Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afhentning - hvad er jeres erfaringer ?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 30. Jan 06
Indlæg ialt: 131
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vi har ofte nogle meget fragttunge produkter, og overvejet at udvidde vores afhentningsmuligheder til at dække flere steder i landet. Men det er ikke uden omkostninger, derfor vil jeg gerne høre jeres erfaringer med afhentning.

• Har I oplevet et mersalg når afhentning tilbydes- og evt. hvor meget
  • Bliver kunde-tilfredsheden større, ved afhentning.
  • Har i oplevet andre fordel / ulemper

Håber at høre dine erfaringer.

Bjarne Schou Andersen

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 17:56

Hej Bjarne,

For et stykke tid siden fik vi lavet vores webshop, så man kan vælge at afhente varerne selv..
Du kan prøve at se på www.jakodan.dk i vores indkøbskurv (øverst til venstre), hvordan vi har gjort det.

Vi har faktisk ret mange, som vælger at bruge det og jeg tror helt sikkert, at vi både får gladere kunder og flere ordrer pga. det.

..Mange af kunderne kommer flere gange og bliver mere loyale, når man begynder at kende dem.

..Rigtigt mange køber lige noget ekstra med, når de kommer ind og ser fx. fine gavebånd stå på rad og række eller når du begynder at snakke med dem og de siger de har fx en tøj-shop, kan man lige nævne for dem, om de egentligt så de flotte nye bæreposer, vi har fået i shoppen?!

..Man får altid noget interessant afvide, som fx at de ikke kunne finde en vare på webshoppen, eller at de synes det ene foto på webshoppen var dårligt, eller interessante ting om deres branche som er relevant i forhold til andre kunder også osv.. ting som man normalt ikke får afvide, hvis man bare skal sende varen til dem.

..Vi sparer tid på ordren, da vi kun skal finde varerne frem og ikke pakke dem ind, skrive fragtbreve osv.

..Langt de fleste kunder som selv henter, er gode betalere - vi har haft et par enkelte "snydere", så et godt tips er altid at få kvittering på at de har afhentet varen, uanset om de betaler med kort eller hvad i nu aftaler. (Vi får dem altid til at kvittere på fakturakopien).

Den eneste ulempe er, at der ind imellem er nogen der kommer en halv time efter de har bestilt, og så forventer at varen står klar.. men vi har måske ikke lige set ordren (hvis vi fx har været på lageret og pakke) og det de har bestilt, er noget vi ikke har hjemme eller som står på vores andet lager i den anden ende af byen og så bliver kunden skuffet.
Vi plejer at løse det ved at sige til kunden. at vi sender det til dem fragtfrit, så snart vi får det hjem, men det er selvfølgelig ikke nogen fed fidus for os så! Heldigvis sker det ikke ret tit.

Vi har forsøgt at undgå det ved, at når man vinger af i at man selv vil hente varen, når man bestiller på nettet, kommer der et felt frem, hvor man kan skrive ca. hvornår man regner med at afhente.

Ja, og endelig så kræver det selvfølgelig at der er nogen på lageret i åbningstiderne, for mange kommer også uden aftale.

Fra Århus
Tilmeldt 30. Jan 06
Skrevet kl. 19:59

Hej

Mange tak for det dybe svar,- det er lidt min egen vinkel på det også, da vi har en del kunder der kommer på vores adresse og afhenter. Min tanke til fremtiden er at enten at benytte et fragtfirma til at kunderne kan komme på deres lagre og afhente. Eller bedre hvis jeg kan finde en lille netværk af andre netbutikker, der også tilbyder afhentning og kunne tænke sig flere afhentningsteder rund i landet.  - det ville kunne give flere gode synergier, og en fornuftig fragt fra butik til butik..-

Men bl.a. ved at tilbyde afhentning fra andre adresser, medfører også at flere af vores fordele ved afhentning mindskes. da ordren skal pakkes pænt ned, vi får en fragtudgift mv. - men hvis den rigtige model findes tror jeg det er en god ide.

Jeg gik ind på jeres hjemmeside for at se hvordan I har løst afhentning i indkøbskurven.. - blot en lille bemærkning, så så formateringen forkert ud, både i min explorer 6.0 samt Maxthon browser.. den så ok ud i FireFox.

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 18:28

Plantetorvet.dk:

Jeg gik ind på jeres hjemmeside for at se hvordan I har løst afhentning i indkøbskurven.. - blot en lille bemærkning, så så formateringen forkert ud, både i min explorer 6.0 samt Maxthon browser.. den så ok ud i FireFox.

Tak for info, det vil jeg lige få vores webmand til at kigge på!

Jeg tror, det med afhentningssteder har været oppe at vende før herinde engang - og det er nok ikke helt dumt, men kræver jo at man er en del om det..*
Og spørgsmålet er om det bliver lige så dyrt at sende alligevel, som du selv nævner, skal det jo stadig pakkes ind så og sendes til afhentningsstedet.

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 18:36

jeg sælger primært døre og vinduer og tilbyder faste priser til hele landet(brofaste ø'er):

Region Syddanmark Kr. 250
Region Sjælland Kr. 500
Region Hovedstaden Kr. 500
Region Midtjylland Kr. 500
Region Nordjylland Kr. 700

og folk kan også hente ved mig. Der er en del som vælger selv at hente selvom de bor et godt stykke væk og det er jo både godt og ondt. Bare det at folk har muligheden for at vælge tror jeg er positivt. Folk Vil også gerne i mit tilfælle se varen inden de køber da det er vare som ligger fra alt mellem 350 til 15.000 kroner pr. ting.

Ellers kan du jo få en aftale med et godt transport firma, vi kan sagten finde ud af noget hvis vi har ture hvis det kan være i en Høj/lang ducato, jeg køre tit stortset tomt rundt i danmark både fra fyn og tibage igen.

Fra Århus
Tilmeldt 30. Jan 06
Skrevet kl. 08:31

Hej igen,

Jeg har et fragtfirma som kan løfte opgaven også til en fornuftig pris, så det bliver nok den løsning.

Min umiddelbare tanke omkring et samarbejde med andre virksomheder har dog været at der måske kunne være synergier i form af ekstra salg. Mere rationel fragt, da man fx. ved een ugentlig kørsel vil kunne flytte varer fra de virksomheder der er med i ordningen.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)