Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms inkl. eller ej????

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Heeey allesammen,

Har lige et spørgsmål angående varer fra udlandet???? Jeg er igang med at opstarte et firma, hvor mine varer bliver købt fra andre EU lande, de priser jeg for oplyst er som regel, i EURO og dollar, dog når man spørger om det er inkl. moms, fatter de ikke særlig meget:S

Derfor er mit spørgsmål til jer aminoer, om mine varer er inkl. moms??? Når jeg køber et produkt for 100Euro f.eks?????

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:57

Dollars i EU? Det lyder meget meget meget mærkeligt, da stort set alle lande er med i Euroen...

Om varerne er med moms eller ej er umuligt at sige med så få info, men meget tyder på at du enten køber af privatpersoner eller firmaer fra UK!

Spørg evt efter sælger European VAT number. Har de ik sådan et, er varerne uden moms. Har de sådan et, kan du selv oplyse dit VAT number (SE/CVR nummer med DK foran) og dermed undgå at betale momsen...

Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 15:00

Nej køber mine varer fra Tyskland??? og ja de er i EURO??

Medhensyn til dollar, for jeg jo også leveret varer udenfor EU??

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:11

clubunique:

Nej køber mine varer fra Tyskland??? og ja de er i EURO??

Medhensyn til dollar, for jeg jo også leveret varer udenfor EU??

Spørg efter VAT number eller Steuer Number for European Tax. Så ved du straks hvordan og hvorledes.

Der stod intet om at du købte udenfor EU... Udenfor EU gælder andre regler, med told, evt antidumpningstold, afgifter osv. Besøg www.skat.dk og læs mere der...

Fra Haderslev
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 17:47

Hej,

hvis du køber varer i Tyskland, skal du spørge om prisen er inkl. MWA.

Hvis den er det, skal du have prisen UDEN MWA (går udfra at du har gyldigt dansk MOMS nummer) da handel i mellem virksomheder i EU sker ekskl. MOMS såfremt varerne passerer en landegrænse.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)