Hej Jeg producerer lædertasker og har fået en henvendelse fra en udenlandsk agent, der evt. gerne vil have agentur på dem i Benelux landene. I den forbindelser bliver jeg spurgt om priser samt mine vilkår for en sådan aftale. Da det er første gang jeg prøver dette, er jeg på bar bund med at give et tilfrdsstillende svar hurtigst muligt, som han sikkert forventer. Er der nogen der har forslag til hvordan jeg kan gribe det an nu og her - det er jo ikke relevant for mig at sætte himmel og hav i bevægelse, hvis det i første omgang blot er en forespørgsel. Håber der er nogen der ved noget om det her emne? Hilsen Regina
|
Hej Regina
Du må skrive alle de punkter ned som aftalen skal indeholde:
Sælger ( dig ) , Agent , Eksklusivret i benelux landene ( skal han have det ?)
Starttidspunkt, regler for ophør.
Priser, betalings og leverings betingelser, tvist løsning ? .
Du behøver ikke lave den uhyre kompliceret, og som du selv siger, er det i første omgang nok mest priser han er ude efter, så send et forslag på dette samt betaling/leverings betingelserne.
Hvis det kommer videre, så kan du tænke på de ting som agentaftalen iøvrigt bør indeholde.
Jeg har selv rigtig mange agentaftaler, og de kan se meget forskellige ud. Det vigtigste er at undgå misforståelser.
Mvh
Jesper