Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

lønmodtager eller selvstændig

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Hjælp

jeg har haft et job i et transport firma hvor jeg var chauffør indtil den 1-7-2006

hvor dir. kom og sag til mig og 4 andre  at du og dig og dig i er fyret 

så mig og 2 andre fik et tilbud vi kunne godt køre som chauffør

det skal lige siges at jeg skulle starte på et nyt job den 8-8-2006 fast job kun i week 2x12 timer

fint tænkte jeg  så kan jeg blive selvstændig konsulent mm. og så lav et program (vagtplanlægningsprogram )til transport firmaet og så stå for indtastning mm

og div ac hok opgaver.

så fik vi besøg af told og skat den 29-08 de har sagt til dir. samt løn kontoret at jeg er løn modtager  ik selvstændig bare for de at jeg har været ansat.  jeg mene bare at nå jeg selv kan bestem hvornår jeg kommer og går  bare jeg få lavet programet og for indtaste data for chauffør mm dette kan godt tag et stykke tid. har levet programet så der skal være licens samt kode for at man kan brug dette .   nu vil jeg høre om andre har været udefor dette før og hvad gør i så for jeg skal nu bevise at jeg er selvstændig og har andre kunder hold da op man har lige starte og så skal man bevis at man har mere end en kunde  hjælp til at skriv en bevistekst eller ?? PS undskyld jeg er ordblid ..

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er selvfølgelig ok at du er ordblind og jeg forstår fuldt ud hvad du skriver. Desværre må jeg også sige at SKAT har ret i at du må betragtes som lønmodtager.

At du selv kan bestemme hvordan du kommer og går er blot at du har fleksibel arbejdstid. Men du får stadig en fast løn (evt. provision eller timeaflønning), og du har formentlig kun denne ene hvervgiver. Du får formentlig også feriepenge.

Jeg kunne såmænd godt hjælpe dig med at formulere noget. Det er jo det, der er mit felt, men jeg vil nok sige at det er spild af ressourcer.     

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)