Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fitness for overvægtige børn

Side 3 ud af 4 (40 indlæg)
Fra Slagelse
Tilmeldt 29. May 08
Indlæg ialt: 898
Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Patrick

Super ide... har fulgt med i tråden Wink
Der er ingen tvivl om at behovet er der. Jeg har lige googlet lidt links til dig, som jeg håber du kan bruge og blive inspireret af:

Har du overvejet at samarbejde med Julemærkehjemmet , https://www.julemaerket.dk/Default.asp?Action=Details&Item=449 - I kunne måske indgå i et samarbejde?

Held og lykke Yes

Maibritt Isberg Andersen

Sygeplejerske, protreptiker og COACH

Fra Esbjerg
Tilmeldt 13. Sep 06
Indlæg ialt: 638
Skrevet kl. 10:59

Hej Patrick

Godt initiativ!

Skal lige høre hvor i landet du bor?

Min kone er kommende diætist (færdiguddannet om ½ år), og tænkte at hun måske kunne svare på nogle af dine spørgsmål.

Hvis du har lyst kan du skrive en pm til mig.

Hun er forresten også uddannet fysioterapeut og har arbejdet i 4 år med dette.

Hun er blevet ansat i Vejen kommune i en projektstilling, hvor de har et prokekt kørende for overvægtige børn, startet og betalt af kommunen.

Som sagt er hun snart færdig, men ønsker ikke at blive ansat på et sygehus som mange diætister gør, men istedet vil hun gerne starte som selvstændig på en eller anden måde vi ikke har regnet ud endnu, da f.eks en session med en autoriseret diætist gerne koster omkirng 800 kr. og der ikke er penge at hente i tilskud eller lign. for personer som opsøger en privat praktiserende diætist. nok de færrreste der har råd til det desværre....

Tilmeldt 2. Feb 09
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 11:13

Hej Ztrong

Tusind tak fordi du gav dig tid til at finde dette til mig, det er en stor hjælp, jeg vil bare så gerne gøre det her helt rigtigt fra starten.

Har selv overvejet at kontakte vores julemærkehjem her i området, men går ud fra at de har alt tilknyttet men værd at prøve.

Det jeg mere har i tankerne er at når de er færdige med opholdet så er der ingen til at tage hånd om dem derhjemme, og det er der jeg gerne vil ind i billedet og give dem støtte/motivation til at fortsætte det gode arbejde/resultater de allerede har opnået.

Man kan vel egentlig godt kalde det for en slags mentorordning.

For god ordens skyld skal siges jeg er uddannet personlig træner / spinninginstruktør /  Coreball (store bolde) / afspænding.

Jeg håber bare så meget at kommunen er med på ideén så der kan ydes tilskud til familierne.

Endnu engang tak for inspirationen :-)

M.v.h

Patrick

Tilmeldt 2. Feb 09
Skrevet kl. 11:18

Hej Misel.

Tak fordi du skrev.

Jeg bor i Vojens Kommune.

jeg ved fra kollegaer at mange prøver som selvstændig diætist, og du har helt ret, det er dyrt og de færreste kan desværre bare ikke se at 800 måske kan ændre / redde deres liv, så hellere bruge 800 kr over 1  mdr. på fastfood. mener også at det er en falliterklæring at der ikke kan ydes tilskud til ting som sådan noget :-(.

Men hun skal have alt mulig held og lykke herfra.

M.v.h

Patrick

Tilmeldt 2. Feb 09
Skrevet kl. 11:33

Jeg håber også kunne lave en fællesspisning 1 gang pr. mdr. med alle tilmeldte familier (børn+forældre) hvor jeg vil invitere en diætist til at komme og fortælle om kost og hvor vigtigt det er for overvægtige børn, eller i hele taget. og hvor vi alle laver sund og velsmagende mad som ikke koster en bondegaard.

Tilmeldt 2. Feb 09
Skrevet kl. 11:56

Hejsa.

Jeg vil bare sige tak til alle dem der er kommet med en kommentar til mit nye firma, det er super dejligt, har allerede fået kontakt til en kommune der er interesseret og vil undersøge om der er mulighed for tilskud til familierne :-).

Endnu engang tak.

M.v.h

Patrick

Fra Slagelse
Tilmeldt 29. May 08
Indlæg ialt: 898
Skrevet kl. 12:00

Hej Patrick

Vi vil vide hvordan det går med dine ideer - skriv på tråden igen, når du er kommet videre i din process Wink

Held og lykke

Maibritt Isberg Andersen

Sygeplejerske, protreptiker og COACH

Tilmeldt 22. Oct 07
Skrevet kl. 07:52

Hej

Jeg synes også det lyder som en rigtig god idé men har du tænkt dig at det skal være som et hold, hvor du holder styr på fx. 10 børn på 1 gang, hvor i så laver en masse aktiviteter?

Jeg tænkte bare på at skal man ikke have temmelig meget i støtte af kommunen, før det kan betale sig for dig, hvis du os gerne vil leve af det? da det som forældrene skal give nok ikke rækker til de forskellige aktiviteter og din løn.

Tilmeldt 2. Feb 09
Skrevet kl. 11:00

Hej loaded

Tak for din henvendelse :-).

Dette bliver et middags/eftermiddags  arbejde hvor jeg max har 4 børn pr. dag.

Jeg har et firma ved siden af som er ganske succesfuldt og der er arbejdstiden hovedsagligt  efter kl. 19 idet jeg underviser i fysisk træning på rideskoler i jylland, så det er mere for at have noget at lave om eftermiddagen og for at hjælpe de børn.

Jeg tager ikke mere end 700 kr. pr. barn om mdr. og det inkluderer 2 x aktiviteter/sport á 2 timer ugentligt.

regner man det så sammen jamen så er det ikke mere en ca. 115 kr inkl. moms pr. gang

Tilmeldt 2. Feb 09
Skrevet kl. 11:03

lige en lille regnefejl her :-), det er ca. 87 kr inkl moms pr. gang så hvad vil man helst, have det sjovt og tabe sig, eller sidde og guffe mc.d mad og bare blive endnu større

Side 3 ud af 4 (40 indlæg)