Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

E-bog - problemer med grafik i Word / PDF

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm i ”gamel” dage havde Word problemer med for store datamængder og derfor samlede ”vi” de forskellige kapitler sammen sådan at vi aldrig arbejde i hele rapporten, men kun i dele af den.

Har du prøvet at lave en pdf file alene på de sider, hvor problemet opstår og derefter samle det hele til én pdf file til sidst?

Når jeg bruger dine grafiske filer på en enkelte side i Word2007, ser jeg ikke nogen forringelser ved convert til pdf format.

Tilmeldt 6. Aug 09
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 20:19

Juul:

Har du prøvet at lave en pdf file alene på de sider, hvor problemet opstår og derefter samle det hele til én pdf file til sidst?

Når jeg bruger dine grafiske filer på en enkelte side i Word2007, ser jeg ikke nogen forringelser ved convert til pdf format.

Yeps. Alle de forsøg jeg laver består kun af én graf i et nyt dokument så jeg tror ikke at det er størrelsen og de små udsnit af grafen laver også samme fejl. Hvor mærkeligt! Her er resultatet hvis jeg laver en pdf ud af de to udsnit af grafen.

2605.5.tif

Takkede pile... vil det sige at du ikke ser dette resultat? Noget må være indstillet forkert et eller andet sted men jeg har jo lige reinstalleret word og har nu forsøgt flere forskellige pdf-printere... Det er underligt at jeg kan zoome ind og ud i word og der er det fuldt skalerbart men så snart det kommer i en pdf opstår fejlen, selv ved 100 %. Bruger du Words "gem som pdf" og indstiller du noget specielt?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:55

Juul, jeg bruger MS Word 2003 og her er det altså ikke noget problem. hele min SEO Bog er lavet i den - med 1379 sider, 299 illustrationer - samlet ca 50 mb.

Tilmeldt 30. Oct 08
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 21:06

I Word2007 har jeg gjort flg.

Indsat *.tiff file i Word, Convert til pdf fra Word2007
open pdf file og save image as *.jpg.

Jo jeg ser også disse takkede filer, i dine *.tiff filer, men når jeg gemmer dem som ovenfor beskrevet, så får jeg et udmærket pdf file image.

Tilmeldt 6. Aug 09
Skrevet kl. 22:57

Tak for hjælpen Juul. Den gule pil skal illustrere en enzymatisk reaktion der påvirker det der sker i de sorte pile og pilene skal indeholde en hel del forklarende tekst skrevet med en relativ lille font. Desværre kan jeg ikke bruge formater der laver synlig komprimering og jpeg kan derfor ikke bruges - men hvis jeg forstår dig ret så er det kun for at vise at pilene ikke er takkede, er det korrekt? Hvis man kigger nøje på det billede du har postet kan man se at farverne bliver lidt grynet langs kanterne - ikke noget problem hvis det kun er grafik men tekst bliver meget gnidret og grimt.

Hvis din pdf, lavet i Word ud fra mine billeder, ser fin ud så forstår jeg ikke hvorfor jeg får et andet resultat men jeg kan vel så udelukke at det er powerpoint der gemmer det forkert...

Tilmeldt 30. Oct 08
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 03:14

J ja jeg skrev gamle dage, tilbage hvor vi snakker om Win98 og Word 97, den gang hvad man ikke den mænge ram og den størrelse Harddisk som man bruger i dag. Samtidig med at du ”udløste” en mega swap file når dine dokumenter blev for store. :)

Mvh

Juul

Tilmeldt 30. Oct 08
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 03:21

Ja de er lidt grynet og farven er ikke så markeret, da *.jpg filen er gjort væsentlig minder, i forhold til *.tiff filen størrelse.

Kan være der er røget en *.dll file, som fra det program som håndterer dine pdf filer ?? bare  et gæt.

Mvh.

Juul

Tilmeldt 6. Aug 09
Skrevet kl. 14:50

Ved ikke rigtig hvad der sker fordi jeg har jo reinstalleret Adobe reader samt word... men hvis du kan lave en pdf fil der ser pæn ud så burde det jo også kunne lade sig gøre her. En ting der undrer mig meget er den store forskel på resultaterne fra forskellige pdf-printere - et af programmerne dropper farvegradienten som jeg bruger til baggrunden af grafen, et andet dropper skyggerne, et laver to farvede hjørner i toppen mens et andet af programmerne ændrer farverne i gradienten totalt. Alle indstillet til højeste kvalitet. Jeg troede at pdf var pdf...

Tilmeldt 6. Aug 09
Skrevet kl. 17:31

Tænkte at jeg lige ville poste løsningen (hvis man da kan kalde det det...) på mit problem. Efter at have spildt sådan ca. to uger på det her viser det sig at Word 2007 ikke kan lide en facet-effekt (findes under "formater figur"->"3D-format"), ja det vil sige den kan ikke lide nogen som helst af de 12 facet-effekter man kan vælge imellem i Powerpoint - godt gået Microsoft, copy paste mellem programmer min bare r.. Skyggeeffekter kan jeg vist også glemme alt om - de bliver automatisk fjernet når jeg gemmer grafik som pdf i Word, spørg mig ikke hvorfor?? Gemmer jeg med andre indstillinger kan jeg være heldig at skyggerne får lov til at blive men så fucker en farvegradient op til gengæld. Tilbage sidder jeg med en rimelig tam graf, men til gengæld er der ingen pixelering.

Kan det virkelig være rigtigt? Word vil jo så gerne blande sig og komprimere ens billeder men jeg har vist været alle knapper igennem. Hvad gør almindelige mennesker? Jeg har trods alt været IT superbruger og arbejdet en del med officepakken i de firmaer jeg har arbejdet for igennem mange år, så helt idiot er jeg vel ikke eller hvad? Er der en nem løsning på de her problemer som jeg har overset? Ligemeget hvad så er det for dårligt at det skal være så svært at bibeholde det man har skabt i Powerpoint, uden at gå på kompromis. Har forsøgt at gemme i alle formater der findes, importere i Word på alle mulige måder (festligt så mange muligheder der er og at de alle giver et forskelligt resultat...), gemme som pdf med forskellige indstillinger og pdf-printere.

Suk - jeg vil jo bare gerne se en pdf-fil der viser det samme resultat jeg ser i Powerpoint.... er der mon en grafiker til stede?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:58

Tak for indlægget/svaret, så ved man hvad problemet har været :)

Jeg vil foreslå dig at kontakte Microsofts support. Jeg har tidligere oplevet problemer med Excel 2007, hvor de var meget grundige med at hjælpe med problemet, og de fandt en eksisterende hotfix som de rettede til og så var mit problem løst.

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)