Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vedholdenhed giver respons - også med mange projekter

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Aug 05
Indlæg ialt: 577
Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære Aminoer

Jeg hørte forleden et statement (der angiveligt skulle komme fra vores udemærkede vicevært Martin Thorborg), at man godt kan sætte mange skibe (læs projekt) i søen, men hvis man blot afventer at et af dem kommer i havn af sig selv, så bliver man skuffet. Man bør istedet være meget målrettet og kun sætte et skib i søen og herefter give det sin fulde support indtil det når frem i havn.

Ovenstående statement er forsåvidt korrekt, hvis den pågældende virksomhed er for lille til at håndterer flere projekter. Problemet med snæver fokusering kan udmønte sig i manglende erfaringer med egne evner og fuld udnyttelse af virksomhedens resourser. Jeg mener det er uhyre værdifuldt at være særdeles fokuseret - men... hvis et skib (projekt) viser sig at komme i havsnød eller at det ligger underdrejet (for nu at blive i termen) så kunne det af hensyn til den interne virksomhedsånd, være formålstjeneligt at prøve kræfter med noget andet - indtil samfund/kunder/trend er bedre for det nødstedte skib.

Sagt med andre ord, såfremt dit projekt møder for hård modstand, enten p.g.a. manglende kapitaltilførelse eller at tiden blot ikke er moden til projektet, så sæt det på hold og prøv noget andet. Det er så blot vigtigt at der fortsat er kontinuitet i det eller de projekter der afventer bedre tider - dvs fortæl om projektet, sæt det på jeres hjemmeside og hold gryden på et svagere blus rent udviklingsmæssigt.

Blot mine 5 cent

Med venlig hilsen

Lars C

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)