Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Få penge til din ide

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 00:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Allesammen

Da EU skar i landbrugsstøtten oprettede de samtidig en tilskudsordning, som nye virksomheder kunne søge. Det er ret så mange penge, der er afsat til nye og innovative ideer/iværksættere. Der er tale om tilskudsordninger af "næsten" enhver slags indenfor Landbrug og fiskeri. Så tænker I nok, så skal man være landmand eller fisker, for at komme i betragtning, men andre kan også søge. Hvis du f.eks. bor i et landdistrikt og vil starte noget op, så kan man søge om tilskud til dette, da man gerne vil udvikle landdistrikterne i EU.

Det er selvfølgelig ikke alle herinde, som vil kunne komme i betragtning, men der sidder måske en eller 2, som vil kunne få et tilskud til en ide. Kig her og se mere http://www.dffe.dk/default.asp?ID=152.

Jeg har selv søgt artikel-33 ordningen og fik faktisk ca. 100.000 til istandsættelse af lokaler, konsulent bistand m.m. og det skæpper da ret godt i en iværksætters kasse :)

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 08:14
Er der ikke kun tale om produkter/ydelser indenfor levnedsmiddel der kan få støtte?

Kan vi høre noget om hvad du skrev i din ansøgning?

Mvh

Kim Sand Sørensen

Tilmeldt 29. Mar 06
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 08:35
Hej Majbrit,

Det lyder super interessant, jeg flytter 1/12 både familien og virksomheden uden for lands lov og ret  
Kan du løfte sløret lidt for hvilke ting du slog på i din ansøgning (gerne på mail - lnb@esprezzo.dk)

Uanset om jeg kan komme i betragtning eller ej, er det rigtig god iværksætterånd at dele den info, så tak for det...

Mvh Lars

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:42
Dato: 31-08-2006 08:14:03 Forfatter: Kim Sand
Er der ikke kun tale om produkter/ydelser indenfor levnedsmiddel der kan få støtte?

Nej tvært imod. Artikel 33-ordnignen støtter en masse forskellige områder. Ét af disse områder kaldes "Diversificering på jordbrugsområdet" og støtter landbrugerens muligheder for at tjene penge på alt andet end landbrug.

Jeg har hjulpet landbrugere til masser af penge gennem disse midler. Jeg havde fornøjelsen af at administrere disse midler, da jeg var ansat i Ringkjøbing Amt.

Hvis I har brug for hjælp til den slags, så tøv ikke med at ringe.

mvh Hans

Tilmeldt 31. May 06
Skrevet kl. 22:37
Jamen selvfølgelig vil jeg da dele den viden, for jeg syntes jo egentlig at det ville være synd, hvis pengene blot skulle gå tilbage til EU, måske blot fordi for få kender til systemet :)

Og som Hans ganske rigtigt siger, så er der støtte at hente for mange forskellige ideer og projekter. Jeg vil dog råde alle, som ønsker at søge, at alliere sig med en rådgiver, da det kan være lidt af en jungle, -så det er fedt at du Hans kender det så godt og kan/vil hjælpe... Men læs også mit link til ordningerne, da der er mange forskellige at vælge imellem og her står også hvilke krav man skal opfylde, for at søge.

I mit eget projekt tog jeg simpelthen min forretnings plan i hånden og beskrev mit projekt udfra den. Hvis man har en sådan, så har man gjort sig de væsentligste tanker om projektet og budgettet.

Det er dog et lidt tungt system at komme igennem, syntes jeg, -men har du et godt projekt, er det nemmere at få penge fra EU end at vente på lotto-gevinsten.

For mig så sagsgangen sådan ud og den er endnu ikke afsluttet.

1) Hold møde med en konsulent, så du rammer den rigtige ordning og få evt. hjælp til at finde en vinkel på projektet, så det adskiller sig lidt. (Man støtter nok ikke 10 børnetøjs forretninger på nettet ?!?)

2) Man må ikke gå igang med projektet (få regninger) før man har fået en igangsætningstilladelse. Derefter tæller regningerne med i projektet. Selvom man har fået igangsætningstilladelsen, så er man ikke garanteret nogen støtte.

3) Så endelig får man besked om man får støtte eller ej og hvor meget.. Dejligt, så ved man om man er købt eller solgt )

4) Direktoratet kan til enhver tid kontakte dig, for at få uddybet forskellige poster og punkter.

5) Når projekt perioden er slut skal der udarbejdes en afsluttende rapport til direktoratet med det realiserede projekt budget, så det er altså ikke bare en blanko-check, -der skal redegøres for det.

Tja, det var vel egentlig proceduren, set fra min stol, -måske Hans kan uddybe yderligere.

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 22:51
hehe....

Min erfaring er, at der godt kan gå et par forretningsgange mellem pkt. 2 og 3, men dette afhænger af, hvilket amt, man befinder sig i.

Artikel 33 ordningen er i øvrigt tom i de amter, hvor jeg har undersøgt det, og vi ved endnu ikke, hvordan ordningen kommer til at fungere efter nytår, hvor der starter en ny programperiode. Der har været snak om masse af millioner, men landbruget har sikret sig de fleste.

Mit bedste bud er, at de ny regioner vil have styr på de ny ordninger engang i løbet af sommeren, så der kan komme en ansøgningsfrist omkr. 1. august. Sidste gang der startede en ny programperiode fik vi en ansøgningsfrist i august, hvor de første penge skulle være brugt 15. sep. Jeg skal love for, at vi var nogen, der fik spendérbukserne på.

mvh Hans

Tilmeldt 31. May 06
Skrevet kl. 00:05
Nå, ja, du har ret Hans -det kan tage sin tid, -men det var bare for at gøre det kort, hehe.

Du er mere inde i sagerne end mig mht. fristerne. Jeg havde frist 1 April og det jokede vi meget med, -men det var ingen aprilsnar og jeg skal nok få brugt pengene  

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:58
Er dermulighed for tilskud i denne situation?: Hvis man som landmand i Dronninglund/Nordjylland, vælger at stoppe som mælkeproducent og bortforpagter sine marker, for at koncentrere sig om at eksportere diverse landbrugsartikler mm. til Afrika?
Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:06
Dato: 19-09-2006 22:57:36 Forfatter: Tommy Er dermulighed for tilskud i denne situation?: Hvis man som landmand i Dronninglund/Nordjylland, vælger at stoppe som mælkeproducent og bortforpagter sine marker, for at koncentrere sig om at eksportere diverse landbrugsartikler mm. til Afrika?

Ikke fra artikel 33 ordningen, da den forudsætter, at man forstat driver sit landbrug selv, og at den nye supplerende virksomhed ikke er landbrug. Måske er der mulighed for at søge støtte, hvis der er tale om en art smedeværksted, og hvis han beholder sit landbrug. Jeg er ikke inde i EU''s landbrugsstøtte, så jeg kan ikke sige om der skulle være en kombination af ordninger, som understøtter den nævnte situation.

Det hele er også lidt teoretisk, da ordningen udløber til nytår og de fleste penge er brugt. Vi ved endnu ikke i detaljer, hvordan den ny ordning kommer til at se ud, men jeg forventer, at der vil være tiltag, der minder om de nuværende artikel 33-ordnigner (hvoraf den nævnte "Diversificering på jordburgsområdet" kun er én af mannge).

mvh Hans

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)