefalet post, så man senere kan bevise at have sendt dette ?  Kunden kan vel påstå aldrig at have modtaget dette?

Mvh

Jesper

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)