Jeg er en idé mager over alle grænser. Desværre kun en idé mager. Jeg kan ikke få mig selv til at satse hus, have og familie for at få min drøm udført. Har forsøgt mig lidt med lidt webshop, men ja.. det gik nok lidt i vasken. Nåh men, jeg får et nyt forretningskoncept mindst een gang om måneden (uden at det når længere end til tanken eller et stykke papir). Men tror nu at jeg er kommet på det rigtige. Jeg er meget meget kreativ, mine hænder kribler for at lave ting og sager, sådan rigtig hobby af alt slags i verden!! I min by er der ikke rigtig nogen hobbyforretning, så jeg har tænkt på en hobby/cafe/værksted. Der skal være en kvali symaskine man kan låne. Jeg (eller en pro) skal holde workshops, for børn og voksne, sy en nisse, lav en scrapbog, sy en kjole omm. Den lille cafe skal være så godt som selvkørende med een eller anden form for luksus selvbetjeningskaffe maskine, kager, sandwich fra en lokal butik, is mm. Så skal der også være en hjemmeside med webshop til hvor man som medlem får rabatter i butikken osv. osv. Butikken skal være hyggelig med bløde sofaer og lækre cafemøbler. Caféen skal være en side ting til selve hobby butikken så den skal ikke kunne rumme mange mennesker. Nååh ja, og så glemte jeg lige at sige at de selvfølgelig også er en butik hvor du kan købe alt mulig hobby ting. Jeg har endda et navn til butikken... Nåh nu har jeg luftet min tanke og "solgt" min idé. Jeg får alligevel ikke gjort mere ved det selv. Hvad vil jeg med dette indlæg?? Ved ikke rigtig, jo måske håber jeg at nogen kan sparke mig godt og grundigt i røven så jeg kan komme igang, eller også kan idéen pilles fra hinanden og jeg kan se realistisk på tingene. og så skulle der jo komme een iværksætter og sige: "det der... det skal du bare gøre nu kommer jeg hjem til dig og i næste måned står du i din butik!!" Jeps.. jeg ved det er en drøm, men nu måtte jeg bare af med min idé. Tak for at du læste min indlæg... if any did?! /Line |
Hej Line
Du skriver selv, at du ønsker at lave workshops m.m. Derfor synes jeg, at du skulle starte med at lave nogle workshops i din fritid og evt. se om du kan låne et lokale af kommunen. Hvis du så får en stor "kundebase" og kan se, at det vil være muligt at tage næste skridt, kan du gøre dette. På denne måde, sætter du heller ikke en masse penge på højkant og du har mulighed for at se, om det virkelig ville kunne lykkedes.
Håber du kan bruge mit svar.
Mvh
Mark Aron Thomsen