Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Joomla praktik

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Jul 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Jeg vil høre jer som udvikler hjemmesider i Joomla til kunder, hvordan I gør sådan rent praktisk.

F.eks. laver I siden på et midlertidigt domæne og lægger det først over på kundens domæne, når det er færdigt, eller får I kundens loginoplysninger til deres webhotel.

Hvad med efterfølgende sikkerhedsopdateringer, sørger I også for det, eller er det bare kundens problem?

Til sidst lige et spørgsmål vedr. GNU licensen. Er der nogle regler for brug af templates? Kan jeg godt tilpasse de templates jeg finder/køber, og så bruge dem til en hjemmeside som jeg sælger til en kunde?

Håber der er nogen der kan hjælpe en newbie :-)

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 14:51

Jeg lægger først sitet derover når det er færdigt. Udvikler på et midlertidigt domæne, og flytter det så over når det nye site er helt færdigt.

Mht. gnu licenser, så tjek her:

http://da.wikipedia.org/wiki/GNU_Free_Documentation_License

Mht. til templates, så kommer det lidt an på hvilket template du får fat i. Du kan læse lidt overordnet om det:

http://ezinearticles.com/?Free-Templates-For-Joomla-Can-Help-You-Create-a-Business-Class-Website-For-Free!&id=2258958

.... og ellers er google bestemt din ven - der er skrevet masser om det derude Smile

Fra Frederikssund
Tilmeldt 1. Feb 08
Indlæg ialt: 485
Skrevet kl. 14:52

Hej,

Nu gør jeg det ikke så meget i Joomla, men normalt ligger jeg det enten op på min egen server eller kunden, lidt efter kundens ønsker..

Altså kan godt hjælpe med sikkerhedsopdateringer men ikke noget jeg bare gør, kun hvis det er et ønske fra kunden.

Du må godt hente et template og ændre i det. så vidt jeg ved. Men det er vigtigt at du gør kunden opmærksom på at du ikke selv laver det fra bunden..

mvh Kristoffer

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 14:54

tinevl:

Hej Amino'er,

Jeg vil høre jer som udvikler hjemmesider i Joomla til kunder, hvordan I gør sådan rent praktisk.

F.eks. laver I siden på et midlertidigt domæne og lægger det først over på kundens domæne, når det er færdigt, eller får I kundens loginoplysninger til deres webhotel.

Begge muligheder bruges ofte, som regel bruger man et midlertidigt domæne hvis kunden i forvejen har en hjemmeside. Hvis det er et helt nyt domæne/hjemmeside så plejer jeg ihvertfald at bruge det rigtige domæne, men så tilgengæld sætte kode på :)

tinevl:

Hvad med efterfølgende sikkerhedsopdateringer, sørger I også for det, eller er det bare kundens problem?

Jeg arbejder mest i Wordpress, og der tager jeg 199,- om måneden for at opdaterer sitet

tinevl:

Til sidst lige et spørgsmål vedr. GNU licensen. Er der nogle regler for brug af templates? Kan jeg godt tilpasse de templates jeg finder/køber, og så bruge dem til en hjemmeside som jeg sælger til en kunde?

Håber der er nogen der kan hjælpe en newbie :-)

Kotumen er at du bruger de templates du finder, og tilpasser dem som du lyster men sørger for stadigvæk at give credits til den oprindelige designer, f.eks. kan du skrive "Created by <dit navn> based upon <templatenavn> by <oprindelig forfatter>" i bunden af siden

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:45

nu er joomla jo lidt tungt med databaser osv, men jeg plejer bare (f. eks hvis kunden ikke har et domæne endnu) at lave sitet på et subdomæne på mit site (kundeher.simontoerring.dk), kunden kan her følge med som arbejdet skrider frem, og når alle er tilfredse smider jeg filerne over på kundens webhotel/server og flytter databaserne via phpmyadmin :)

Simon Tørring

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)