Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mine mails når ikke frem

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Igennem de sidste par måneder har jeg oplevet at mine mails ikke når frem til folk. Det er fra mail@terapi-nord.dk og det er stort set hver gang jeg sender. Det er både til offentlige og private. Svarer jeg på en af deres, kommer den frem.

Jeg håber der er en herinde som kan råde mig til hvordan jeg får taget hånd om dette meget alvorlige problem.

På forhånd tak

Mette

Tilmeldt 17. Jun 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 21:11
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Mette

Udfra din beskrivelse tænker jeg umiddelbart på to muligheder:

Den ene kunne være, at dit domæne desværre var "black-listet" af modtagernes udbyder,
som "tror" at du udsender SPAM mails. Men i og med, at de modtager når du svarer på
deres e-mail, burde det ikke være problemet.

- har du spurgt nogle af modtagerne, om din mail ligger i deres spam boks?

En anden mulighed kunne være, at din udbyders mailserver er ustabil. Men så
burde det være det samme problem altid, uanset om du sender direkte, eller om
du svarer på mails udefra. For at fejlfinde vil det være godt at vide, om tingene ALTID
forholder sig sådan, eller om det er en fornemmelse du har ;-)

Prøv og lav et par tests med én du kender, tjek om mail havner i modtageres spam boks.

- og har du spurgt din mail udbyder?

Held og lykke, ellers sig til :-)

Med venlig hilsen
Anette

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 21:45
Gennemsnit 3,3 stjerner givet af 3 person

MetteSkagen:

Igennem de sidste par måneder har jeg oplevet at mine mails ikke når frem til folk. Det er fra mail@terapi-nord.dk og det er stort set hver gang jeg sender. Det er både til offentlige og private. Svarer jeg på en af deres, kommer den frem.

Jeg håber der er en herinde som kan råde mig til hvordan jeg får taget hånd om dette meget alvorlige problem.

Jeg har lavet et par test og de viser at mailserver / din mail ikke er blacklistet, og at din udbyders mailserver osse vil tage imod/sende mails du udsender/modtager

Derimod har din udbyder en langt række fejl i deres opsætning af serveren , hvor du er placeret , der samlet godt kan give en del problemmer.

Jeg vil foreslå dig at tage straks til din udbyder og gøre dem opmærksomme på de problemmer du har, derud over kan du prøve at lægge mærke hvilke adresser der giver problemmer.. Jeg har feks oplevet feks googlemail tagge mange forskellige ting som spam uden det var det

Du må endelig sige til, hvis der er noget jeg kan hjælpe med

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 23:23

Mange tak - jeg tager lige kontakt til dem og hører om de vil gøre noget ved det =D

Mette

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 14:22

Jeg var jo lige fjollet og skrev til Webhosting - og det er jo slet ikke dem jeg sender igennem.

Jeg må have fat i TDC på mandag...for de har sgu nok ikke samme serviceniveau som Webhosting og svarer på en lørdag =D

Mette

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 14:34

Du har ikke overvejet at skifte udgående postserver fra din internetudbyder (TDC) til dit webhotel?

Så har du den fordel at den adresse du sender fra rent faktisk også har sammenhæng med den server du sender fra og derved kan du helt sikkert lande i betydeligt færre spamfiltre end ellers.

Jeg kommer lige i tanke om at de fleste webhotel udbydere vist ikke tillader udgående post længere (det gør vi) men hvis det er problemet og derfor du bruger din TDC mail så kunne en løsning være at du får sat SPF records op for dit domæne der inkludere tdc's mailserver som du benytter (ja det er lidt teknisk).

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 22:33

Så vidt jeg husker er det enten ikke muligt eller temmelig teknisk at bruge dem som udgående. Men det er da noget jeg skal overveje - om det er nemmere end at få TDC til at erkende at de har mangler på mailservicen - den kamp tager formodentlig længere end at finde ud af om og hvordan jeg kan bruge Webhosting til udgående post...

Tak Ronni :)

Mette

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 07:40

Hæhæ, det viste sig selvfølgelig at være super nemt at sætte mail op til Webhostings smtp server - og nu ser det ud til at virke.

Så må TDC klare sig selv, jeg gider ikke ringe til dem.

Tak for alle svarerne =D

Mette

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)