Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Adwords, "Adwords" & [Adwords]

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Silkeborg
Tilmeldt 15. Nov 08
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har læst en del om AdWords men kan ikke finde et klart svar på mit spørgsmål så håber nogen kan hjælpe.

Hvis vi siger at jeg har søgeordet: cool amino i en af mine kampagner & jeg ønsker at fange alle der søger på dette skal jeg så have det på alle tre måder for det er mest effektivt, altså cool amino, "cool amino" & [cool amino]?

Hvis ja hvad er fordelen ved at have det på alle 3 måder da den brede form cool amino jo rammer alle kunder?

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 14:49

cool amino ligeud vises for alle, der bruger de to ord i en søgning. "Amino er et cool sted" vil blive fanget.

"cool amino" betyder, at man skal skrive de to ord præcis i rækkefølge, før annnoncen vises. "Jeg er en cool amino på nettet", vil udløse en visning. "Amino er et cool sted" vil ikke.

[cool amino] vil kun blive vist, når folk skriver lige præcis cool amino, hverken mere eller mindre.

Hvis man bruger de to nederste modeller, kan man rette sine kampagner langt mere præcist og nemmere undgå visninger på søgninger som "hvorfor er amino slet ikke cool". Bruger man bred søgning, skal man oftest følge op med en række negative søgeord for at undgå for mange visninger og klik på søgninger, der ikke vil generere salg.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 15. Nov 08
Skrevet kl. 15:15

Hej Frank

Tak for svaret men det du forklarer er jeg godt klar over :)

Jeg er åbenbart ikke så god til at forklare problemstillingen, men prøver igen. Lad os sige jeg har en annonce hvor jeg reklamerer for cool amino og jeg vil ramme alle der skriver disse ord. Skal jeg så kun have den brede søgesætning cool amino eller er der en fordel i at have den på alle tre måder?  

Fra København
Tilmeldt 13. Sep 08
Indlæg ialt: 222
Fra  Trovatten Netspiren - Din helsekostbutik på nettet Skrevet kl. 15:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Tonny,

Google belønner dig hvis du giver relevans tilgengæld = højere Quality Score.

Hvis en person søger "webshop" og du har alle forskellige matchtyper af "webshop", så er exact match den mest relevante, fordi det var præcist det brugeren søgte.
I den ideelle verden ville man kun have exact match, da det er mere relevant end broad.

Så svaret er: Tag alle matchtyperne (udover negativ:), så vil du få mest ud af dine kroner.

Kig forbi min nye blog om Internet Marketing!

Fra Silkeborg
Tilmeldt 15. Nov 08
Skrevet kl. 16:10

Hej Frederik

Tak for svaret, det var lige det jeg søgte. Et enkelt spørgsmål mere så kan jeg gå glad på weekend ;)

Betragter Google dette som 3 forskellige søgeord: cool amino, coolamino & cool-amino? Eller er 2 af dem det samme for google?

Fra Silkeborg
Tilmeldt 15. Nov 08
Skrevet kl. 19:37

Var der nogen som ved om google betragter dette som 3 forskellige søgeord: cool amino, coolamino & cool-amino? Eller er 2 af dem det samme for google?

Fra København
Tilmeldt 13. Sep 08
Indlæg ialt: 222
Fra  Trovatten Netspiren - Din helsekostbutik på nettet Skrevet kl. 17:04

Alle de 3 ord er forskellige.

Hvis du har søgeordet "cool amino" og en person søger "coolamino" så er det nødvendigvis ikke sikkert at du bliver vist.
Så du skal finde alle søgeord i alle typer og fejlstavelser.

Good luck :)

Kig forbi min nye blog om Internet Marketing!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)