Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vælger man Dandomain fra i en krisetid?

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Singularity:

Ingen tvivl om at krisen absolut har givet tid og plads til fundamentalismen. - Det har jeg svært ved at se nogle vinde på overhovedet.

Nærliggende er det da at fortsætte hvor i slap her: http://www.amino.dk/forums/t/64841.aspx

Min pointe var at tråden var blevet nævnt, og der ikke var nogen grund til at komme med en spydig kommentar, der i mine øjne, kun havde i sinde at starte debatten endnu en gang. 

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 21:24

Singularity:
Så vi dernede igeeeeeeennnnn.....Sleep

Mener du ikke deroppe, vi henviser til en tråd hvor relativt mange dygtige og erfarne folk, bruger tid på at øse af deres viden omkring en vigtig beslutning som alle e-købmænd skal træffe. Begge sider bliver hørt, så e-købmanden selv kan danne sin mening. Det synes jeg da er debatforum, når det er bedst.

Fra Værløse
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 686
Fra  Kammalou.com Skrevet kl. 21:43
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lundsby:
Mener du ikke deroppe, vi henviser til en tråd hvor relativt mange dygtige og erfarne folk, bruger tid på at øse af deres viden omkring en vigtig beslutning som alle e-købmænd skal træffe. Begge sider bliver hørt, så e-købmanden selv kan danne sin mening. Det synes jeg da er debatforum, når det er bedst.

Jeg mener at der debatteres holdninger iværksættere imellem. Indimellem bliver der spyttet-lang-spyt. Andre gange hokus pokus mig selv i fokus.

Jeg så amino som et sted at networke iværksættere imellem. og skabe merværdi igennem netværket til den enkelte iværksættes forretning.

Hvem vinder på en debat om OpenSource, SaaS, Closed Source etc. ?

Kunden ? Debattøren ? Netværket ?

"out of the box" har væsentligt mere, for alle, potentiale på sigt.

SAFe SPC, Magento Expert, Jira Guru, Kammalou.com

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 21:54

Singularity:

Hvem vinder på en debat om OpenSource, SaaS, Closed Source etc. ?

Kunden ? Debattøren ? Netværket ?

Er det ikke rimeligt oplagt, at det er e-købmanden der vinder, han skal træffe en beslutning, og ved at læse tråden for han et fortræffeligt beslutningsgrundlag, at gøre det ud fra. Med eksperter der taler sig, leverandører og e-købmænd der fortæller om deres erfaringer, hvordan kan det andet end at være sundt!

Faktisk tror jeg at hvis man kigger på de mennesker, der deltager om deres timepriser, tror jeg snildt at den ville havde en pris på over 100.000 kr.

Fra Farum
Tilmeldt 9. Dec 06
Indlæg ialt: 1044
Skrevet kl. 22:03
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Martin Tygsen:

Jeg tror rigtig mange vælger en open source pga friheden, for selvom man kunne have stor frihed i standard løsningerne udøver de store i branchen ikke dette. Sidst vi mødtes snakkede vi også lidt om hvordan Dandomain håndterer den slags. Du kan ikke få Dandomain til at udvikle specielle moduler til din dandomain shop, ligegyldigt om du har en pose penge på bordet. Det samme er jeg ret sikker på gør sig gældende for Scannet og et par af de andre store. Det begrænser e-købmænd når de kommer op i en vis størrelse. 

Jeg ved ikke hvordan f.eks. Scannet har det nu med at "knække reglerne for udvidelser i standard løsningen" som deres platform jo er - men dengang da jeg undersøgte div. demoer bl.a. deres fandt jeg hurtigt ud af hvor begrænset jeg var og naiv som jeg var med tanken om at penge som oftest åbner de fleste døre kontaktede jeg dem.

Og jo, dengang kunne jeg skam godt få de funktioenr jeg ønskede i deres standard system

MEN......

Så krævede det at jeg :

Betlate et startgebyr  fordi jeg ikke kunne nøjes med standard systemet som blev lagt oven i beløbet til udviklerne.

Betalte for de funktioner der skulle laves til deres udviklere som jo havde en pæn høj fast timepris.

