Har lige lavet min første hjemmeside og det ser fint ud og virker i Internet Explorer, men ikke i Mozilla Firefox samt Safari. Er der nogen der kan hjælpe med en vejledning et godt tip eller en henvisning til en god hjælpeside på nettet?
W3C's validatorer burde i mine øjne være obligatoriske, når man snakker webdesign. De løser SÅ mange cross-browser problemer, relativt let. Husk at køre ikke bare HTML filer igennem, men også CSS og den slags, har tit godt af en gang W3-magi
Som der skrives herover (måske på lidt kryptisk form ;-)) handler det om at du bør opfylde W3C's standarder for HTML og CSS. W3C er et uafhængigt foretagende der udstikker standarder og regler for hvordan du bør udforme din kode, og det er bredt anerkendt at det er disse standarder man bør følge (også blandt dem som laver fortolkere (=browsere) af HTML og CSS). Kig forbi deres hjemmeside på http://www.w3.org og ovenfor har du et link til deres gratis kode-validator.
Efterhånden er vi - som webudviklere - kommet i den heldige situation, at de mest udbredte browsere alle er blevet fornuftige til at fortolke kode der opfylder W3C-standarderne. Ideelt set bør kode der validerer efter standarden visuelt og funktionelt virke ens i alle browsere, og vi er heldigvis godt på vej med de nyeste browsere af IE, Firefox, Opera, Google Chrome og Safari.
Så der er kun én vej frem for os der laver frontend-kode: Skriv og udgiv kun kode der W3C-validerer :-)
(kan i øvrigt se at jeg var lidt langsom på tasterne ;-))
Først og fremmest, 1000 tak for din tid og hjælp. Jeg har indsat dine linier, men resultatet er det samme? Ser fint ud i Explorer men stadig "sjovt" ud i Firefox og Safari.
Vil lige minde dig om, at din html side "Sales Excellence" som hedder "salesexcellence.html" indeholder ordet sex (salesexcellence.html)
Så vidt jeg ved er google ikke glad for dette, men du burde nok overveje et andet fil-navn: evt.: "sales_excellence.html" eller "sales-excellence.html"
/ Morten
Få et godt webdesign til en lav pris på owix.dk - drevet af unge iværksættere