Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har drømt om at have mit eget siden jeg var barn..

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Haslev
Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er en idé mager over alle grænser. Desværre kun en idé mager. Jeg kan ikke få mig selv til at satse hus, have og familie for at få min drøm udført. Har forsøgt mig lidt med lidt webshop, men ja.. det gik nok lidt i vasken. Nåh men, jeg får et nyt forretningskoncept mindst een gang om måneden (uden at det når længere end til tanken eller et stykke papir). Men tror nu at jeg er kommet på det rigtige.

Jeg er meget meget kreativ, mine hænder kribler for at lave ting og sager, sådan rigtig hobby af alt slags i verden!! I min by er der ikke rigtig nogen hobbyforretning, så jeg har tænkt på en hobby/cafe/værksted.  Der skal være en kvali symaskine man kan låne. Jeg (eller en pro) skal holde workshops, for børn og voksne, sy en nisse, lav en scrapbog, sy en kjole omm. Den lille cafe skal være så godt som selvkørende med een eller anden form for luksus selvbetjeningskaffe maskine, kager, sandwich fra en lokal butik, is mm. Så skal der også være en hjemmeside med webshop til hvor man som medlem får rabatter i butikken osv. osv.  Butikken skal være hyggelig med bløde sofaer og lækre cafemøbler. Caféen skal være en side ting til selve hobby butikken så den skal ikke kunne rumme mange mennesker.

Nååh ja, og så glemte jeg lige at sige at de selvfølgelig også er en butik hvor du kan købe alt mulig hobby ting. Jeg har endda et navn til butikken...

Nåh nu har jeg luftet min tanke og "solgt" min idé. Jeg får alligevel ikke gjort mere ved det selv.

Hvad vil jeg med dette indlæg??

Ved ikke rigtig, jo måske håber jeg at nogen kan sparke mig godt og grundigt i røven så jeg kan komme igang, eller også kan idéen pilles fra hinanden og jeg kan se realistisk på tingene. 

og så skulle der jo komme een iværksætter og sige: "det der... det skal du bare gøre nu kommer jeg hjem til dig og i næste måned står du i din butik!!" Jeps.. jeg ved det er en drøm, men nu måtte jeg bare af med min idé.

Tak for at du læste min indlæg... if any did?!

/Line

Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Apr 09
Indlæg ialt: 174
Skrevet kl. 13:00
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Line

Du skriver selv, at du ønsker at lave workshops m.m. Derfor synes jeg, at du skulle starte med at lave nogle workshops i din fritid og evt. se om du kan låne et lokale af kommunen. Hvis du så får en stor "kundebase" og kan se, at det vil være muligt at tage næste skridt, kan du gøre dette. På denne måde, sætter du heller ikke en masse penge på højkant og du har mulighed for at se, om det virkelig ville kunne lykkedes.

Håber du kan bruge mit svar.

Mvh

Mark Aron Thomsen

Fra Haslev
Tilmeldt 4. Feb 08
Skrevet kl. 13:48

Tak for at du læste mit indlæg. Din idé er ikke tosset. Tænker allerede over hvordan jeg mon kunne få det op og køre...  

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 22:30
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Line

Det er en hård verden derude.

Derfor bliver du NØDT til at regne på tingene, så du er sikker på, at tingene hænger sammen.

Indsæt venligst dine egne tal i nedenstående regnestykke:

Indtægt = Indtægter - Udgifter (faste og til materialer)

Eks. for en måned:

20.000 = 40.000 - 20.000

Dvs., skal du leve af virksomheden skal du sælge hobbyartikler for 40.000 hver måned.

Hvor mange kunder kan du få pr. måned og hvor meget vil hver kunde betale for at kigge forbi og købe dine ting?

Du skal, for at sælge for 40.000, f.eks. have 200 kunder, der hver køber for  200 kr hver måned, år efter år for at din drøm går i opfyldelse og ikke ender som et mareridt.

Er det realistisk?

Hvis du mener det bør du kigge på, hvordan du skaffer 200 kunder om måneden og hvilke udgifter der er forbundet med at skaffe hver enkelt kunde.

Venlig hilsen,

Christian

Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 1058
Fra  Ronnie Skrevet kl. 22:42

Hej Line.

Giver dig lige et spark Stick out tongue super fed ide, jeg håber virkely at du kommer igeng med det.

www.ballonbutikken.dk

Venlig hilsen.

Ronnie 

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 00:12

Atlså altså - nu er jeg hoppet med på din drøm. Og mig der ikke kan sy en knap i tøjet.

Men tænk nu, hvis sådan en som mig kunne komme forbi, og finde nogen hos dig - der mod betaling - ville omforandre/reperere lidt.

Det savner jeg meget. Findes det overhovedet ikke mere??

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 857
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 02:11

Espresso:

Atlså altså - nu er jeg hoppet med på din drøm. Og mig der ikke kan sy en knap i tøjet.

Men tænk nu, hvis sådan en som mig kunne komme forbi, og finde nogen hos dig - der mod betaling - ville omforandre/reperere lidt.

Det savner jeg meget. Findes det overhovedet ikke mere??

Nu giver du ikke udtryk for hvor i landet du bor, men i Aalborg er der nogen kinesiske systuer der kan klare sådanne ting for dig, og til en pris alle kan betale sig fra. 

