Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Grafisk design til halv pris...

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)
Fra Århus C
Tilmeldt 2. Mar 06
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke hvorfor jeg overhovedet svarer på disse halv negative kommentarer fra folk der vist ikke helt ved hvad de snakker om. Efter 10 års erfaring ved jeg at det tager ca. 10 timer at lave et gennemarbejdet logo. Så har man også været igennem en proces hvor man har sat mig ind i hvad det er for en virksomhed logoet er til, hvilke værdier man har i firmaet, hvilken målgruppe man skyder efter etc. Altså en grundig analyse af firmaet bag logoet. Herved sikrer man at virksomheden får et unikt logo der passer til alt hvad virksomheden står for. Derefter kommer designprocessen, hvor jeg laver måske 10 udkast, udfra disse vælger jeg tre, som jeg går videre til kunden med. Sammen udarbejder vi et færdigt logo som alle er tilfredse med, alle har været med til at lave det og resultatet er som regel et langtidsholdbart logo som virksomheden føler er deres ansigt ude til verden. 

Hvis man vil finde billigere logoer, er det ingen sag. Der er jo tusindvis af hjemmesider hvor man for 100$ kan få tyve designere til at slås om opgaven. Det kan man som designer ikke leve af og resultatet er som regel et jævnt og upersonligt logo. 

Min konklusion må være at seriøse virksomheder ikke synes det er urimeligt - tværtimod. De ved hvor vigtigt et logo er for virksomhedens/produktets image. Hvorimod det nystartede enkeltmandsfirma med lille/ingen omsætning, måske synes det er for stor en post. Så må man jo vente eller bruge designersites.

Mvh Rasmus

www.logomotiv.com

Tilmeldt 4. Jul 08
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 09:51

Jeg har selv benyttet en af de sider du refererer til. Oprettede et projekt med følgende specs: Akupunktur, sidder i lænestole under behandling, yin/yang, nåle og navn. Alle disse ting skulle indgå i logoet hvis det var muligt. Selvfølgelig skulle det laves som .ai fil. og være unikt. Pris: $200

Her er resultatet som jeg er yderst tilfreds med:

Fra Horsens
Tilmeldt 2. May 07
Indlæg ialt: 828
Skrevet kl. 10:18
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Det er så typisk. Aminoer er snart vant til at få smidt grafiske ting lige i hovedet!

Det er fanme sørgeligt, at lige så snart der er nogen som tilbyder et produkt til over 2000,- så står folk af lige med det samme! De vil hellere give 700,- også få måske et lorte produkt, men afligevel være tilfreds, det forstår jeg simplethen ikke. Det ødelægger branchen, og pris krigen!

Hilsen Nicolai Christensen - Reklamebureauet Drive design.

Fra Måløv
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 832
Skrevet kl. 10:20

Hvad er standardformatet logoet leveres i fra firmaer?

Tilmeldt 4. Jul 08
Skrevet kl. 10:24

Den person jeg refererede til skulle ha 7000 kr for et logo. Derudover er det et frit marked. Hvis du er rigtig god til det du lave får du vel også den pris du ønsker eller?

Kan se at du sælger visitkort. Er det en fast høj pris eller har du dumpet den for at få kunder i kassen? Hvis det sidste er tilfældet kan man vel kalde det dobbeltmoral eller????

Tilmeldt 4. Jul 08
Skrevet kl. 10:25

maelstrom:

Hvad er standardformatet logoet leveres i fra firmaer?

Som regel illustrator fil.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:28

Et logo skal laves i illustrator eller lignende vektorbaseret program, så du er sikker på, det altid kan skaleres ligeså tosset, som du ønsker det. Fra Illustrator kan du desuden enten gemme eller eksportere alle de filformater, du måtte ønske dig.

Fra Måløv
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 832
Skrevet kl. 10:32

Tak for svar. Kan de derefter inporteres i photoshop ?

Jeg er nemlig ved at få lavet nogle logoer der leveres i nævnte format, men jeg er selv vandt til photoshop.

Tilmeldt 4. Jul 08
Skrevet kl. 10:33

maelstrom:

Tak for svar. Kan de derefter inporteres i photoshop ?

Jeg er nemlig ved at få lavet nogle logoer der leveres i nævnte format, men jeg er selv vandt til photoshop.

Ja det kan.

Fra Horsens
Tilmeldt 2. May 07
Indlæg ialt: 828
Skrevet kl. 10:34

Selvfølgelig kan du åbne det i photoshop, og skalere det op i den størrelse du har lyst til, men ville anbefale at bruge inDesign, som er med hvis du har købt adobe pakken, hvor photoshop også er med i ;)

Hilsen Nicolai Christensen - Reklamebureauet Drive design.

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)