Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dedikeret webserver

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Indlæg ialt: 636
Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Jeg har brug for et tilbud på en dedikeret webserver med følgende krav:

Normal 0 21 false false false DA X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4

-           Intet max på ftp-konti

-           Intet max på mail-konti

-        Flere domæner

-           Intet max på subdomæner

-           Fri trafik

-           MySQL-databaser, seneste version. I princippet intet max, men nok tvivlsom om jeg får brug for det, så er bestemt ikke ultimativt, men "rart at have" :)

-           PHP, seneste version.

-           Mulighed for at redigere i php.ini

-           Mulighed for at installere nye libraries (om nødvendigt) i PHP

-           Mulighed for at ændre i httpd.conf (apache-config filen)

-           Mulighed for at installere nye mods i apache

-           Fornuftigt kontrolpanel

-           Mulighed for fjernkontrol (som på spilserveren)

-           Mulighed for at placere filer uden for server-root (For at øge sikkerheden omkring database-credentials i koden)

-           Virus- og spamfilter

-           Cron-jobs

-           God plads, dvs. 5GB eller der omkring, og gerne mulighed for udvidelse.

-           Statistik

Der er måske en eller flere af disse der giver sig selv når vi snakker dedikeret server, jeg har bare ikke lyst til at der skal være tvivl om mine ønsker :)

Skriv til mig på martin@spicyweb.dk :)

Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 718
Skrevet kl. 16:23

Hej,

Hvis du har brug for så lidt plads, kunne en virtuel server så ikke være noget? Virtualisering giver gode fordele i forhold til en dedikeret server.

Og fri trafik findes ikke, så du bliver nok nødt til at specificere dine trafik-ønsker lidt nærmere.

Kontakt mig på martin@adnecto.dk hvis du er interesseret :)

Mvh,

Martin

Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 589
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 16:37

Som Martin allerede siger, fri trafik findes ikke ligesom der ikke findes fri tale på telefon abbonementer (selvom det står nogle steder som flatrate skal man altid lige kigge på det der står med småt)

Hvis du kun skal have 5 GB plads så tror jeg måske også du skulle kigge på en Virtuel server.
Her er 2 alternative udbyder som også er på amino og som altid har fået mange gode udtalelser

www.acenet.dk og www.activewebs.dk 

Hilsen

Markus

Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 16:45

Hej Martin,

Køb dig en HP Proliant server, .. installer debian + webmin osv på den og smid den ud til http://secnet.dk til 500 kr/ mdr. Det har jeg gjort og det kører PERFEKT.

Så kan du hoste alt og selv installere hvad du vil og hvor du vil :)

Det står vel samlet set til noget der ligner 5000-7000 kr i opstart(brugt server) + et par dages arbejde.

Peter

Behov for at komme i gang ?, lån penge her

Tilmeldt 9. Apr 08
Indlæg ialt: 315
Skrevet kl. 16:49

Jeg skulle til at sige det samme, men lad være med at købe en Proliant.

Jeg kan bygge dig en Atom-baseret dualcore server der kun trækker 45 watt, for 1500 kr. Den kan fiiiint trække et enkelt domæne eller to. Har en kørende. Strømsparende, og så skal du kun oppe din ud-båndbrædde til minimum 1mbit, det er fint til de fleste behov her i DK.

Mvh Peter

Live Cam Chat - danske og europæiske piger chatter online - Dansk LiveCam

Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 16:59

God idé med en Atom der er strømbesparende hvis den altså skal stå hjemme.

Skal den ud i et center ville jeg nok vælge en rigtig server og ja 1 mbit er i mange tilfælge nok i upload medmindre du fx skal hoste en spilleside  Smile

Peter

Behov for at komme i gang ?, lån penge her

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 05:26

ppehrson:

Jeg kan bygge dig en Atom-baseret dualcore server der kun trækker 45 watt, for 1500 kr. Den kan fiiiint trække et enkelt domæne eller to. Har en kørende. Strømsparende, og så skal du kun oppe din ud-båndbrædde til minimum 1mbit, det er fint til de fleste behov her i DK.

Det der er sikkert et meget sjovt hobby projekt ... men det er altså ikke mere end det.

Produktionsservere er ikke noget man bare lige bygger selv, det er der, no offense, folk der har meget bedre styr på end dig (og mig for den sags skyld).

Eftersom vi er et sted hvor hovedparten af os driver forretning vil jeg vælge at antage at trådstarter er ude efter en seriøs løsning hvorfra han kan drifte nogle applikationer der er kritiske for hans virksomhed, og i givet fald skal der ikke en hjemmebygget løsning til. Jeg kan selvsagt godt være behjælpelig med en løsning, men som udgangspunkt fornemmer jeg at trådstarter vil være mere interesseret i at finde en Amino at dele en server med.

Men som tidligere nævnt, så skal du glemme alt om "Fri trafik". Du kan få "Unmetered trafik", men der vil altid være en begrænsningen, forskellen er om du er bevist om den eller ej :)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)