Hej Aminoer Mig og en kammerat går med en ide om at starte egen virksomhed, og vi har her på det sidste brugt meget tid på at undersøge mulighederne. Vi har læst, både her på Amino som er en kæmpe hjælp til at forstå det hele, og på diverse offentlige hjemmesider eogs.dk, startvaekst.dk, webreg.dk osv. Men man kan læse MEGET og stadig sidde med mange spørgsmål man ikke føler er blevet besvaret, jeg vil her prøve at stille nogle af dem. Men først vil jeg lige kort forklare hvad vi har i tankerne mht. virksomheden: Det skal lige siges at vi overvejer selskabsformen s.m.b.a. Det må der meget gerne kommenteres på, men det er ikke grunden til dette indlæg, da det i øjeblikket diskuteres hæftigt i andre indlæg, hvor vi selfølgelig følger med. Vores virksomhed kommer som planen ser ud nu til at beskæftige sig med følgende: Spørgsmål Amino: 1. Kan det få nogle konsekvenser for mine forældre at firmaadressen er hos dem (bor hjemme) ? 2. Skal vi andvende "selskabsblanketten", "startblanketten" eller begge. Og hvis begge i hvilken rækkefølge eller sammen? På forhånd tak
|
1: Næ ik så længe de ik står som ejer af firmaet.
2: Hvis det er s.m.b.a selskab i ønsker at lave, må jeg melde pas, og anbefale i spørger Henrik Krogh... Normalt bruges "selskabsblanketten", men er ik sikker på denne selskabsform.