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 03:34

Hej Line. 

Jeg bor i Indre København og er én af dem, der oftere hænger ud med mine venner på en café frem for i mit eller i deres hjem.
Vi har faktisk - adskillige gange - diskuteret, hvorfor der ikke findes en café i København, hvor man kan LAVE noget. Perleplader eksempelvis. Helt fritidshjemsagtigt og old school - hvor man kan købe sin kaffe og smide sig ved et bord og lade veninderne plabre om den nye fyr de dater, mens man nørkler med en æske med plasikperler. Eller ler. Eller modellervoks. Eller tegne. Eller klippe-klistre. 

(Jeg kan hverken sy, hækle eller strikke, men til dem der kan, ville det nok også være skægt). 

Personligt tror jeg ikke, jeg ville deltage i en decideret workshop. Jeg ville først og fremmest komme for selskabet med mine venner - sekundært for kaffen og til sidst for underholdningen og kreativiteten. Ikke den anden vej rundt. (men jeg ville vælge din, frem for andre caféer. (Hvis atmosfæren er god)). 
Til gengæld ville det være fedt, med en lille folder på bordet,  med forskellige små projekter, man kan lave. Ikke nødvendigvis noget vildt - bare en lille én, med et par forskellige ting i.  Inspiration til perlepladerne. Hvordan man folder en trane i origami - og så nogle "større" ting. Hvordan man eksempelvis laver en smart broche, hvilke ting man skal bruge til at lave den - samt prisen på tingene.  Så kan dine gæster selv lade sig inspirere, og købe tingene de har brug for, direkte i baren/hos ekspedienten. 
Derefter kan du få folk til at signe op til et nyhedsbrev, hvor du udsender endnu flere idéer til kreative sjæle, hver 14. dag eller 1 gang pr. mdr (og skifte de små foldere ud, løbende, så der er ny inspiration, når dine kunder kommer tilbage). 

Det ville jeg elske. 

Og måske-måske ville jeg signe op til en workshop på baggrund af dét. Hvis jeg allerede havde været i caféen og prøvet lidt forskelligt og der kom en nyhedsmail om en workshop, som lyder spændende. Men jeg ville ikke komme ind fra gaden, til en workshop om at lave smykker, fordi du eksempelvis havde hængt en plakat om det, op i vinduet.

Så jeg synes, at det er en fantastisk idé. 

Men tænk over din målgruppe, før du indretter stedet. 
Personligt ville jeg aldrig, aldrig, aldrig gå ind i en hobbyforretning, selvhente en kop kaffe og bukke en nisse af piberensere, ved et cafébord der tilfældigvis var sat op i baglokalet. 

Men jeg ville glædeligt gå ind på en café og få serveret en (god) kop kaffe - og nyde at det tilfældigvis også er en hobbyforretning, hvor jeg kan handle og lave føromtalte nisse :)

Der er en klar forskel både indretnings- og markedsføringsmæssigt. 

Men nu skal dit sted jo ikke indrettes til mig - men tænk over, hvem du gerne vil henvende dig til, før du starter op. 

Fra Haslev
Tilmeldt 4. Feb 08
Skrevet kl. 08:17

Tak for jeres respons. Jo flere idéer der bliver disket op, jo mere sulten bliver jeg! Men jeg læser også hvad Christian skriver omkring økonomien og da jeg bor i en fhv. lille by med 11000 indbyggere, er jeg usikker på om det vil kunne køre rundt. Men hvis jeg nu havde en webshop, ville der også komme indtjening ind der. Selvom jeg er ret sikker på at konkurrencen er irriterende stor på nettet.
Alternativt skal jeg finde en større by og det er ikke hvad jeg vil, jeg vil være en lokal lille biks og drømmer ikke om at blive en kæmpe kæde og tjene flere millioner. Er det forkert egentlig, er det for små ambitioner? Burde man - nej det burde man vel ikke?!

Christian-> hvis man går ud fra dit eksempel: hvordan ved man om det er (u-)realistisk at skaffe 200 kunder?

Lone-> det er nogle super gode idéer du disker op med.

/Line

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 08:47

linemusen:

Christian-> hvis man går ud fra dit eksempel: hvordan ved man om det er (u-)realistisk at skaffe 200 kunder?

Jeg skrev det netop fordi jeg fornemmede, at du ikke bor i en storby. Og dit projekt kræver en stor by for at have tilstrækkeligt med mennesker.

200 kunder om måneden = 6 - 7 om dagen.

Ikke just u-overkommeligt i en stor by, hvor folk kommer forbi alligevel, men ude på landet er det nok noget af et projekt.

Jeg kender ikke dine specifikke forhold og jeg siger ikke, at du ikke skal gå efter din drøm.

Det jeg siger er, at det er her, du skal bruge din energi til at begynde med.

Undersøg f.eks. hvordan det går for andre, som du bedst kan sammenligne dig med.

Interview dem der ikke er konkurrenter i andre byer og få helt ind under huden, hvad de har af glæder og problemer.

Så jeg ville anbefale, at du bruger den næste måneds tid for at køre rundt med henblik på at lære fra andre i en lignende situation.

Og så vil jeg for en gang skyld anbefale, at du udarbejder en forretningsplan.

Check hvordan på http://www.startvaekst.dk/ og her på Amino.

Venlig hilsen,

Christian

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)