Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brug af flere domæner

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Randers
Tilmeldt 21. Feb 06
Indlæg ialt: 254
Fra  Jobfisk.dk Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Jeg har registreret et par domæner flere end jeg bruger pt. men alle med en form for relevans for jobfisk.dk - de ligge alle ubenyttet hen lige nu.

Vil det være en god ide at bruge dem, så de viser hen til jobfisk.dk, eller vil det gøre mere skade end gavn? Et eksempel kunne være webrekruttering.dk

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 18:52

Du kan bruge dine overskydende domæner på flere måder. Her er to bud:

1) Lav en 301 redirect til jobfisk, hvis du tror, at nogen kunne finde på at taste domænenavnet direkte.

2) Byg en microsite på domænet med noget brugbart specifik information. På webrekruttering.dk skulle det nok være nogle artikler med tips om at rekruttere medarbejdere via nettet. Dette site kan så også linke til jobfisk.dk.

Version 1 vil formentlig ikke give så meget, med mindre du har nogle meget korte og generiske domæner.

Version 2 kan give mere, men kræver også noget arbejdsindsats, som ofte kan bruges bedre på dit hoveddomæne.

Tilmeldt 27. Jul 09
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 19:18

- kan begge være så samme webhotel?

- Indhold må jo ikke være ens, men kan man bruge et mindre begrænset del af samme indhold?

fido 4321

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 19:28

fido4321:

- kan begge være så samme webhotel?

- Indhold må jo ikke være ens, men kan man bruge et mindre begrænset del af samme indhold?

Hvis man vil bygge sådan et microsite som jeg foreslår, bør man gøre det med unikt indhold og et stramt tema, både indholds- og søgeordsmæssigt. Målet vil så i lige så høj grad være at ranke på nogle nøgleord, som hovedsitet ikke går efter.

Om man skal hoste det på forskellige webhoteller? Jeg ville gøre det, men nu har jeg også konto hos en del hostingfirmaer i forvejen. Om det er besværet værd, hvis man ikke har det i forvejen og blot vil bygge nogle få microsite? Det ved jeg faktisk ikke.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)