Kom til at tænke på at man hele tiden gerne vil fokusere på de specifikke søgninger i Adwords. Fx i mit tilfælde: parfume til mænd. Men hvordan optimere jeg bedst en kampange mht. de generelle søgeord som "Parfume"
Håber at i forstår mit spørgsmål :-)
Mvh.
Nikolaj
Automatiser din marketing rapportering med Unvault.io.
Det er det måske det mest triggy i Adwords, at optimere et meget bred søgeord.
Det du skal gøre er at udelukke at søgninger du ikke vil vises på via negative søgeord. Eksempelvis: parfume til kvinder (negative søgeord: kvinder), Parfume allergi (negativ søgeord: allergi). Der hvor du kan hente meget er at udelukke alle de mærker du ikke har. Lad os sige du ikke har "nike parfume" så udeluk Nike. ect.
Du skal alt i alt, finde de søgeord du ikke vil ses med og derefter finde så mange søgeord som mulig du vil ses med. Men det er en meget triggy, og det brede søgeord kan hurtigt komme til at koste dig mange penge -hvis du ikke optimerer yderligere.
Men igen, så er der så meget volume på de brede søgeord, så hvis du har udelukket størstedelen af negative søgeord, så er det en glimrende indtjeningskilde.
Hvis du kun bruger exact match, så kan du altid optimerer din annoncetekst, display url og destinationsurl. Du kan f.eks skrive www.ditdomæne.dk/kvinde-parfume i displayurl.
Udover det, så kan du ikke gøre mere - men der er tilgengæld også meget at hente.