Hej Jeg er i tvivl om hvilken bank jeg skal vælge til vores firma. Umiddelbart tænker jeg på Danske Bank, men er det som "lille" erhvervskunde bedre med en mindre bank? Kan I evt. anbefale en specifik bank? |
Jeg tror ikke det drejer sig så meget om hvilken bank du har, men hvilken rådgiver du har. De store fine banker med reklamer i den bedste sendetid har måske ikke lige en rådgiver du svinger godt med. Og så kan alle de fine reklamer være ligemeget.
Jeg har haft en del møder med forskellige pengeinstitutter i foråret i forbindelse med finansiering af et projekt som min egen bank ikke vil være med til at hjælpe igang. Der var meget stor forskel på hvordan jeg blev modtaget. Alle pengeinstitutterne jeg kontaktede (fire stk.) inviterede mig på besøg, og de tre af dem viste hurtigt at de ikke var specielt interesserede, da jeg ikke har så meget at stille som sikkerhed.
Men én af dem var virkelig på min side, og satte utrolig meget i sving. De fik lavet en projektvurdering af folk i deres netværk, hjalp til med forretningsplanen, trak i forskellige tråde, og kom med brugbare konstruktive råd. De to rådgivere der håndterer min sag er virkelig fremme i skoene, og jeg følte mig allerede fra første møde godt tilpas med deres måde at arbejde på.
Så pointen: Det er ikke bankens navn der tæller, men den rådgiver du får tilknyttet!
mvh Carsten