Betalte et beløb HVER gang min shop skulle opdateres - for det skulle jo gøres manuelt pga. de ændringer der var lavet og det var vist ikke småpenge så vidt jeg husker Sad

Nå, det er jo såmænd meget godt, men alt regnet sammen, så var det jo ustyrlige beløb som jo ikke bare var en gang det skulle betales men resten af tiden jeg valgte at have shoppen hos dem.

Alt i alt altså ikke realistisk - det er lige før jeg hellere ville have haft svaret - desværre, det gør vi slet ikke. Der er standard systemet og nix weiter.

Men sådan behøver det bare ikke være med en "standard løsning" som også er hosted.

Min-mave ligger nu trygt og godt hos Redpitt -  www.redpitt.com - Det er som de fleste ved en standard løsning OG en hosted løsning, men det betyder ikke at man er låst fast på samme måde som jeg opdagede hos Scannet i sin tid. Næ, tværtimod - så er det kun fantasien der sætter grænsen, og jeg fortsætter helt klart med at realisere mine ideer og få udviklet både små og større nye funktioner.

Det koster selvfølgelig et beløb for at få udviklet noget nyt men jeg skal ikke bøvle med en masse ekstra gebyrer (lyder som en sag for gebyr-gribben i Rabatten) i al evighed fordi jeg ikke kan "nøjes" med de funktioner der allerede er i systemet. Derudover synes jeg udviklerne har sans for detaljer og det jeg oplever er konstante forbedringer og nye muligheder, som altså ikke koster mig ekstra.

Det betyder bl.a. at det er nemmere at håndtere shoppen i hverdagen, få mulighed for at integrere med de sociale medier, og genrelt bedre muligheder i backend så jeg føler det er en ren fornøjelse at gøre det jeg har lyst til og ombestemme mig lynhurtigt hvis det skulle ske at jeg får en måske endnu bedre ide om hvordan jeg bør gøre tingene.

Det er ikke alle der har det godt med mange funktioner og et stort system, så det er også en overvejelse man skal gøre op med sig selv, men jeg er ret sikker på at indstillingerne/rettighederne kan laves på Redpitt så man kun får vist det man kan overskue. Som I sikkert har gættet hader jeg begrænsninger og har hele systemet som min legeplads, en udfordring, men der er jo ingen der siger man skal lære at bruge det hele på en gang.

Mht. trådens oprindelige debat, så tror jeg der er mange ting der spiller ind i forhold til hvad valget bliver når det gælder shop system.

Jeg tror grunden til at mange kikker på open source er tanken om at købe en pakkeløsning - design, oprettelse af systemet og derfra ingen månedlige gebyrer eller lejepriser men kun det mest nødvendige til f.eks. betalingsmodulet så man kan modtage kortbetaling.

Nogle gange kan det være nemmere at overskue f.eks. at komme af med 10.000 eller 20.000 på èn gang, i stedet for 1 år med 999 kr pr. måned - derudover kommer der jo stadig udgifter til design, tid med oprettelse af produkter osv osv

Og ja, tror helt klart også finanskrisen spiller ind, når man ikke BARE kan gå ned i banken og få smidt penge i nakken til opstart af egen virksomhed, så bliver der helt sikkert brugt nogle flere hjerneceller i tanke-processen for "skal jeg eller skal jeg ikke" starte et ny shop op med salg af babytøj (sorry, jeg kunne ikke lade være Devil )

Derudover kender de fleste også Dandomain og Scannet men når der så dukker en lækkerbidsken op som f.eks. Magento så kan det være meget tillokkende at tage springet over i det system, ikke mindst hvis sælgerne bag formår at fortælle og forklare om netop de muligheder og fordele deres system har i forhold til de mere "lukkede" løsninger. 

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 22:10

Birgit - Min-mave.dk:
Men sådan behøver det bare ikke være med en "standard løsning" som også er hosted.

NETOP! - Det er nemlig der jeg gerne vil hen. Jeg ved også at Peter fra Easyflow også tilbyder dette og derfor er vi i gang med at overveje at få skiftet en større dandomain løsning over til f.eks. easyflow hvor vi har nogle bedre muligheder for at tilpasse løsningen løbende. 

