Hej Elvira og Sixten,
Jeg har lige delt dine indlæg lidt op, så jeg kommer hele vejen rundt og får svaret på det hele.
Jeg søger en der kan lave et nyt logo til min webshop www.elviraogsixten.dk
Det skal afspejle mode, tidens trend, fashion mv. - Hvis dette da ikke er for meget forlangt ;)
Kom med dit tilbud!
For det første vil jeg gerne lave et logo til dig og din webshop. Send mig en mail på mheiselberg@gmail.com så skal jeg give dig et tilbud på et logo + sende nogle referencer retur.
Logoet kan desuden afspejle lige præcis det du ønsker, dog vil jeg fraråde dig at få lavet dit logo i tidens trend, da det så vil være forældet, så snart moden skifter. Og så går man fra at signalere "at man har styr på moden" til at man "er et skridt bagefter". Derfor vil jeg råde dig til at få lavet et rimelig tidsløst logo, som ser godt ud i dag, men også holder imorgen.
Samtidig skal det selvfølgelig gerne være prisvenligt.
Jeg kan på forhånd sige, at mine priser ligger lidt over de priser skrevet i tråden. Til gengæld får du et logo designet af en uddannet grafisk designer med masser af erfaring fra reklamebureau med lige netop sådan en opgave som logo design.
Jeg har set andre logo-tråde, hvor folk er kommet med forslag med det samme, og kunne måske håbe at det samme ville ske i denne tråd.
Jeg ved ikke hvordan kotumen er, forudbetaler man? Og hvordan kan man så sikre sig selv mht. at blive 100% tilfreds?
Nu kan jeg forstå du er lidt usikker på hele proceduren i forbindelse med det her, så jeg vil forklare lidt om min tilgang til den. Først og fremmest, hvis du vil have folk til at komme med forslag, så vil jeg råde dig til at oprette en logo-konkurrence. Find ud af hvad et logo er værd for dig - hvis du kun vil give få hundrede kr. så får du få bud, hvis du ligger omkring de 750-1000 kr. får du flere og sandsynligvis også bedre bud - og så fremdeles.
Problemet med en konkurrence kan være, at du måske ikke har helt styr på alle detaljerne i forbindelse med logo design og derfor nok får et lækkert logo. Men den dag du skal have det trykt, så har du måske ikke et det rette filformat eller måske er logoet lavet i så mange farver, at det bliver dyrt eller farverne bliver ikke helt korrekte på trykket. Jeg snakker desværre af bitter erfaring.
Normalt foregår det så'n, at du udbyder opgaven - nogle grafikere melder tilbage og du får deres tilbud og nogle referencer. Du kigger på referencerne og tilbuddet.. og den grafiker med de bedste referencer og det bedste tilbud (ikke laveste pris) i forhold til det du ønsker får opgaven. Såfremt det er mig, så indgår vi en kunde-aftale, som sikrer at du får det vi har aftalt til den aftalte pris. Jeg designer så ud fra dine ønsker.. når jeg har noget klart sender jeg det til dig og forklarer tankerne bag designet. Du tænker over forslaget og sender så nogle korrekturer tilbage.. er forslaget helt ved siden af, så laver jeg et nyt udkast...og så'n bliver vi ved indtil du er 120% tilfreds (de sidste 20% er forskellen imellem et tilfredsstillende logo og logoet man bare ved er det rette for ens virksomhed). Så sender jeg dig alle de filtyper, farve-versioner og logo udgaver du måtte ønske dig. Laver evt. et topbanner til din webshop.. måske et favorit-ikon.. alt efter hvad dine ønsker er. Og så får du en faktura på den aftalte pris.
Skulle der dukke noget uforudset op senere hen, såsom du eksempelvis har brug for et logo i ren sort til 5.000 kuglepenne, som du skal bruge på en messe, så skriver du bare til mig.. og så sender jeg det til dig hurtigst muligt eller direkte til trykkeriet - uden ekstra beregning.
Det blev til et længere indlæg, men forhåbentlig gav det dig nogle svar på nogle af dine spørgsmål. Har du flere spørgsmål eller ønsker et tilbud fra mig, så send mig gerne en mail på mheiselberg@gmail.com.
De Bedste Hilsner
Martin