Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Email til kunde lovligt?

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Hals
Tilmeldt 16. Aug 06
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa Kim,

Jeg er kun delvist enig med dig i, at en kunde der siger nejtak til at modtage nydhedsbrev elelr tilbudsmail ikke er interessant. Det afhænger altså helt og holdent af prodktet!! Jeg er helt sikker på, at jeg vil få yderst lidt ud af, at sende tilbudsmails på rådgivning på salg og afsætningsstrategier! Det kræver en personlig kontakt - også selvom det er en eksisterende kunde! Det mener jeg dog ikke er for stort salgsarbejde, da projektet oftest økonomisk modsvarer den øgede salgindsats!

Men tilbud på mine reklameartikler, tøj, skilte mv. sender jeg gerne på mail! Der er jeg helt enig med dig i, at det er en genial måde at gøre det på! Dog slipper jeg stadig ikke for telefonen - jeg er nemlig af den klarer overbevisning, at udsendelse UDEN opfølgning giver alt for svag en hit rate! Men det er naturligvis op til den enkelte! :-)

Så lige dit indlæg fra forbrug.dk mens jeg skrev! Du har helt ret i at man må sende mails til en kunde der har købt varer eller ydelser af dig - dog skal kunden have accepteret det, som du også nævner! Jeg kender ikke til nyere regler, så de er de gældende regler på området! Tak for infoen!

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Hey Flemming

Det er ifølge reglerne - jeg sendte et link til - LOVLIGT at sende en email hvis kunden har købt en ydelse eller en varer jvf.:
___________________________________________________________________________________
Siden den 25. juli 2003 har det dog været lovligt for en erhvervsdrivende at udsende reklame via e-mail eller SMS/MMS (ikke telefax o. lign.) uden samtykke fra modtageren, hvis følgende betingelser er opfyldt:

• modtageren skal have købt varer eller tjenesteydelser hos den erhvervsdrivende efter den 25. juli 2003.

___________________________________________________________________________________ 

Hvis altså reglerne stadig er fuldt ud opdateret, har fundet dem på en anden side som er opdateret 27/1-05 og jeg har ikke hørt om noget nyere.

Det var bare lidt info om reglerne.

Derudover, så kan jeg sige at i de kampagner vi er igang med at opbygge, med op omkring 50.000 tilmeldte, og med ekstremt individualiserede emails, så bruger vi ikke tid på folk som virker uinteresserede, fordi de efter vores bedste viden, hører til den gruppe af mennesker om ikke reelt er interesseret i vores produkter, og dermed ikke kan blive til loyale kunder, fx ved opbygning af tillid gennem emails, som egentligt er vores overordnede mål med kampagnerne.

Og du har fuldstændigt ret i at der er forskel på vores kunder, og ja du har ret i at dine kunder formentligt er bedst at følge op på pr. telefon eller personligt på anden måde.

Det jeg mener med at skære dem fra som ikke giver noget salg er: Hvis du nu vidste hvilke interesserede/besøgende, som du bruger meget tid på men som ikke generer noget salg, så ville det jo være super fedt, for så kunne du sortere dem fra, og slet ikke bruge tid på dem, med den rette strategi, kunne du sende dem videre til dine konkurrenter, og lade dem bruge tid på dem istedet, derved, ville du skabe en kæmpe fordel i forhold til konkurrencen.

Jeg kunne skrive og skrive om dette, men har ikke tiden desværre selvom det er et SUPER spændende emne. Og jeg tror reelt på at super individualiseret email og direct mail(fysisk) markedsføring ER fremtiden, da man så kan forsøge at skille sig ud fra mængden af masse markedsføring som man får smidt i ansigtet hver dag. Dette ville ale formentligt gøre i løber af de næste 10 år. Men mængden af virksomheder der gør det idag, er utroligt lavt, og derfor er det et sted som er forholdsvis nemt at få stort udbytte af.

En af vores strategi er derfor også at udvikle højt individualiserede fysisk udsendte kataloger, som er tilpasset den enkeltes interesse og evt. adfærd aflæst og målt gennem kommunikation på nettet, DET vil være en stor fordel frem for andre virksomheder. MEN det kræver utroligt meget udvikling backend i virksomheden af diverse database systemer til at holde styr på kunde data, og adfærds analyse. Derudover skal der et stort setup til at kunne lave ekstremt individualiserede kataloger og brochurer, samt at udgifterne til dette i starten vil være ret store. Min overbevisning er dog at det vil komme tilbage tifoldigt, du er dog nødsaget til at sortere i dine interesserede, så du kun bruger tid resourcer og penge på de købedygtige og loyale kunder, altså det jeg hele tiden har villet frem til ;-)

Har ikke gidet at læse det igennem så håber ikke der er for mange stavefejl. Ellers må i bare leve med det.

Mvh

Kim Sand Sørensen 

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)