Kære Aminoer Står med et lille problem da jeg ikke kan få min bærbare computer op at køre. Jeg ville formatere computeren og slettede dermed en partition på maskinen. Det skulle jeg aldrig have gjort... MIn bærbare er en Acer, og jeg har snakket med Acer Support, som fortæller mig at jeg skal lave en ny partition på 50/50/20. For at kunne gøre det skal jeg opdatere BIOS. Jeg er ikke en ørn inden for computere, men måske kan jeg klare det med lidt hjælp. Er det noget nogen kan hjlæpe mig med, så jeg ikke behøver at sende den til support?
Venlig hilsen Daniel Delaney
|
Hej Daniel.
Det forstår jeg ikke helt, er det fordi BIOS'en skal oprette de partationer? Og mener de ikke at du skal lave 3 partationer på henholdvis 50 Gb, 50 Gb og 20 Gb?
Det kan sagtens lade sig gøre at lave de 3 partationer ved hjælp af lidt omveje. Du kan fx. starte din computer op på en såkaldt Live CD som gør det muligt for dig at starte et styresystem fra CD'en, og derfra kan du lave ændringer på din harddisk.
Men det er nok nemmere at opdatere BIOS. Ofte består denne proces i at du brænder den nye BIOS ned på en CD eller USB, og putter den i når maskinen starter op. Hvis du kommer med et produkt nr., eller model nr. på din maskine så kan jeg finde ud af lidt mere :)
Mvh. Kasper.