Jeg har læst en del om AdWords men kan ikke finde et klart svar på mit spørgsmål så håber nogen kan hjælpe.
Hvis vi siger at jeg har søgeordet: cool aminoi en af mine kampagner & jeg ønsker at fange alle der søger på dette skal jeg så have det på alle tre måder for det er mest effektivt, altså cool amino, "cool amino" & [cool amino]?
Hvis ja hvad er fordelen ved at have det på alle 3 måder da den brede form cool amino jo rammer alle kunder?
cool amino ligeud vises for alle, der bruger de to ord i en søgning. "Amino er et cool sted" vil blive fanget.
"cool amino" betyder, at man skal skrive de to ord præcis i rækkefølge, før annnoncen vises. "Jeg er en cool amino på nettet", vil udløse en visning. "Amino er et cool sted" vil ikke.
[cool amino] vil kun blive vist, når folk skriver lige præcis cool amino, hverken mere eller mindre.
Hvis man bruger de to nederste modeller, kan man rette sine kampagner langt mere præcist og nemmere undgå visninger på søgninger som "hvorfor er amino slet ikke cool". Bruger man bred søgning, skal man oftest følge op med en række negative søgeord for at undgå for mange visninger og klik på søgninger, der ikke vil generere salg.
Tak for svaret men det du forklarer er jeg godt klar over :)
Jeg er åbenbart ikke så god til at forklare problemstillingen, men prøver igen. Lad os sige jeg har en annonce hvor jeg reklamerer for cool amino og jeg vil ramme alle der skriver disse ord. Skal jeg så kun have den brede søgesætning cool amino eller er der en fordel i at have den på alle tre måder?
Google belønner dig hvis du giver relevans tilgengæld = højere Quality Score.
Hvis en person søger "webshop" og du har alle forskellige matchtyper af "webshop", så er exact match den mest relevante, fordi det var præcist det brugeren søgte. I den ideelle verden ville man kun have exact match, da det er mere relevant end broad.
Så svaret er: Tag alle matchtyperne (udover negativ:), så vil du få mest ud af dine kroner.
Hvis du har søgeordet "cool amino" og en person søger "coolamino" så er det nødvendigvis ikke sikkert at du bliver vist. Så du skal finde alle søgeord i alle typer og fejlstavelser.