Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

wordpress konstruktion

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil genre oprette flere blogs inden for samme domæne og webhotel.

www.mitsite.dk
Skal være hovedsiden som ikke får så meget fokus, men den linker og kanaliserer besøgende ud til:
www.sport.mitsite.dk
www.kultur.mitste.dk
www.politik.mitsite.dk

Jeg føler mig hjemme med wordpress, så det føler jeg det SKAL være... men hvordan konstruerer jeg det setup?

1)
Er det blot at installere endnu en wordpress blog i et subdirectory? Får denne blog2 så URL'en www.blog2.mitsite.dk

2)
One.com tilbyder kun én MySQL database.. Det antager jeg er en forhindring for dette setup? 

3)
aner ikke hvilke problemer der ellers skulle kunen opstå.. spil gerne ind

Fra Korsør
Tilmeldt 3. May 07
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 16:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hvis du installere wordpress i et subdirectory, vil den komme til at lægge på www.mitsite.dk/blog2

Det du enten skal gøre er at bruge subdomains direkte på one.com (nemmeste metode) eller bruge .htcaccess

Wordpress mu kan også bruges til at have flere blogs på kun et domæne og MySQL database.

Kevin Simper // Cykelrytter på fuldtid; Nørd på halvtid!

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 16:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg vil også råde dig til at wordpress MU..den kræver også kun en database...og du vil få en meget bedre administrationsmulighed, da du med samme bruger kan hoppe på tværs af blog administrationen og en ændring i et theme slår igennem på alle... mange fordele ved mange blogs... :-)

det gør det i princippet også kun med en almindelig wordpress install, da du bare kan ændre database endelsen i hver installation... (gøres i wp-config.php filen når du installerer)...

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 21:44
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det kan godt lade sig gører hos One.com også, med en database, der skal bare oprettes andre tabeller til dine andre WP´s.

Også smider installationerne i de undermapper du nu vil have dem i.

Har flere WP installationer kørende på samme database, uden problemer også hos One.com

Fra Viby J, Århus
Tilmeldt 9. Oct 08
Indlæg ialt: 631
Fra  Søgemedier A/S Skrevet kl. 22:02
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Redsox:

...

2)
One.com tilbyder kun én MySQL database.. Det antager jeg er en forhindring for dette setup? 

...

Nope, du laver blot forskellige table prefix i wp-config filen.

Altså samme db navn, bruger og kode, men feks wp1_, wp2_, wp3_ som table prefix.

Tilmeldt 3. Jan 06
Skrevet kl. 23:50

tak for det drenge.. wordpress mu er på mange måde spot on det jeg skal have gang i..

Men der er lige følgende issue lige nu.

Den advarer i README filen

If you want to host blogs of the form http://blog.domain.tld/ where
domain.tld is the domain name of your machine then you must add a
wildcard record to your DNS records.
This usually means adding a "*" hostname record pointing at your
webserver in your DNS configuration tool.
Matt has a more detailed explanation:
http://ma.tt/2003/10/10/wildcard-dns-and-sub-domains/

.. Det går i fisk for mig... ovenstående er semi-sort snak.. og linkede blog indlæg indeholder kun advanced stuff imo.
Er der nogen af jer der lige kan ridse en step by step op?

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 00:51

Redsox:

.. Det går i fisk for mig... ovenstående er semi-sort snak.. og linkede blog indlæg indeholder kun advanced stuff imo.

Er der nogen af jer der lige kan ridse en step by step op?

Okay, det handler bare om hvordan dns-opsætningen er for dit domæne. Nogle DNS-udbydere (fx godaddy.com) tilbyder ikke wildcards (*) i deres opsætninger mens andre gør.

Nu ved jeg ikke hvor du har din dns, men uanset hvor er det ikke et problem for du kan bare flytte dns-en over til et andet sted (fx gratisdns.dk).

Hos gratisdns.dk (for eksempel) er det super let at lave den nødvendige opsætning. Du går bare ind og tilføjer en 'cname record' fra '*.ditdomæne.dk' til 'ditdomæne.dk'. 

Mvh Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra London
Tilmeldt 11. Dec 07
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 02:36

Subdomains er vist heller ikke ret gode SEO-mæssigt da de vist angiver et andet domain, måske der er en anden lidt klogere der kan give feedback på dette?

Og vurder om du vil bruge www. som subdomain, der er nogle argumenter imod her.

Overvej også om ikke denne form er bedre:

ditsite.dk/sport

ditsite.dk/kultur

ditsite.dk/politik

Det giver ihvertfald mere mening for mig som benytter siden, og kigger på dine urls. Det her giver god mening:

ditsite.dk/sport/kasi-jesper_brokker_sig_over_broendby/ (tilfældig titel hentet fra eb.dk)

Håber du finder ud af noget :)

Tilmeldt 3. Jan 06
Skrevet kl. 13:53

Anders Saugstrup:

Okay, det handler bare om hvordan dns-opsætningen er for dit domæne. Nogle DNS-udbydere (fx godaddy.com) tilbyder ikke wildcards (*) i deres opsætninger mens andre gør.

Nu ved jeg ikke hvor du har din dns, men uanset hvor er det ikke et problem for du kan bare flytte dns-en over til et andet sted (fx gratisdns.dk).

Hos gratisdns.dk (for eksempel) er det super let at lave den nødvendige opsætning. Du går bare ind og tilføjer en 'cname record' fra '*.ditdomæne.dk' til 'ditdomæne.dk'. 

Mvh Anders

Jeg sidder og tester på et One.com domæne/webhotel, og vil gerne blive der.

Jeg er helt blank hvad angår begrebet "at flytte sin DNS". Kan du forklare det?...
.. hvis jeg ignorerer at jeg ik ved hvad det vil sige, så læser jeg mig frem til at:

1) Jeg ikke skal gøre noget hos one.com, men hos gratis-dns redelegere ved brug af mit brugerid og pinkode fra DK-hostmaster

(hvad jeg skal bagefter ved jeg endnu ikke, for det kan jeg først se på efter det er gjort.)
Når DNS er redelegeret har jeg vel stadig tilknytning til one.com?... webhotellet bliver vel ovre hos dem gætter jeg på - siden gratisdns er en gratis service.
Spurgt på en anden måde, når det er gjort, er der så nogen forskel for mig når jeg administrerer sitet via ftp og i min mailadministration.

.. (det ligger fast at jeg vil benytte subdomain-konstruktionen)

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 22:11

Kasper Grubbe:
ubdomains er vist heller ikke ret gode SEO-mæssigt da de vist angiver et andet domain

Det kommer an på hvordan de skal bruges. Man kan sagtens med fordel bruge subdomæner som TV2 gør det.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)