Men jeg kunne ikke finde på at anbefale open source overfor sådan en virksomhed. Først og fremmest så har de behov for en løsning hvor andre tager sig af alt, og er vant til de mange spørgsmål der kommer fra de piger der sidder i kundesupporten og ikke har ret meget IT-kendskab. Det er der meget få open source udbydere der tilbyder. Jeg ved der findes nogle men det er få, og de fleste er ikke vant til de daglige dumme spørgsmål. Lige netop på det punkt gør dandomain det utrolig godt.

Jeg tror uden tvivl at der er stor fremtid i modulopbyggede shops som er standardiseret men stadig har mulighed for at kunne tilpasses kundens individuelle behov. Uden det går ud over den daglige support og opdateringer af systemet.  

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 11:58
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nikolaj Astrup Madsen:

Vi har haft rigtig mange Dandomain-opgaver tidligere, men de sidste måneder er det gået mere stille for sig - Til gengæld virker det til at folk bliver nemmere at overtale til open source systemer. Vi har mange kunder som ønsker sikkerheden hos Dandomain, og deres support er ofte grunden til at vores kunder vælger netop Dandomain.

Hvad er din vurdering?
Er du webdesigner/programmør, hvordan fordeler dine kunder sig?

Laver du e-handel, hvad er dine tanker så? Vælger du abonnementsløsningen fra til fordel for et billigere system?

Dandomain er selvfølgelig rart, fordi der ikke er så vanvittigt mange der kan arbejde i det, men den store efterspørgsel på open source er meget positiv i mine øjne.

Jeg blev opmærksom på hvordan udviklingen har været, og det har resulteret i at vi har lavet nogle enkelte marketing- og salgsindsatser om.

For at bringe denne tråd lidt tilbage til det oprindelige spørgsmål... (hvis folk har noget at sige om opensource vs hostede systemer kan du de jo svare i tråden Lundsby linkede til).

Jeg tror der er flere faktorer der spiller i dit manglende salg:

- Sommer er også industri ferie. Rigtig mange virksomheder (også små) står stille her i sommerferien og beslutninger om nye shop løsninger bliver nok ikke taget her.

- Du har fået flere konkurrenter, fx mig Smile, som især er kommet til efter at Magento dukkede op. Samt konkurrence fra produkter som Shopify, Redpitt og Easyflow.

- Der er også kommet andre open source shops til såsom fx VirtueMart og div. plugins til Wordpress (tror dog ikke der er mange i DK der vælger disse)

Før i tiden var DanDomain (og Scannet) umiddelbart det lette valg i DK. Det var hurtigt og billigt at komme igang. Der var ikke så mange valg der skulle tages, for der var ikke særligt meget der kunne ændres.

Den eneste (seriøse) konkurrent til DanDomain og Scannet kom fra osCommerce løsninger som typisk krævede noget mere udvikling, hvilket krævede en større pose grunker op af lommen til at starte med.

Idag kan man komme lige så let igang med Magento hvorfor især denne platform trækker folk væk fra DanDomain (og Scannet).

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 14:01

Glem endelig ikke VM - der findes rigtigt mange VM butikker derude og det er noget mere helstøbt og smart end OsCommerce.

Dertil så kommer der snart en spiller mere på markedet ;)

Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 13:10

Fashion-Seller:

Har du overvejet at det måske skyldes at kapitalen ik sidder løst på træerne mere, og dermed at en del ik tager sidste spring med at åbne webshops mm. Ellers kig på Amino for et år siden, og sammenlign det med idag. Dengang var der utallige indlæg fra personer, der ville starte webshops og være selvstændige e-købmænd, hvorimod det nu kun sker et par gange hver 14. dag...

Er ret sikker på at en del af svaret ligger der, og at det er tider du må indstille dig på... Hele detailbranchen er blevet vendt rundt de sidste 12 mdr., og bagefter følger dem, som er afhængige af branchen inkl dig...

Som jeg har prøvet at forklare, har vi ikke mærket en nedgang i antallet af opgaver indenfor e-handel. Tværtimod har vi mødt en stigning - Men vores kunder er gået mere over til opensource. Men, tak for at sætte mig ind i detalibranchen på to linjer:-)

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)