Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Registrering af virksomhed?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Aug 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 03:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Mig og en kammerat går med en ide om at starte egen virksomhed, og vi har her på det sidste brugt meget tid på at undersøge mulighederne.

Vi har læst, både her på Amino som er en kæmpe hjælp til at forstå det hele, og på diverse offentlige hjemmesider eogs.dkstartvaekst.dkwebreg.dk osv.

Men man kan læse MEGET og stadig sidde med mange spørgsmål man ikke føler er blevet besvaret, jeg vil her prøve at stille nogle af dem. Men først vil jeg lige kort forklare hvad vi har i tankerne mht. virksomheden:

Det skal lige siges at vi overvejer selskabsformen s.m.b.a. Det må der meget gerne kommenteres på, men det er ikke grunden til dette indlæg, da det i øjeblikket diskuteres hæftigt i andre indlæg, hvor vi selfølgelig følger med.

Vores virksomhed kommer som planen ser ud nu til at beskæftige sig med følgende:

• Import, både fra EU og udenfor EU
  • Internetbutik
  • Evt. Engros salg

Spørgsmål Amino:

1. Kan det få nogle konsekvenser for mine forældre at firmaadressen er hos dem (bor hjemme) ?

2. Skal vi andvende "selskabsblanketten", "startblanketten" eller begge. Og hvis begge i hvilken rækkefølge eller sammen?

På forhånd tak

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15094
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 03:45

1: Næ ik så længe de ik står som ejer af firmaet.

2: Hvis det er s.m.b.a selskab i ønsker at lave, må jeg melde pas, og anbefale i spørger Henrik Krogh... Normalt bruges "selskabsblanketten", men er ik sikker på denne selskabsform.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 15:03

Det kan vel godt have konsekvenser hvis det er en virksomhed der ikke er lovlig at drive fra privat beboelse.

Hvis det er import / eksport, så kan det jo tænkes at være noget andet end blot liberalt erhverv.

Derudover kan jeg forstille mig at dit overskud kan påvirke eventuelle ydelser fra det offentlige hvis det skulle være aktuelt, der tager de så vidt jeg ved, udgangspunkt i husstandens indkomst og ikke den enkelte persons.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Frederiksberjg
Tilmeldt 27. Jul 09
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 18:40

Hej Martin,

For det første så ville jeg lave et ApS hvis i har pengene. Min opfattelse af Samba er at det er noget gris og at du får svært ved at handle endnu svære ved at få kredit. Jeg er ikke super nørd på området og der vil sikkert være mange som sige andre ting. 

Hvis i ikke har pengene så lave en I/S eller ligende og start der.

Jeg ville finde en Revisor som kunne hjælpe dig både med oprettelse og i regneskaber osv. i fremtiden. Jeg har været så heldig at finde en som jeg rigtig godt kan lide og det betyder meget at han både kender mig og min foretning. 

Ellers findes der flere firmaer som gør det i at oprette Aps'er billigt. www.nemreg.dk er et foreslag.

Ønsker dig alt held og lykke!

www.broncosystems.dk     -     GPS sporings løsninger til erhvervslivet.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15094
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:48
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Christian Risom:

For det første så ville jeg lave et ApS hvis i har pengene. Min opfattelse af Samba er at det er noget gris og at du får svært ved at handle endnu svære ved at få kredit. Jeg er ikke super nørd på området og der vil sikkert være mange som sige andre ting. 

Nu er vejen til, at drive forretning jo ik kun et spørgsmål om at få kredit. Det er faktisk en dum glidebane, hvor du putter dit firmas fremtid over i hænderne på andre, og deres valg...

Tilmeldt 4. Aug 09
Skrevet kl. 21:14

.

Tilmeldt 4. Aug 09
Skrevet kl. 21:21

Tak for de hurtige svar!

Vi har læst meget om de forskellige selskabs typer og havde vi pengene valgte vi nok Aps løsningen.

Vi har dog ingen indskudskapital som sådan.. Vores ide var lidt at starte noget enkelt og billigt for at få lidt erfaring.

Vi følger som sagt med i de tråde hvor selskabsformen smba debateres; som jeg forstår det er den grundlæggende forskel på et smba og et I/S stadig den, at man i et I/S hæfter med alt hvad man ejer, plus et par ekstra sæt retningslinjer for hvordan ledelsesstrukturen skal være....? 

Men uanset hvilken form man vælger, er der så ikke et sæt specifikke retningslinjer for den adresse man registrerer firmaet på? Afhænger det af virksomhedsformen, smba eller I/S?

Hvis jeg fx nu laver et firma der kommer til at udgøre sig i noget værdi, stiger mine forældre så pludselig i skat?

Jeg forstår det ikke.. 

Og ja vi skal nok have en revisor på et tidspunkt.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:33

MartinHC:
Hvis jeg fx nu laver et firma der kommer til at udgøre sig i noget værdi, stiger mine forældre så pludselig i skat?

Nej!

Men som Anders korrekt påpeger er der nogle spilleregler omkring sociale ydelser, hvor det kan spille en rolle, at der er erhvervsaktvivtet på bopælen. Men hvis det ikke er tilfældet så kør løs.

MartinHC:
som jeg forstår det er den grundlæggende forskel på et smba og et I/S stadig den, at man i et I/S hæfter med alt hvad man ejer, plus et par ekstra sæt retningslinjer for hvordan ledelsesstrukturen skal være....? 

Hæftelsesspørgsmålet er korrekt. Men i et I/S har du samme frihedsgrader til at tilrettelægge din ledelsesstruktur som i et SmbA.

Enting som I skal overveje er fremtiden.Vil et ApS eller A/S være relavant på et senere tidspunkt, så har I ikke gjort vejen lettere ved at starte ud i et SmbA i forhold til et I/S. Jeg er sikker på at I har gjort jeg denne overvejelse allerede.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)