Jeg har gennem længere tid overvejet om jeg skulle starte et lille taste koncept op, grunden til dette er at vi her i Polen har en del polske studenter der både læser og skriver dansk, og derfor kan kunne jeg tilbyde tasteopgaver fra kompetente tastere som kender sproget, og til omkring 45 kroner i timen,
Jeg har gennem længere tid overvejet om jeg skulle starte et lille taste koncept op, grunden til dette er at vi her i Polen har en del polske studenter der både læser og skriver dansk, og derfor kan kunne jeg tilbyde tasteopgaver fra kompetente tastere som kender sproget, og til omkring 45 kroner i timen,
Kunne dette mon være interessant??
mvh
Henning Clausen
Nej ! Om det så var 20kr i timen kan den smule tastearbejde der er tilbage i Danmark ikke komme "ud af huset" - det skal altid laves hos kunden. Det er min erfaring med deciderede tasteopgaver som desværre er ved at slippe op.
Jeg ved næsten ikke hvad jeg skal sige til f.eks. læs-ind ordningen der med fordel kunne have været outsourcet til udlandet idet bureauerne alligevel scannede alle dokumenterne (det er gudskelov slut nu) - men en dygtig datafanger kunne med de takster staten havde sat snildt hive 1.000-2.000kr ind til firmaet pr. time - det er simpelthen ikke ok.
Det kunne have været outsourcet til udlandet for langt under 1kr pr. faktura som det offentlige under læs-ind-ordningen kastede 11-12kr efter - det er rablende vanvid hvis du spørger mig - men vi ser også kun rablende vanvid når vi kigger på hvordan vores skattepenge bliver forvaltet.
Det offentlige bruger i dag ekstremt mange ressourcer på tidskrævende tastearbejde - hvis du kan overbevise systemet om at det er en god ide at spare på skattekronerne - jamen så har du en forretningsplan - men jeg har prøvet.
Jeg synes ellers din ide lyder rigtig god - men mange gode ideer løber panden imod en mur i dette system.