Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Domæne | Webhotel | Website Builder...

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 2. Feb 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg er den glade nyudsprunget iværksætter. Jeg har købt domænenavn (.com) og webhotel hos Dandomain. Jeg har nu naturligvis brug for opbygning af mit website...og her går jeg så lidt i stå...Er på ingen måde i nærheden af at være "IT-freak" :-)

Fra tidligere er jeg vant til at handle og anvende networksolutions.com, hvor man jo som den glade IT-amatør ved et par klik har købt domæne, webhotel og ikke mindst søsat sit website - NB! for nogle få dollars om måneden...

Kan jeg få et par anbefalinger med på vejen til et valg af en website-udbyder? - hvor halv pris ikke er kr. 3000,- og opefter...og hvor jeg naturligvis beholder mit eget domænenavn - og ikke pludselig hedder 123hjemmeside/mit domænenavn...

På forhånd tak!  

Fra Viby J, Århus
Tilmeldt 10. Oct 08
Indlæg ialt: 631
Fra  Søgemedier A/S Skrevet kl. 16:22

Jeg har sendt dig en mail...

Tilmeldt 2. Jun 08
Indlæg ialt: 920
Fra  www.usb.dk Skrevet kl. 16:22

Hej Hoff1976

Jeg kan anbefale dig www.megahost.dk hvor du med få klik via deres "Administrations modul"  kan få installeret et CMS på et DK-domæne på få Minutter. Jeg tror vel der var omkring "30 CMS systemer" at vælge imellem, og de er rimelig okay i prisen.

"Prøv dem" du ville dog helt sikkert få glæde af dem.

Med venlig Hilsen

Arlo

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:24

Hvis ikke du vil købe dig til det hele (for så lander du let over de 3.000, der er halv pris) må du nok igang selv.

Prøv en række forskellige CMS systemer og forsøg at installere dem (eller køb en fætter eller bekendt til det). Du kan prøve en masse systemer her: http://opensourcecms.com/

Når du skal vælge system, så er det vigtigt, at du prøver det af først. Kan du finde ud af at bruge det og kan du lide at arbejde i systemet er du godt på vej. Vigtigst er dog at definere hvilke krav du har (hvad skal systemet kunne). Der er simpelthen så meget at vælge mellem, så hvis ikke du ved hvad du vil have, så drukner du. Med dine krav ved hånden kan du vælge en masse systemer fra og kun have en lille million tilbage ;-)

Tilmeldt 2. Feb 08
Skrevet kl. 18:49

Hej Kim!

Tak for inputs - og jeg vil forsøge at sortere i de 999.999 tilbageblevne tilbud ;-) 

Tilmeldt 2. Feb 08
Skrevet kl. 18:51

Hej!

Min "udfordring" er at det er et .com, hvorfor flere af de danske udbydere tilsyneladende ikke varetager denne del af nettet...hvilket faktisk var lidt af en overraskelse for mig...Men sådan bliver man jo klogere hver dag ;-)

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 19:01

Du kan jo købe .DK domænet også, hvorefter du enten peger .COM domænet over eller laver et alias.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Sønderborg
Tilmeldt 26. Dec 05
Indlæg ialt: 442
Fra  Prospeed.dk Skrevet kl. 19:53

Hoff1976:

Kan jeg få et par anbefalinger med på vejen til et valg af en website-udbyder?

Jeg bruger Domaindirect til flere af mine Web-sites (bl.a Prospeed.dk) og er godt tilfreds.

Fra København
Tilmeldt 7. Nov 06
Indlæg ialt: 253
Fra  Netsite A/S - Domæne & Webhotel Skrevet kl. 20:35

Hoff1976:

Min "udfordring" er at det er et .com, hvorfor flere af de danske udbydere tilsyneladende ikke varetager denne del af nettet...hvilket faktisk var lidt af en overraskelse for mig...Men sådan bliver man jo klogere hver dag ;-)

Jeg tror alle danske udbydere kan håndtere et .com domæne, eller hvad mener du? Smile .com er jo det altdominerende TLD.

Tilmeldt 2. Feb 08
Skrevet kl. 22:40

Jeg faldt bl.a. over mono.net/dk/, der skriver at de på nuværende tidspunkt "kun" varetager .dk...men lige nu ærger jeg mig nok mest over at jeg ikke blot kørte det hele igennem networksolutions for nogle dollars om måneden...frem for min nuværende model - naturligvis set i lyset af at jeg ikke er en IT-haj - eller har ambitioner om at skulle blive det :-)

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)