Jeg er ved at være træt af at bruge SummaSummarums standard-faktura - den ser simpelthen for amatøragtig ud efter min mening
Jeg har kæmpet lidt med formulardesigneren i Summa, men det lykkedes ikke rigtig at få et tilfredsstillende resultat.
Er der nogen, der har lavet en pænere faktua i Summa, og har lyst til at stille den til rådighed til inspiration og videre tilretning?
Jeg ved godt, at der er Aminoer, som for en fornuftig pris kan lave en special-designet faktura, men jeg har ikke lige afsat penge i budgettet til den slags.
Problemet med, at der kun gives adgang til at bruge en enkelt grafikfil - og mange designmæssige udfordringer - kan løses, ved at du laver en stor grafikfil, som dækker hele papiret. Så skriver Summa bare teksten "ovenpå", hvis du forstår, hvad jeg mener. Ellers må du bare i gang med at afprøve skrifttyper og skriftstørrelser. Det kan godt lade sig gøre.
hej Carsten
Kan se at du laver noget med foto m.v.
Den spændende grafikfil som du efterlyser skal (bør) være en vektorbaseret i emf-format thi jpg-filer accepteres ikke. Vektorbaseret fordi den så er skalérbar og kan bruges til såvel faktura- som kuvert- og ettiketdesigns.
så hvis du vil have noget med et logo eet elller andet sted + noget vandmærke til at fylde midterfeltet f.eks. - så skal du som Annette siger lave en fil der dækker det meste af A4 siden. Laver du den PhotoShop får du ikke mulighed for at gemme som filnavn.emf. Der skal du over i Illustrator f.ex.
Formoder udfra footer og din hjemmeside, at du har programmerne ovenfor - og også evnerne/kunnen til at gøre som jeg siger.
Så er der tilbage at spørge om du gider selv at lave det - eller du vil hyre een til det.
jeg plejer at lave så en grafikfil efter kunden ideoplæg om hvordan han gerne vil have den skal se ud for en 400,- + moms
mvh
Otto B. Petersen
www.ivaerksaet.dk og www.summasupport.dk
Tak for din villighed til altid at dele ud af din viden. Jeg var ikke klar over, at grafik-fil er måden, man gør det på. Jeg forestillede mig et skrækscenarie, hvor skulle bruge timer på at kæmpe med Summas formulardesigner
Hej Otto,
Tak for dit input vedr. filformater (og bekræftelse af Anettes fremgangsmåde), og tak for tilbud. Jeg vil nu nok vælge selv at sætte det op, da jeg lynhurtigt kan gøre det - jeg kender jo programmerne.