Hej Vi har ofte nogle meget fragttunge produkter, og overvejet at udvidde vores afhentningsmuligheder til at dække flere steder i landet. Men det er ikke uden omkostninger, derfor vil jeg gerne høre jeres erfaringer med afhentning.
Håber at høre dine erfaringer. Bjarne Schou Andersen
|
Hej Bjarne,
For et stykke tid siden fik vi lavet vores webshop, så man kan vælge at afhente varerne selv..
Du kan prøve at se på www.jakodan.dk i vores indkøbskurv (øverst til venstre), hvordan vi har gjort det.
Vi har faktisk ret mange, som vælger at bruge det og jeg tror helt sikkert, at vi både får gladere kunder og flere ordrer pga. det.
..Mange af kunderne kommer flere gange og bliver mere loyale, når man begynder at kende dem.
..Rigtigt mange køber lige noget ekstra med, når de kommer ind og ser fx. fine gavebånd stå på rad og række eller når du begynder at snakke med dem og de siger de har fx en tøj-shop, kan man lige nævne for dem, om de egentligt så de flotte nye bæreposer, vi har fået i shoppen?!
..Man får altid noget interessant afvide, som fx at de ikke kunne finde en vare på webshoppen, eller at de synes det ene foto på webshoppen var dårligt, eller interessante ting om deres branche som er relevant i forhold til andre kunder også osv.. ting som man normalt ikke får afvide, hvis man bare skal sende varen til dem.
..Vi sparer tid på ordren, da vi kun skal finde varerne frem og ikke pakke dem ind, skrive fragtbreve osv.
..Langt de fleste kunder som selv henter, er gode betalere - vi har haft et par enkelte "snydere", så et godt tips er altid at få kvittering på at de har afhentet varen, uanset om de betaler med kort eller hvad i nu aftaler. (Vi får dem altid til at kvittere på fakturakopien).
Den eneste ulempe er, at der ind imellem er nogen der kommer en halv time efter de har bestilt, og så forventer at varen står klar.. men vi har måske ikke lige set ordren (hvis vi fx har været på lageret og pakke) og det de har bestilt, er noget vi ikke har hjemme eller som står på vores andet lager i den anden ende af byen og så bliver kunden skuffet.
Vi plejer at løse det ved at sige til kunden. at vi sender det til dem fragtfrit, så snart vi får det hjem, men det er selvfølgelig ikke nogen fed fidus for os så! Heldigvis sker det ikke ret tit.
Vi har forsøgt at undgå det ved, at når man vinger af i at man selv vil hente varen, når man bestiller på nettet, kommer der et felt frem, hvor man kan skrive ca. hvornår man regner med at afhente.
Ja, og endelig så kræver det selvfølgelig at der er nogen på lageret i åbningstiderne, for mange kommer også uden aftale.