(Jeg har iøvrigt aldrig forstået at man ikke har set en driftig kunde, få udleverer kildekoden og så begynde at konkurrere med GP på pris.
Der er så vidt jeg ved flere der har forsøgt sig og hurtigt lukket ned igen. En ting er at man har hele kildekoden til en shop noget andet er at kunne supporterer og håndterer mange kunder på samme system - men det ved du jo også alt om :)
Det er præcist det jeg også mener, oprindeligt da jeg først skrev det, skrev jeg at man aldrig skulle vælge en opensource/it-projekt løsning, hvis man på nogen måde kunne undgå det. Og hvis man ikke kunne undgå det, så skulle man være rigtigt varsom, og it-projekter er noget selv meget er erfarne og dygtige folk har svært ved at styre.
Jeg tror rigtig mange vælger en open source pga friheden, for selvom man kunne have stor frihed i standard løsningerne udøver de store i branchen ikke dette. Sidst vi mødtes snakkede vi også lidt om hvordan Dandomain håndterer den slags. Du kan ikke få Dandomain til at udvikle specielle moduler til din dandomain shop, ligegyldigt om du har en pose penge på bordet. Det samme er jeg ret sikker på gør sig gældende for Scannet og et par af de andre store. Det begrænser e-købmænd når de kommer op i en vis størrelse.
Det i gør i Easyflow er noget jeg tror mange leder lang tid efter. Nemlig den mulighed at man kan hyre jer til at udvikle specielle moduler som tiden går. Og her er det altså ikke pengeposens størrelse der er alt afgørende. Det er det ofte for de helt små ekøbmænd, men når forretningen har udviklet sig til et større fortagende, er en dygtig sparringspartner der giver en sikkerhed og en tryghed, af mindst ligeså stor betydning som den pose penge der stilles på bordet.
Men vi er vidst ved at dreje tråden af sporet, så lad os komme tilbage på sporet. Jeg tror Fashion-seller har helt ret i hans indlæg. Jeg tror ikke folk vælger opensource løsninger mere i krisetiden, jeg tror bare langt mindre starter op eller starter mere forsigtigt op med et standard design.