Hej alle,
Jeg går med en tank om at starte et tøjfirma op til computerspillere..
Overordnet skal det være at vi selv laver designet, hvor firmaets navn nærmere er logoet. Vi vil så sponsorer forskellige hold eller spillere, som spiller forskellige turneringer inden for computer, på den måde kan man komme ud med sit produkt.. Senere vil man så kunne lave gode musemåtter mus, ting som man bruger når man spiller, egne energidrik, energibar.. Salg vil foregå til turneringer, på webshop til private spillere og netcafer! Tror i det er noget som vil fungere eller skal man gå efter en anden gruppe, så man ikke satser på computerspillere! |
Hej Miloz
Jeg ved ikke hvormeget du kender til branchen?
Gamer du selv? Hvor gammel er du?
Har du erfaring med spil produkter?
Grunden til at jeg spørger er at gamere er et specielt folkefærd. De kan være ufatteligt svære at komme ind på hvis man er udefra kommende. Normal markedsføring rammer dem ikke men andre nemme kneb kan ramme dem kraftigt.
Jeg har selv stået for markedsføringen for et server hos til gamere. Det var rigtigt sjovt at nemt at bygge op. Udover det har jeg venner / forbindelser til de fleste gamer firmaer og organisationer der har med pro gaming at gøre. Udover det har jeg hjulpet til med sponsor deals til flere teams. Kender til branchen indefra.
Jeg tror slet ikke det er et umuligt marked at komme ind på. De unge drenge idol dyrker de kendte ufatteligt meget. De tror at hvis de bruger det samme som de gode gamere så vil de selv blive ligeså gode.
vedr mussemåtter så er det for tiden så mange store spillere på markedet at jeg ikke tror at det er der du skal satse. Så skal det være fordi at du har fundet på noget nyt og anderledes. Jeg tror at du skal fokuserer på tøj siden indtil du har opbygget firmaet.
F.eks så står Steelseries jo på næsten hele markedet for mussemåtter. Qpad er så småt på vej til at dø på det danske marked. De er næsten usynlige og Steelseries har fået skubbet dem ud næsten alle steder. Der er nye produkter og firmaer på vej ind (razer er først ved at få markedsandele nu og en ny spiller på markedet zowie-gear er også hurtigt på vej frem)
Så sats på gamer tøj. Du vil ikke have nogle direkte konkurrenter.
Hvis du vælger at fuldføre din ide så skriv lige til mig. Jeg har en masse irl kontakter som nok ville kunne gavne dig (de største lans, store netcafeer og mange top teams (cs/css/cod4)