Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

E-bog - problemer med grafik i Word / PDF

Side 4 ud af 4 (34 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Det meste af den grafik - også fra f.eks. Excel eller PowerPoint, jeg bruger i mine bøger har jeg lavet som ren grafik - ikke via den form for integrering/copy paste du forsøger dig med.

Jeg bruger programmet FastStone til dette - det er hurtigt og virker rigtig godt. På den måde er det lige meget hvilket program du bruger til at lave dine eksempler og illustrationer med.

I programmer hvor du kan lave pæne oksport af grafikfiler direkte (som f.eks. Photoshop, Illustrator osv) behøver du naturligvis ikke FastStone. Gem det blot direkte som f.eks. højopløselig JPG, og sæt så den fil ind i Word.

Det har jeg fået fine resultater med.

Tilmeldt 6. Aug 09
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 18:22

Tak for jeres input.

Daniel, jeg må indrømme jeg aldrig har gidet at kontakte microsoft fordi jeg gik ud fra deres hjælp var lige så lidt værd som den der er i programmerne (sjovt nok mangler der altid information om lige netop det man sidder og kæmper med...) men det er da en ting jeg kan prøve, tak. Synes nu at det er lidt tåbeligt at man stadigvæk kan havne i den situation hvor man sidder i ugevis og roder med noget som burde være ligetil.

Hej Mikkel, har skam forsøgt at gemme som ren grafik først og så indsætte men intet virker.. er det FastStone Capture du bruger?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:29

Flavone:

Hej Mikkel, har skam forsøgt at gemme som ren grafik først og så indsætte men intet virker.. er det FastStone Capture du bruger?

Ja

Det lyder mere og mere somom det er noget helt galt på din computer, som går ud over almindelige softwareproblemer. Når det virker her og hos mange andre er der noget der typer på det ...

Desværre er løsningen så nok en geninstallation af maskinen. Har du prøvet det samme på andre computere?

Tilmeldt 6. Aug 09
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 18:52

Ja, det tænkte jeg også at det måske var men har forsøgt at reinstallere officepakke, adobe reader m.m. (mangler selvfølgelig hele maskinen men det må blive en anden dag). Har også forsøgt at lave en pdf-fil på en anden computer med samme resultat, dog en anden version end word 2007 så kan ikke helt sammenlignes. Tror der sker en eller anden skjult komprimering som pga. effekterne giver et uheldigt resultat - har så vidt jeg kan se slået alt komprimering fra. Nå, efter en kop afslappende grøn the vil jeg kigge nærmere på FastStone... det ville være fint hvis jeg kunne fange det jeg ser på skærmen. Smile Tak for hjælpen.

Side 4 ud af 4 (34 indlæg)