Jeg er ved at starte egen virksomhed, bestående af 2 stk ApS'er; et holdingselskab og et driftsselskab. Vi er kun 2 partnere og forventer ikke at trække løn ud i den første lange periode indtil selskabet er veletableret.
Jeg er på udkig efter en revisor, men er i tvivl om hvilke krav jeg skal stille til min kommende revisor. I min søgen på svar har jeg kigget på skat.dk hvor de skriver:
Årsregnskabet for et A/S og et ApS skal normalt have en årsberetning, hvor udviklingen i selskabets økonomiske forhold beskrives på baggrund af årsregnskabet.Årsregnskabet skal revideres af en registreret eller statsautoriseret revisor (det gælder dog ikke små aktie- og anpartsselskaber).
Så mit spørgsmål er nu; Hvornår er man et lille Anpartsselskab?
Husk lige at revision skal være fravalgt ved stiftelsen eller på en ordinære general forsamling. Der kan ikke fravælges revision med tilbagevirkende kraft.
Jeg mener ikke, at holdingselskaber ALTID skal revideres. Hvis holdingselskabet 'kun' ejer kapitalandele under (mener det er 20%??) i hvert selskab, så skulle en revision ikke være påkrævet.