Hej Glenn,
Tillykke med din virksomhed - jeg glæder mig til at se dig som årets Gazelle virksomhed 2007! Stærke mål, det er en god start!
Markedsføring - jeg vil sige, at du står atlså med noget af en opgave, som du også selv indikere. Uden overhovedet at kende til dit produkt, så er konsument markedet jo det et af de dyreste af markedsføre sig på, da man skal ramme bredt, og som der jo ved flere tilfælde og skrives her, man skal skille sig ud. Enten ved at lave en "event" som skaber omtale - eller ved mere traditionelle kanaler, hvor man putter "added value" på produktet - altså binder noget specielt på produktet, som konsumenten MÅ have - eller være en del af! Dog skal det påpeges, at er der tale om et "lavprisprodukt", så skal man nok ikke satse på en dyr "branding" strategi!
Nu skriver du dog kort, at I henvender jer til specielt kvinder i alderen 20-60 år. Så er dameblade jo et oplagt medie at lancere sig i - altså både annoncer og artikler. Endvidere kan man, alt efter produkt, jo f.eks. benytte sig af
messer, konferencer mv., hvor man så kan promovere sine produkter. Men kan selvfølgelig også vælge en husstandsomdelt reklame - men her skal man forberede sig på et større
omkostning!
Men alt mulig held og lykke med det - har du spørgsmål, så må jo sige til.
-----------------
Lige en lille kommentar til Sandberg,
Jeg er faktisk enig med nse i, at det lyder lidt for godt til at være sandt, hvis du mener du kan skaffe salg i 50% af tilfældene! Helt specielt skurre det kraftigt i mine øre, at du skriver, det ikke kræver særlige salgsteknikker at sælge et produkt, hvis bare kunden har behovet!!! Det er helt ude af propertioner at påstå noget sådant! Selv om bnehovet for et produkt er til stede, så er kunden ikke overtalt af den grund! Bare fordi man får et møde, er man under ingen omstændigheder sikker på kunden vælger dig og dit produkt!! Det er da først HER salgsteknikken skal i anvendelse!! Jeg er da enig med dig i, at når man har foden indenfor, så er man på vej, men man må sandelig ikke lade sig lulle i søvn og tro, at nu er salget hjemme! Det vil jeg gerne advare kraftigt i mod - du SKAL have salgsteknikkerne med dig - også selvom kunde har udvist interesse for dit produkt! HELT specielt når vi da taler om
B2B markedet!!