Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Problem med tekst/billede i Joomla

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var da så lidt! Forresten, godt arbejde med JoomlaTutorials. Det er efterhånden en rigtig fin begynder guide. : )

Jeg glæder mig til at der også kommer lidt mere advanvancerede emner på. ; )

God dag. : )

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 17:12

Jame rosen vil jo ingen ende tage - tak tak :)

Sitet begynder så småt at tage form, men der er godtnok meget der mangler endnu. De mere avancerede guider skulle gerne komme senere hen, men lige nu fokuserer jeg på det basale.

Kom endelig med forslag til ændringer, hvis du har noget.

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 17:17

For ikke at hi-jacke tråden alt for groft, får du lige en PB. : )

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 19:13

MichaelValentin:

Enig. Hvis du absolut ikke selv vil røre ved noget der ligner kode (du skal faktisk bare copy-paste den kode jeg skrev dig ind i css-filen..) så få en anden til det. Du kan godt nå frem til de samme resultater i andre veje, men det er væsentligt mere besværligt.

- En af de vigtigste læresætninger i web-udvikling: "Vælg de rigtige værktøjer til den foreliggende opgave" - og her er CSS'en altså det rigtige værktøj.

Som du selv skriver, er pointen med CMS selvfølgelig at man ikke skal rette kode. Men det kræver altså lige at man får sat sit system rigtig op, før man er helt fri for at tænke på koden. Om man så gør det selv eller får andre til det må være en smagssag. : )

Jamen det er jeg da sådanset også helt enig i. Men manden står med et problem i et system der allerede ER sat op. Han prøver at bruge "align left" funktionen i WYSiWYG editoren, det skal sq ikke kræve at han er inde og rode med CSS.

Hvis i mener det så har i vist aldrig haft en standard virksomhed eller forening som kunder. Her er det nemlig sekretæren der sidder og skal skrive tekster, og de står af hvis du siger "du skal baaaare lige sætte det her kode ind for at dit billede står i venstre side".

Og Rasmus: Nej jeg ville ikke programmere Joomla fra bunden. Hvis jeg alligevel skal sidde og lave alting i HTML, ja så ville jeg sq nok bare lave lortet i HTML uden Joomla!. DET er nemlig pointen med et CMS system. Det skal sættes ordentligt op ja, men herefter skal lortet sq da virke når jeg vil have mit billede i venstre side.

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 23:52

gweb:
Jamen det er jeg da sådanset også helt enig i. Men manden står med et problem i et system der allerede ER sat op. Han prøver at bruge "align left" funktionen i WYSiWYG editoren, det skal sq ikke kræve at han er inde og rode med CSS.

Helt enig. Det ville jeg heller aldrig levere et system, hvori man skulle. Så vi kan konkludere at tråd-starter enten udvikler selv (hvorfor han må være forberedt på at lege med lidt kode) eller har haft dårlige udviklere (det kan høre med at der måske ikke er givet tilstrækkelige instruktioner).

Det lød bare på dit første indlæg som om at du skød skylden på systemet Joomla. Man kan sætte mange parametre i joomla, men meget af det designmæssige ligger i koden. Det er for at gøre brugen nem og enkel. Hvis man havde en milliard parametre i adminstraionsdelen, ville det alligevel tage en gennemsnitsbruger enormt lang tid at finde ud af. Hvor man skal sætte grænsen for hvad der er brugerrelevant kan man altid diskutere.

I nogle Joomla-basserede systemer vi leverer, deaktiverer vi faktisk noget af standard funktionaliteten, for at slutbrugeren ikke ved en fejl kommer til at ændre på nogle af de parametre man kan sætte, og på den måde laver koks i design eller struktur.

Men GWeb, jeg tror vi er på samme side, selvom vi i de første indlæg lyder meget uenige. Jeg tror egentlig også Rasmus er dér.

Det korte og det lange - en mand skriver om et problem - vi giver ham den korrekte løsning på hans problem. Det skulle der ikke være noget galt i. Om der så er nogle andre der skulle have løst problemet før det blev til et problem, er egentlig lidt irelevant lige i den her sammenhæng. : )

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 04:44

Forstår ikke dit indlæg.

Manden har et problem i joomla og spørger efter en løsning; Når align left tydeligvis ikke virker for ham, - til trods for at det da ganske rigtigt blot burde virke som standard i joomla - så må jeg jo give ham en anden konstruktiv måde at løse problemet på. Hvad skulle jeg ellers have svaret? "Det burde ham der har sat systemet op for dig have fixet?" eller "Jamen det må være en bug i joomla"???....Så vidt jeg kan havde ingen af disse svar gjort ham meget klogere. Nu gav jeg ham istedet en mulighed for at få løst problemet og oveni købet lære noget. 

Om I så leverer systemer til folk uden IT viden - hvor dette problem selvfølgelig ikke burde opstå - er vel egentligt sagen underordnet.

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 11:32

Rasmus Hoeks:
Om I så leverer systemer til folk uden IT viden - hvor dette problem selvfølgelig ikke burde opstå - er vel egentligt sagen underordnet.

Det var sådan set bare for at understrege, at joomla KAN være et super brugervenligt system, hvor man ikke skal rode med kode. Det kræver bare at det er sat rigtigt op. Om det så er dig mig eller nogle andre som har tjek på at gøre den slags der gør det, er i og for sig underordnet.

Det tror (håber) jeg da at vi er enige om. : )

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 14:33

Ja - det er vi skam enige om. Svaret var heller ikke til dig.

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 15:23

godt nok... my bad. : )

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)