Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt I/S - men jeg er rigistreret i RKI ???

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Oct 07
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Kort og godt:

Vi er ved at oprette et I/S som skal have en kassekredit i banken... jeg er registreret i RKI men min makker er ikke, kan han kautionere alene, men stadig med os begge der tegner I/S'et ??

Hilsen Thomas

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 14:30

Det er nok ikke særligt sjovt at være i et I/S med en der er registreret i RKI hvis personen skylder penge.

I et I/S hæfter man jo solidarisk og hvis du har gæld kan de gøre udlæg i hele jeres I/S selvom du kun ejer halvdelen.

Der er sikkert nogle fagfolk som kan kaste mere lys over sagen end jeg kan men som udgangspunkt tror jeg ikke at et I/S er en voldsomt god konstallation for jer.

Fra brøndby strand
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 893
Fra  Bilrude fix - mobil udskiftning af forruder, sideruder, bagruder. Skrevet kl. 14:32

det tror jeg godt han kan. men lægger nu ikke hovedet på blokken for det.

jeg kender et eks med to partnere som skulle lease en bil, en i blandt dem var i rki. men kreditvurderingen blev godkendt/accepteret

rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:41

optikeren:
jeg er registreret i RKI men min makker er ikke, kan han kautionere alene, men stadig med os begge der tegner I/S'et ??

Ja, hvis banken mener, at din makker er kreditværdig kan han godt kautionere for hele kassekreditten. Om det er så er klogt er din makkers beslutning...

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)