Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overvågning af driftsstatus hos PBS og gatewayudbyder - hvordan gør i?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 174
Fra  LAIT Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Gennem den seneste uges tid har vi oplevet en del problemer med vores kunders betalingsløsninger. Hver gang er det det samme:

• Betalingssystemet virker ikke, kundens kunde ringer til kunden som ringer videre til os...
  • Vi undersøger sagen: Først vores eget system, derefter ringer vi til gatewayudbyderen...
  • ... som så i 9 ud af 10 tilfælde sender aben videre til PBS

Altså at fejlen ligger hos PBS i form af driftsforstyrrelser. Det tager tid hver gang og det skaber utilfredse slutkunder som efter at have forsøgt alt muligt må give fortabt og ringe og brokke sig.

På www.pbs.dk kan man se et lille ikon der skulle vise hvordan driften kører, men er det virkelig den eneste mulighed man har for at "placere aben" (udover at gribe knoglen og ringe rundt) når tingene ikke virker? Og i øvrigt er jeg i tvivl om dette ikon kun gælder indløsning via fysiske terminaler eller også indløsning via betalingsgateways?

Er det muligt at abonnere på et eller andet feed hos PBS eller lignende så man hurtigt kan få overblik?

Mvh. Anders

Anders Lund
Lund & Andresen IT = Umbraco udvikling og ASP.NET

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 11:16

Nu ved jeg ikke hvilken en betalingsudbyder i bruger, men EPay er ret gode til at informere løbende i tilfælde af systemforstyrelser.

Fra Odense
Tilmeldt 8. Nov 07
Fra  LAIT Skrevet kl. 11:19
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Mikkel

I aktuelle sag er det Wannafind og dem kan man såmænd bare ringe til..

Men det ville være fedt hvis man automatisk kunne præsentere et "statusfeed" eller lignende direkte på betalingssiden, således at slutkunden kunne få en årsag til at en betaling ikke kan gennemføres (uden en dårlig kundeoplevelse og uden at de så skal ringe).
Er du bekendt med om sådan noget er til rådighed et eller andet sted?

Mvh. Anders

Anders Lund

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 11:27

Min erfaring med EPay er som sagt fuldt ud at anbefale. Jeg får en email fra dem, typisk et par dage i forvejen, ved planlagt driftsstop både fra dem selv (yderst stjældent) men også når PBS planlægger driftsarbejde, en ting jeg ved at hverken Scannet eller Wannafind går videre meget op i.

Men ring til EPay og tag en snak med dem, jeg er helt sikker på de er villige til at finde en løsning hvis du kommer med nok kunder til dem :)

Dbh

Mikkel

Fra Odense
Tilmeldt 8. Nov 07
Fra  LAIT Skrevet kl. 11:50

Jamen det lyder jo godt at EPay er gode til at informere pr. email når de selv og PBS planlægger forstyrrelser... Wannafind informerer også ganske glimrende ved et opkald til dem og jeg tror Scannet gør det samme.

Men det hjælper ikke min kunde lørdag aften (eller et andet tidspunkt hvor det er svært og dyrt at få fat i folk) når det ikke-planlagt går ned og deres slutkunde ønsker at betale. Det som jer er interesseret i er automatisk at kunne fremvise en driftsstatus fra PBS da det ofte er deres system der får resten til at gå i stå. Nogen der ved noget om dette?

Mvh. Anders

Anders Lund

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 11:52

Anders Lund:

Nogen der ved noget om dette?

Siden du tilsyneladende vælger at ignorerer hvad jeg skriver tror jeg bare jeg blander mig udenom fremover!

Fra Odense
Tilmeldt 8. Nov 07
Fra  LAIT Skrevet kl. 11:58

Jamen, Mikkel...  du svarer jo ikke på hvad jeg spørger om?

Jeg forklarer mit problem og skriver at jeg ønsker information om hvorvidt der findes en eller anden form for automatisk notifikation fra PBS og/eller udbyder af betalingsgateway. Enig?

Du svarer at EPay er en solid udbyder som informerer godt om deres og PBS' driftsstatus. Enig?

Så langt så godt...  men jeg ønsker jo et svar på om først og fremmest PBS stiller en service til rådighed der automatisk kan informere om driftsstatus og/eller om der er udbydere der gør det samme. Det fremgår ikke af dine svar hvorvidt Epay gør dette - kun at de er gode til informere pr. email ved planlagte forstyrrelser.

Jeg ignorerer ikke - jeg ønsker blot svar på mit oprindelige spørgsmål.

Anders Lund

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 12:03

Anders Lund:

Jamen, Mikkel...  du svarer jo ikke på hvad jeg spørger om?

Det gør jeg da i høj grad! Svaret lyder "ring til epay"

Anders Lund:

Jeg forklarer mit problem og skriver at jeg ønsker information om hvorvidt der findes en eller anden form for automatisk notifikation fra PBS og/ellerudbyder af betalingsgateway. Enig?

Jeg an garanterer dig at et sådan feed under alle omstændigheder ikke vil være tilgængelig for dig, men såfremt det eksisterer kun er tilgængelig for deres PCI Godkendte lakajer ... hvilke formatter det herefter offentliggøres i afhænger af den enkelte udbyder.

Anders Lund:

Det fremgår ikke af dine svar hvorvidt Epay gør dette - kun at de er gode til informere pr. email ved planlagte forstyrrelser.

Det fremgår af mine svar at du skal "RINGE TIL EPAY", kan nogen hjælpe dig, er det dem.

Fra Odense
Tilmeldt 8. Nov 07
Fra  LAIT Skrevet kl. 12:14

Okay, det er taget til efterretning at jeg bare skal ringe til EPay - dog ikke et særlig brugbart svar på min problematik. Bemærk: Jeg betvivler bestemt ikke EPay som udbyder eller din anbefaling af dem - det er blot ikke en mulighed at flytte betalingsudbyder pga. midlertidige PBS-fejl. At det så kan bruges til fremtidige overvejelser er en anden sag.

"Jeg an garanterer dig at et sådan feed under alle omstændigheder ikke vil være tilgængelig for dig, men såfremt det eksisterer kun er tilgængelig for deres PCI Godkendte lakajer ... hvilke formatter det herefter offentliggøres i afhænger af den enkelte udbyder."

Se det er et mere brugbart svar. At det så ikke her og nu løser mit problem det er så mit problem - men jeg fik dit svar på problematikken og det var det jeg var interesseret i.

Anyone else? :-)

Anders Lund

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Nov 07
Indlæg ialt: 438
Fra  ePay A/S Skrevet kl. 22:18

Hej Anders,

Skriv til infocast@pbs.dk og bed om at få meddelelse på e-mail og SMS (hvis du også ønsker dette).  Driftsstatus herfra og på www.pbs.dk gælder også for internetbetalinger.

Med venlig hilsen

Thomas Pedersen  - www.ePay.dk    

Interesseret i mobilbetaling?  Læs mere her

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)