Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tøjfirma med fokus på computerspillere!

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg går med en tank om at starte et tøjfirma op til computerspillere..

Overordnet skal det være at vi selv laver designet, hvor firmaets navn nærmere er logoet. Vi vil så sponsorer forskellige hold eller spillere, som spiller forskellige turneringer inden for computer, på den måde kan man komme ud med sit produkt..

Senere vil man så kunne lave gode musemåtter mus, ting som man bruger når man spiller, egne energidrik, energibar..

Salg vil foregå til turneringer, på webshop til private spillere og netcafer!

Tror i det er noget som vil fungere eller skal man gå efter en anden gruppe, så man ikke satser på computerspillere!

Altid en ny ide!

Fra København S
Tilmeldt 20. Jun 09
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 14:02

Hej Miloz

Jeg ved ikke hvormeget du kender til branchen?

Gamer du selv? Hvor gammel er du?
Har du erfaring med spil produkter?

Grunden til at jeg spørger er at gamere er et specielt folkefærd. De kan være ufatteligt svære at komme ind på hvis man er udefra kommende. Normal markedsføring rammer dem ikke men andre nemme kneb kan ramme dem kraftigt.

Jeg har selv stået for markedsføringen for et server hos til gamere. Det var rigtigt sjovt at nemt at bygge op. Udover det har jeg venner / forbindelser til de fleste gamer firmaer og organisationer der har med pro gaming at gøre. Udover det har jeg hjulpet til med sponsor deals til flere teams. Kender til branchen indefra.

Jeg tror slet ikke det er et umuligt marked at komme ind på. De unge drenge idol dyrker de kendte ufatteligt meget. De tror at hvis de bruger det samme som de gode gamere så vil de selv blive ligeså gode.

vedr mussemåtter så er det for tiden så mange store spillere på markedet at jeg ikke tror at det er der du skal satse. Så skal det være fordi at du har fundet på noget nyt og anderledes. Jeg tror at du skal fokuserer på tøj siden indtil du har opbygget firmaet.

F.eks så står Steelseries jo på næsten hele markedet for mussemåtter. Qpad er så småt på vej til at dø på det danske marked. De er næsten usynlige og Steelseries har fået skubbet dem ud næsten alle steder. Der er nye produkter og firmaer på vej ind (razer er først ved at få markedsandele nu og en ny spiller på markedet zowie-gear er også hurtigt på vej frem)

Så sats på gamer tøj. Du vil ikke have nogle direkte konkurrenter.

Hvis du vælger at fuldføre din ide så skriv lige til mig. Jeg har en masse irl kontakter som nok ville kunne gavne dig (de største lans, store netcafeer og mange top teams (cs/css/cod4)

Fra København S
Tilmeldt 9. May 09
Skrevet kl. 14:09

wow super svar, tusind tak... Jeg er 23 år og har selv spillet mange forskellige spil, både på teams men mere som hygge på det sidste, skal jo også være plads til studie og job.!

Er ikke selv inde i det tekniske omkring computere, altså hvilket grafikkort der slår hvilket osv., men kan godt lide at spille og det sociale aspekt..

For mit vedkommende, så er det spændende for mig at jeg godt kan lide branchen og så at jeg er til det kreative, markedsføring og salg! Har selv uddannelse indenfor de to sidste områder og skal i gang med en cand.merc inden for markedsføring...

Nu er det jo også sådan at det kan være hårdt at spille i flere timer, så ting som at sidde godt er jo også vigtigt, det kan man også satse på (tænker ikke på stole, men mere en form for pude eller noget som gør at man ikke belaster sin ryg så meget)

Tror du også at energidrik og energibar ville være noget som kunne sælge, altså noget med firmaets navn og en ny smag?

Altid en ny ide!

Fra København S
Tilmeldt 20. Jun 09
Skrevet kl. 14:18

ja helt sikkert. ALT kan sælges til gamere. Men først skal du opbygge et navn.

Hvis de unge mener at dit navn er sejt så kan det også sælge.

ved ikke vedr gamer puder... Frygter at de vil føle at det er for fornuftigt og ikke er sejt nok. I gamer verdenen er normal markedsføring og fornuft jo gone. De vil have at det er SEJT og at de seje bruger det.

Jeg har selv arbejdet med salg i snart 13 år. med frygt for at afsløre at jeg er en nørd så har jeg i min fritid gamet rimeligt seriøst og derigennem kender jeg gaming scenerne. Udover det så kender jeg irl flere af dem fra blandt andet steelseries og zowie. Jeg er gode venner med Sui der ejer SLAP.dk og hans slaplive lan. Jeg har stået for markedsføring for DSRack.dk (server host der pt er dks største) og hjulpet til med ideer til både cpg-netcafe og ingame netcafe ( www.ingame.dk )

Så hvis du skal have dine ting ud hvor de kan prøves af er det intet problem.  Hjælper sgu gerne gratis hvis du så engang giver en kop cacao eller en fadøl Smile

Fra Rødovre
Tilmeldt 13. Jan 09
Indlæg ialt: 276
Fra  Startenwebshop.dk Skrevet kl. 14:20
Fra København S
Tilmeldt 9. May 09
Skrevet kl. 14:21

Den er jeg med på.. Men da det stadig er på idefasen så gør der nok lidt tid.. Men har en ven, som tegner skide godt og kan lave fede designs..

Men inden vi går i gang, så vil jeg nok gerne snakke med dig, da du ved bedre hvad gamere vil have, altså hvordan tøjet skal være :)

Altid en ny ide!

Fra København S
Tilmeldt 9. May 09
Skrevet kl. 14:22

Ja self finder der nogen, men den er tysk og hvis man sponsorer danske hold eller er til forskellige events, så er det måske meget fedt med et dansk firma!

Altid en ny ide!

Fra København S
Tilmeldt 20. Jun 09
Skrevet kl. 14:23

kender dem godt. De er bare slet ikke nået til Danmark.

Der findes også flere sites der selv laver et par t-shirts og der findes sites / webshops hvor man selv kan vælge text.

Så ja der findes flere der prøver men jeg har aldrig set deres t-shirts blive brugt aktivt og jeg har ikke hørt dem omtalt på nogle af dks største gamer forummer.

Så frygter dem ikke det vilde

Fra København S
Tilmeldt 9. May 09
Skrevet kl. 14:25

Netop, det giver ikke det store bare at sælge på ens hjemmeside.. Gælder om at komme ud til disse events og være en del af dette community!

Men Simon, kan du ikke lige smide din mail så jeg altid kan kontakte dig :) ?

Altid en ny ide!

Fra København S
Tilmeldt 20. Jun 09
Skrevet kl. 14:27

hvordan sender jeg en privat besked herinde ?

Gider ikke smide mit tlf nr ud på et forum.....

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)