Ville det være en god ide at lave en donut butik, enten online eller som fysisk butik??
Som webshop kan man både have "make-it-your-self" og færdige donuts.. Da jeg ikke har den store pengepung, så vil webshop jo være optimal, medmindre en butik vil være meget bedre..
Hmm.. Du kan evt. prøve kræfter med noget opensource Webshop system, og tag da for pokker at udvide horisonten lidt. Det kan være med luksuskaffe, det kan være med amerikanske specialiteter, etc. etc.
Personligt ville jeg ALDRIG købe donuts på nettet.
Derfor vil jeg helt klart mene at du burde starte en cafe. Måske en blanding af Dunkin Donuts og Starbucks? Og husk nu endelig at få en god placering i en stor by. Evt. København, Odense, Herning eller Aalborg
Held og lykke
/ Morten
Få et godt webdesign til en lav pris på owix.dk - drevet af unge iværksættere
Fysisk butik. Helt sikkert. Det er sikkert også et mindre cirkus at holde styr på at sende fødevarer, man kan jo ikke lige pakke dem, og gå på posthuset.
Der findes en franchise der hedder "dunkin donut'" som er yderst populær i udlandet. De steder jeg har set dem (og det er RIGTIG mange steder) så er der altid mega lang kø og 20-30 personer i butikken.
Jeg er dog ikke sikker på en dunkin donut ville klare sig godt i DK da vi har en lidt anden mentalitet. Skal dog ikke kunne sige det med sikkerhed.
Hvis jeg endelig skulle bestille online ville det være i forbindelse med en fast leverings service til virksomheden der kom hver dag kl 11.30 eksempelvis. med donuts til alle de ansatte.
Du kan sagtens nøjes med en webshop, hvis du lave en niche med donuts, som ikke findes i forvejen. Fx i USA findes der nogle donuts, som hedder Krispy Kreme, og der er helt unikke - og som jeg da ihvertfald gerne ville bestille feks til fester osv! Ligeledes kan man heller ikke finde dekorerede "cupcakes", som man kan i USA, og som også sælges over nettet i USA, med forskellige "toppings" - feks supersøde til børnefødselsdage eller bryllupper, hvis man kan få dem med individuel dekoration.