Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Callcenter til møde booking - hvad er jeres erfaring ??

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har overvejet at få kontakt til et callcenter, som kunne skaffe nye møder, med nye større kunde emner.

Dem jeg har kig på, der betaler man kun for de møder, de har lavet til mig og det er i forhold til de krav jeg har stillet op.

Er der nogle der har erfaringer med den type callcenter, på godt og dårligt ??

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 12:36

Ved en løsning hvor du kun betaler pr møde, og ikke noget fast pr. time, kan du risikere at sælgerne er MEGET ivrige for at få booket nogle møder, med faldende kvalitet til følge.

Hvis der betales en fast timepris og en bonus pr. møde, er det min erfaring at kvaliteten er noget højere.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:44

Jeg har jo nogle krav til de møder og ikke mindst kunder, som de booker møder med. Men kan godt følge hvad du mender.

Fra København K
Tilmeldt 30. Jul 08
Indlæg ialt: 498
Fra  Tame Skrevet kl. 12:50

Jeg er enig med Anders - jeg har prøvet virkelig dårlige møder, hvor det var på No-cure-no-pay basis.. De solgte møderne alt for meget ind.
Timepris giver helt sikkert bedre møder end ovenstående.

Planday - Nem og mobil vagtplanlægning

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 12:54

Hej Lars D,

Når man står for at skulle vælge et callcenter til at repræsentere sin virksomhed, er det altafgørende at man undersøger virksomheden grundigt først.

Hermed forstået at man undersøger hvilken type sælgere der arbejder i callcenteret, samt studerer callcenterets referencer (cases).

Sælgerne; Sørg for at de er 25 år og opefter, har erfaring og virker modne. Branchen er fyldt med virksomheder der tager alt og alle ind fra gaden, ansætter unge folk i en uge for så at fyre ca. 80% igen - den type virksomheder skal du holde dig LANGT VÆK FRA.

Referencer; Sikr dig at virksomheden har haft nogle større, etablerede virksomheder som kunder - og i min. 2 år ad gangen.

Mht. til afregningen af møder er den model du er blevet tilbudt, den eneste der fungerer. Husk på at sælgere er kommisionslønnede - og at det er ejeren af callcenteret, der skal sørge for at hans sælgere bliver aflønnet fast.

Generelt skal man vide, at telemarketing branchen er fuld af banditter og røvere - men til gengæld er telemarketing en af de (hvis ikke den) bedste måder at booste salg i sin virksomhed på.

Jesper

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:04

Ja den branche er der mange rådne æg iblandt og har også prøvet noget ligene, for ca 10 år siden og med et meget dårligt resultat!

De ansatte her er fra 25 til omkring de 50 år, så der er ikke nogle helt unde iblandt. Derudover sætter jeg selv nogle kriterier for hvilke kunder jeg er interesseret i, som f.eks størrelse, hvad deres behov er i forhold til min ydelse og mødet mindst tar en time.

Så jeg syntes selv at jeg er "dækket" rimeligt godt ind, i forhold til den vare jeg får fra dem.

Fra København K
Tilmeldt 30. Jul 08
Indlæg ialt: 498
Fra  Tame Skrevet kl. 15:26

Sørg også for at få skrevet ind i kontrakten at det fx. er "marketingsdirektør og marketingskoordinator" som er den mødet skal bookes med.

Jeg har oplevet at de bookede møder med nogen, der overhovedet ikke havde beslutningskompetence, eller ikke sat under det rigtige område. Spild af tid - men der kunne vi altid hænge dem op på kontraktens ord.

Hvis muligt, så lav dit eget script, som du giver til dem. Inkl. argumenter for at vælge dig, og ikke konkurrenterne.

Og husk at få sat en frist for hvor langt fremme i tiden møderne må ligge. Du skal ikke acceptere møder over 1½ måned frem i tiden. De bedste er dem, som er tættest på bookingdatoen :)

Mvh Christian 

Planday - Nem og mobil vagtplanlægning

Fra Aalborg
Tilmeldt 19. Oct 06
Indlæg ialt: 507
Skrevet kl. 15:37

Nu skal jeg lige give mit besyv med på det her.

Ja, der er mange telemarketing firmaer som ikke er særlig ærlige i den her branche, men lad det nu ikke gå ud over os andre som prøver på at udføre et job for vores kunder, som de også er tilfredse med.

At der er kriterier for hvad mødet skal indeholde, eller hvem man booker med, er en naturlig del af vores procedure her hos Nordjysk Marketing.

Mht. hvorvidt man skal levere et script til firmaet, kan man sige for og mod på.
Hvis man er god til at lave et script til firmaerne, hvorfor så ikke selv ringe ud og booke mødet, når nu man alligevel har lavet så god en tale.?

Jeg tror det bedste samarbejde mellem en virksomhed og et telemarketing bureau kommer gennem kommunikation.

Så længe man får afstemt behov inden en kampagne bliver igangsat, så burde man være fri for de fleste "begynder" fejl som kan opstå.

Vi har selv flere afregningsmodeller som vi kører på kundernes mødeafregning, herunder no cure - no pay osv.
Jeg vil dog ikke sige at man skal gå efter firmaer der udelukkende har folk ansat over 25 år.? Det lyder noget kun diskriminerende i mine øjne.
Jeg har selv en ansat som er 21 år, som udfører et lige så godt arbejde som alle andre..

Vi tildeler opgaver til de personer som passer bedst på de enkelte opgaver, uanset om personen så er 20,30 eller 40 år..

Måske skal det lige siges, at ovenstående ikke er ment som et surt opstød, men en opfordring til ikke at gøre vores branche og medarbejdere værre end de er..Smile

De bedste hilsner
Christian

Mobil Massage Aalborg - Massage når DU har tid.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:53

Tak for jeres var og der er jo lidt forskellige meninger omkring tingene, men sådanne ville det jo altid være.

Hvad er jeres erfaring generalt til de kunde emner som callcenteret finde frem til jer, er der nogen lunde et matche mellem deres behov og jeres vare ??

Jeg regner selv med at ca 1/4 af de møder jeg kommer til, ville der være et matche

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 20:38

Hej Lars D,

Hvis jeg forstår dine spørgsmål korrekt, vil jeg vove at påstå, at langt de fleste seriøse callcentre kan finde ud af at sælge og præsentere produktet tilstrækkeligt ved selve mødebookingen til, at kunden forstår, hvad det pågældende møde går ud på.

Men husk på at det IKKE er mødebookerens job at sælge varen for dig - det er dit job. Som svar på dit 2. spørgsmål kan man deraf udlede, at det altså er et spørgsmål om kvaliteten af mødebookingen foretaget af sælgeren, men i allerhøjeste grad din egen indsats for at lukke salget på selve mødet.

Og lige hurtigt til Christian fra Nordjysk Marketing:

Jeg arbejder selv i branchen og har gjort det i mange år. Vi kan ikke komme udenom at det er branche med ekstremt mange banditter - sammenlign med alle andre lovlige erhverv. Vedr. alder: jeg startede selv som 22 årig, og var knalddygtig til mit job - har ansat mange sælgere under 25 år, som er/ har været knalddygtige, så nej jeg er ikke ude på at diskriminere nogen. De 25 år er ment som en udstikker for seriøsiteten af virksomheden. Det ved jeg du forstår.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)