|
Hej Aminoer Mig og en kammerat går med en ide om at starte egen virksomhed, og vi har her på det sidste brugt meget tid på at undersøge mulighederne. Vi har læst, både her på Amino som er en kæmpe hjælp til at forstå det hele, og på diverse offentlige hjemmesider eogs.dk, startvaekst.dk, webreg.dk osv. Men man kan læse MEGET og stadig sidde med mange spørgsmål man ikke føler er blevet besvaret, jeg vil her prøve at stille nogle af dem. Men først vil jeg lige kort forklare hvad vi har i tankerne mht. virksomheden: Det skal lige siges at vi overvejer selskabsformen s.m.b.a. Det må der meget gerne kommenteres på, men det er ikke grunden til dette indlæg, da det i øjeblikket diskuteres hæftigt i andre indlæg, hvor vi selfølgelig følger med. Vores virksomhed kommer som planen ser ud nu til at beskæftige sig med følgende: Spørgsmål Amino: 1. Kan det få nogle konsekvenser for mine forældre at firmaadressen er hos dem (bor hjemme) ? 2. Skal vi andvende "selskabsblanketten", "startblanketten" eller begge. Og hvis begge i hvilken rækkefølge eller sammen? På forhånd tak
|
Hej Martin,
For det første så ville jeg lave et ApS hvis i har pengene. Min opfattelse af Samba er at det er noget gris og at du får svært ved at handle endnu svære ved at få kredit. Jeg er ikke super nørd på området og der vil sikkert være mange som sige andre ting.
Hvis i ikke har pengene så lave en I/S eller ligende og start der.
Jeg ville finde en Revisor som kunne hjælpe dig både med oprettelse og i regneskaber osv. i fremtiden. Jeg har været så heldig at finde en som jeg rigtig godt kan lide og det betyder meget at han både kender mig og min foretning.
Ellers findes der flere firmaer som gør det i at oprette Aps'er billigt. www.nemreg.dk er et foreslag.
Ønsker dig alt held og lykke!
Bliv gratis medlem