Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken bank skal jeg vælge?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Aug 06
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg er i tvivl om hvilken bank jeg skal vælge til vores firma. Umiddelbart tænker jeg på Danske Bank, men er det som "lille" erhvervskunde bedre med en mindre bank?

Kan I evt. anbefale en specifik bank?

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 14:15

Jeg tror ikke det drejer sig så meget om hvilken bank du har, men hvilken rådgiver du har. De store fine banker med reklamer i den bedste sendetid har måske ikke lige en rådgiver du svinger godt med. Og så kan alle de fine reklamer være ligemeget.

Jeg har haft en del møder med forskellige pengeinstitutter i foråret i forbindelse med finansiering af et projekt som min egen bank ikke vil være med til at hjælpe igang. Der var meget stor forskel på hvordan jeg blev modtaget. Alle pengeinstitutterne jeg kontaktede (fire stk.) inviterede mig på besøg, og de tre af dem viste hurtigt at de ikke var specielt interesserede, da jeg ikke har så meget at stille som sikkerhed.

Men én af dem var virkelig på min side, og satte utrolig meget i sving. De fik lavet en projektvurdering af folk i deres netværk, hjalp til med forretningsplanen, trak i forskellige tråde, og kom med brugbare konstruktive råd. De to rådgivere der håndterer min sag er virkelig fremme i skoene, og jeg følte mig allerede fra første møde godt tilpas med deres måde at arbejde på.

Så pointen: Det er ikke bankens navn der tæller, men den rådgiver du får tilknyttet!

mvh Carsten

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 18:41
Det kommer jo også lidt an på hvad du skal bruge banken til.
Hvis det blot er som "pengetank" er det jo ikke nødvendigt med så meget "daglig kontakt" til den som hvis du har dem til at financiere store projekter.

Jeg har det forøvrigt fint med Danske Bank som jeg bruger både privat og erhvervsmæssigt, hvis min egen rådgiver, som er ganske flink, ikke lige kan svare på et spørgsmål, eller ligneden, får jeg bare afdelingslederen i stedet, og han er også flink.
Jeg bruger selv kun banken som "pengetank" da jeg pt ikke har behov for financiering af projekter..

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 453
Skrevet kl. 19:19
Martin
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 14:26
Jeg er ikke så glad for danskebank, og derfor skiftet.

Jeg var træt af jeg sjællendt havde en fast rådgiver, jeg bliver smidt rundt til forskellige hver gang jeg aftalte et møde, og så er det umuligt at skabe et forhold, og irriterende man hver eneste gang skal introducere sig selv og overbevise rådgiveren om at man har gang i noget godt.

Skiftede til en lille afdeling af sydbank, hvor man nærmest kender alle de ansatte når man har været der et par gange, og har en fast rådgiver. Det synes jeg meget godt om :)

Nu leger jeg endnu ikke med flere millioner, så rent rentemæssigt gebyr og den slags, skal jeg ikke kunne sige hvem der er billigst og bedst.
Tilmeldt 5. Sep 06
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:01
Hej Thomas

Hvis du skal have en kassekredit til dit firma vil jeg anbefale dig at holde dig væk fra de små banker såsom Forstædernes, Amagerbanken osv.

Jeg startede selv virksomhed for et par år siden og blev lukket af banken, da de 2 dage inden jeg skulle betale løn til mine medarbejdere lukkede min kassekredit på 300.000 kr. som netop skulle bruges til lønnen den måned. ( min virksomhed kørte med overskud på driften på det tidspunkt ) 

Efterfølgende har jeg talt med en del af mine kammerater der arbejder i forskellige banker, for at forstå hvorfor banken pludselig lukkede min kassekredit. Det jeg kunne komme frem til var at der i bankerne engang imellem kommer besked oppefra om at stramme op og lukke de mest risikable kunder ( i den kategori ligger især små nystartede virksomheder ), og det var åbenbart det der ramte mig.

Den lærdom jeg fik med derfra var at holde mig langt væk fra de små banker, da de giver en kassekredit på 300.000,- kr. meget opmærksomhed i sådanne tilfælde, hvorimod mit engagement slet ikke var kommet "på listen" over engagementer der skulle kigges på i de større banker.

Jeg ved ikke om du kan bruge ovenstående svar til noget, men jeg ville ihvertfald dele min erfaring med dig.

Mvh Kim

Tilmeldt 18. Jul 06
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 23:05
Hej culmbach.dk

Jeg kan anbefale Jyske Bank.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)