Jeg står i en situation hvor jeg skal ansætte en programmør og en designer? Har slet ingen erfaring med at programmere?
Hvordan finder jeg ud af og de kan det jeg skal bruge?
|
Det vil der helt sikkert være delte meninger om.
De fleste foretrækker XHTML Strict+CSS idag og helst valid dvs. den overholder standarderne udskrevet af W3C
Og så er der et religionsspørgsmål om den skal køre ASP og MSSQL eller PHP, Python og MySQL eller PostgreSQL
... og for ikke at fylde dig med flere ord der gør dig mere forvirret end du er i forvejen så vil jeg først og fremmest spørge dig om et par ting ..
- Hvor advanceret skal din side være? Skal det primært være en info og kontaktside så kan dette gøres for rimelig billige penge oveni måske medregnet lidt søgemaskineoptimering og et par kroner i reklame.
- Er det et firma du skal repræsentere eller en drøm om en side med en masse funktioner du skal have udlevet ?
Hvis du bare skal have en infoside så skal din designer/programmør som minimum kunne:
XHTML, CSS og standarderne dertil så de kan valideres. Det er stort set en defacto standard.
Hvis du skal have en hjemmeside med flere funktioner i såsom login, bogføring, interface til at rette indhold osv. så skal du lede efter en programmør der kan et dynamisk websprog dvs.
ASP/ASP.net eller PHP, Python. Der findes os alternativer her men de knap så populære.