benytter facebook i sine menuer? Er der nogle ulemper ved at bruge det, f.eks. langsommere load af siderne? |
Hvad mener du med scriptsprog?
Deres dynamiske effekter er kodet i JavaScript hvis det er det du tænker på...
Hvad mener du med scriptsprog? Deres dynamiske effekter er kodet i JavaScript hvis det er det du tænker på... |
Er det almindeligt javascript eller en variant? |
Tror umiddelbart det er ganske alm. HTML + CSS .. Prøv at søge efter Suckerfish CSS Menu i en søgemaskine. Performance betyder ikke så meget i det her tilfælde. Det er andre faktorer der spiller ind, hvis det kører sløvt :) |
Er Search Products menuen på www.monstertemplate.com det samme? |
Alle de steder hvor der kører noget "fancy" noget bliver enten en avanceret form for CSS eller javascript. |
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
Som Niels skriver er der reelt kun "een" mulighed hvis det ikke er flash. Og det er javascript. Java Applets bliver stort set ikke brugt mere og Microsofts scripting sprog VBscript burde forbydes (og virker vist også kun i IE). Når det så kommer til javascript findes der en del forskellige frameworks som gør det lettere at arbejde med fx forskellige browsere på en ensartet måde. De mest populære (og ja jeg ved at der er flere) er:
|
Noget af det rigtige lækre der kan gøres med Javascript kan ses her: http://examples.coolite.com/ |
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....