Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Samarbejdesaftale\"Provision"

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 26. May 06
Indlæg ialt: 380
Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Nå håber jeg at dette er den rette gruppe at ligge spørgsmålt i, ellers håber jeg at Martin vil være flink at flytte det.

Jeg er ved at være tæt på at være færdig med diverse ting ifm. opstart af et mindre IT-Firma (support).
Det hænger sådanne sammen at jeg har en del forbindelser inden for diverse fiber-selskaber, som jeg selvfølelig vil benytte mig at.
Diverse fiber selskaber, lever fiberen\kablet til knd.`s boks, og herefter står knd. så for tilslutning af computer, tv og tlf. - dette er der mange som ikke kan finde ud af i boligforeningerne (specielt ældre), og her skulle min målgruppe så være.
Samtidig når knd. ringer til firmaets support og beder om hjælp til installation af netkort, får knd. oplyst at det er deres egen ansvar - her skal der jo også gerne henvises til mig.

Jeg har selvfølelig tænkt mig at medarbejderne i den pågældende kundeservice (som primærkt vil henvist knd. til mig), skal have en lille "gave" engang i mellem i form af en biograftur, noget vin el. lign.

På ovenstående 2 punkter ville jeg meget gerne have firmaet til at
henvise til mig - er det normalt at sådanne noget adregnes med
provision til virsomheden, eller hedder det sig blot at man er
samarbejdspartner?

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 11:40
"Jeg har selvfølelig tænkt mig at medarbejderne i den pågældende kundeservice (som primærkt vil henvist knd. til mig), skal have en lille "gave" engang i mellem i form af en biograftur, noget vin el. lign."

Er dette noget du har aftalt med virksomhedens ledelse? Ellers risikerer du nok at disse medarbejdere bliver fyret efterhånden som ledelsen finder ud af at medarbejderne udnytter deres stilling til at lave penge ved siden af.

Hvis det er aftalt med ledelsen, så aftaler i vel blot et beløb fx. per lead som så faktureres fra deres bogholderi? Det er nok svært at forestille sig at de skulle henvise til lige netop dig hvis de ikke får noget ud af det. Men man ved aldrig.

/Jesper

Fra København
Tilmeldt 26. May 06
Skrevet kl. 18:33
Det er netop det som jeg vil have afklaret her - hvad der er smartes og hvad der giver mest bonus (for mig) - om det er en aftale med virksomheden, medarbejderne eller en helt uforpligtende aftale.
Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 19:38
Du kan kun få en aftale med virksomheden, alt andet vil være ulovligt og uetisk.
Fra København
Tilmeldt 26. May 06
Skrevet kl. 19:55
Okay, jeg tror at jeg formulere mig forkert.

Selvfølelig skal alle aftaler gå gennem virksomheden - men jeg tænker på om det er virksomheden der skal have noget ud af det eller deres medarbejder (en slags gratis personale gode(for virksomheden)!

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 20:39
Virksomheden, no doubt.
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)