Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor meget koster en ny kunde?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle sammen.

Vi er selv igang med at starte Danmark''s bedste iværksætter virksomhed for år 2007, he he he...

Og som jeg og alle jer andre, så handler det om, hvor mange penge skal man bruge på sin markedsføring før man får kunder.

Hvordan forholdt I jer til dette problem/denne udfordring?

Glenn.

Tilmeldt 28. Jul 06
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 11:27
Hej

Det billigste og mest effektive er at få booket nogle møder og lagt i din kalender. Så kommer du ihvertfald ud og besøger kundeemner, som har interesse og behov for dit produkt/ydelse. Når de har det, kan du gå lige til sagens kerne, uden brug af diverse salgsteknikker for at overtale dem.

Jeg har booket i 10 år og har en bred viden om og erfaring fra erhvervslivet og kan derfor nemt lave nogle gode møder til dig, som der minimun er 50 % salg på.

Hver kunde som du så får salg på, vil højest koste dig 1000 kr, vil jeg tro. Det kommer selvfølgelig an på om der er behov for dit produkt/ydelse.

m.v.h. Sandberg

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:04
Hej Sandberg.

Tak for dit tilbud, men vores målgruppe er end consumers og vi skal have en markedsandel på minimum 1% indenfor de første 6 måneder, hvilket vil svare til et antal på minimum 17.000 kunder. Dette kræver jo en agressiv markedsføring og derfor mit ovennævnte spørgsmål.

Men igen tak.

Glenn

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:24
Afhængig af dit produkt, kan du måske drage nytte af nogle af teorierne fra www.ideavirus.com, som kan downloades i PDF-form. Jeg blev færdig med den i sidste uge, og synes faktisk han kommer med nogle interessante observationer :) I kort form er hans råd, at du skal lave et produkt der er værdat anbefale og så koncentrere dig om at udskille en del af de potentielle brugere og koncentrere dig om dem. Hvis du prøver at kontakte alle de 1.700.000 potentielle kunder, vil det kræve et markedsføringsbudet, som du sikkert ikke er i besiddelse af på nuværende tidspunkt.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:40
Hej Tommy.

Ja, det kommer til at koste, men jeg behøver kun 17.000 det første år med planen om at komme op på 2% det andet år. Derfor forbedreder vi os på et prespringboard møde med Connect Danmark, med det formål at skabe en professionel bestyrelse samt et samarbejde med en investore.

Viral markedsføring ligge bestemt ikke fjernt fra min tankegang, har selv e-bogen Ideavirus. Vores målgrupper er i alderen 20-60 år, hovedsagligt kvinder.

Tak for dit input

Gelnn

Tilmeldt 28. Jul 06
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 18:16
Hej Glenn

Ok jeg gik ud fra, at det var erhvervskunder, som du ville have. Det er det min pris er sat efter.

m.v.h. Sandberg

Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 21:46
Dato: 03-09-2006 11:27:05 Forfatter: sandberg
Jeg har booket i 10 år og har en bred viden om og erfaring fra erhvervslivet og kan derfor nemt lave nogle gode møder til dig, som der minimun er 50 % salg på.

Hver kunde som du så får salg på, vil højest koste dig 1000 kr, vil jeg tro. Det kommer selvfølgelig an på om der er behov for dit produkt/ydelse.

m.v.h. Sandberg

Hvordan kan du sige, at der er et minimumssalg på 50%, når du absolut intet ved om produktet eller noget andet? Det er jo en useriøs antagelse, som desværre for mit vedkommende får alarmerne til at ringe, fordi du ingen indflydelse har på salget - du skaffer kun møderne. Der er altså meget langt fra et møde til et salg, og det varierer meget afhængigt af sælgerens evner og produkt, så det er en meget usikker antagelse. Men omvendt hvis du har ret, så er jeg ret sikker på, at du har rigeligt med kunder for, hvis du kan skaffe et salg for 1000kr, så ville det bestemt være fremragende idé at benytte dig.

Fra Hals
Tilmeldt 16. Aug 06
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 08:59
Hej Glenn,

Tillykke med din virksomhed - jeg glæder mig til at se dig som årets Gazelle virksomhed 2007! Stærke mål, det er en god start!

Markedsføring - jeg vil sige, at du står atlså med noget af en opgave, som du også selv indikere. Uden overhovedet at kende til dit produkt, så er konsument markedet jo det et af de dyreste af markedsføre sig på, da man skal ramme bredt, og som der jo ved flere tilfælde og skrives her, man skal skille sig ud. Enten ved at lave en "event" som skaber omtale - eller ved mere traditionelle kanaler, hvor man putter "added value" på produktet - altså binder noget specielt på produktet, som konsumenten MÅ have - eller være en del af! Dog skal det påpeges, at er der tale om et "lavprisprodukt", så skal man nok ikke satse på en dyr "branding" strategi!

Nu skriver du dog kort, at I henvender jer til specielt kvinder i alderen 20-60 år. Så er dameblade jo et oplagt medie at lancere sig i - altså både annoncer og artikler. Endvidere kan man, alt efter produkt, jo f.eks. benytte sig af messer, konferencer mv., hvor man så kan promovere sine produkter. Men kan selvfølgelig også vælge en husstandsomdelt reklame - men her skal man forberede sig på et større omkostning!

Men alt mulig held og lykke med det - har du spørgsmål, så må jo sige til.

-----------------

Lige en lille kommentar til Sandberg,

Jeg er faktisk enig med nse i, at det lyder lidt for godt til at være sandt, hvis du mener du kan skaffe salg i 50% af tilfældene! Helt specielt skurre det kraftigt i mine øre, at du skriver, det ikke kræver særlige salgsteknikker at sælge et produkt, hvis bare kunden har behovet!!! Det er helt ude af propertioner at påstå noget sådant! Selv om bnehovet for et produkt er til stede, så er kunden ikke overtalt af den grund! Bare fordi man får et møde, er man under ingen omstændigheder sikker på kunden vælger dig og dit produkt!! Det er da først HER salgsteknikken skal i anvendelse!! Jeg er da enig med dig i, at når man har foden indenfor, så er man på vej, men man må sandelig ikke lade sig lulle i søvn og tro, at nu er salget hjemme! Det vil jeg gerne advare kraftigt i mod - du SKAL have salgsteknikkerne med dig - også selvom kunde har udvist interesse for dit produkt! HELT specielt når vi da taler om B2B markedet!!

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:02
Hej Flemming.

Tak for dit input. Nu tror jeg heller ikke så meget på alm. annoncering som vi kender det fra tv eller blad, når man mål reklamekronen iforhold til nye kunder. Jeg har leget lidt med tanken om viral (BtC), og er kommet til en strategi som jeg skal have præsenteret for min nye partner. Et samarbejde som love godt. Det kunne være sjovt hvis det lykkes, men ligesom alt andet markedsføring så findes der ingen garantier. Hvis min partner syntes om det, så følger vi den strategi.

Til dem som på et tidspunkt vil søge råd om, hvordan man finder en partner til sin virksomhed, så har jeg gjort på følgende nedenstående måde... næsten, fordi jeg nåede aldrig at slå ansøgning op her inde eller ude på nettet i andre forums. Derfor er der IKKE læst korrektur på web-siderne. Men I er velkommende til at se på de krav jeg stillede og tog udgangspunkt i.

Glenn

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)