Jeg går og overvejer at ansætte en sælger til min virksomhed. Jeg sælger delfinrejser til private, virksomheder samt delfinterapi til særlige adfærdsfølsomme mennesker.
Jeg har nu været afsted til dette dejlige sted i Tyrkiet i 2 år og kan se at interessen for at svømme med delfiner er stadig stigende - dejligt! Men jeg kunne godt tænke mig en større belægning - især på virksomheder, der kunne give deres medarbejdere en alletiders og anderledes teambuilding - hvem vil ikke se chefen spille fodbold med en delfin eller sekretæren i et andet outfit?
Jeg søger en selvstændig, kreativ tænkende og nærværende sælger, som måske allerede har kontakten til virksomheder.
Løn og aftaler iøvrigt taler vi om.
Kan du sælge sol, sommer og DELFINER - lad mig høre fra dig!
Jeg selv er netop vendt hjem fra Norge og søger efter nyt job som sælger. Jeg kunne godt tænke mig at høre meget mere om stillingen, da jeg syntes det lyder utrolig interessant.
Jeg har arbejdet som sælger/salgskonsulent siden 2002 og har en del kontakter i både erhvervslivet og i det offentlige, samt via min bekendtskabskreds.
Jeg kan også kontaktes på mail: tub@stofanet.dk eller tlf: 51949915
Tak for din henvendelse - min revisor er pt. i fuld sving med alle de praktiske sager; ApS, garantifond osv. - indtil videre har det kørt under mit andet firma med Tyrkiet Eksperten som teknisk rejsearrangeør.
Ak, ja - Aminoiværksætteri kan bruges til mange ting - der i blandt også at stoppe andres gode idéer - Jeg er helt ny på Amino, men har da allerede mærket iværksætteriet - kort efter mit indlæg/min efterlysning, blev jeg "tagget" af en anden iværksætter, som nydeligt henledte rejsegarantifonden på min ekstistens - det i sig seslv gjorde nu ikke noget, da jeg allerede var nået til den kendsgerning, at jeg skulle den vej omkring - det kan jeg nemlig godt selv finde ud af! Det som tricker mig lidt, er bare spørgsmålet; Er det hvad iværksættere kan bruge hinanden til? At "melde" hinanden?? Så er jeg nemlig havnet et forkert sted...
Så indtil videre indstiller jeg min eftersøgning - jeg skal nemlig - efter denne henvendelse - faktisk lukke min hjemmeside/virksomhed ned indtil min registrering er i hus - så til dig som "taggede" mig - Tak for det!
Til dig som var oprigtig interesseret - Tak for din henvendelse, måske vender jeg tilbage når alle de formelle papirer er i orden.
Lyseslukkere findes desværre over det hele, men lad nu ikke en enkelt usympatisk ..... ødelægge det for dig. Jeg syntes stadig det er rigtig spændende projekt og vil stadig gerne høre en masse mere om det, måske med henblik på at SÆLGE SOL, SOMMER OG DELFINER i fremtiden, når papirerne er i orden.
Håber at høre mere fra dig, da jeg stadig er mere end almindelig interesseret.
Men jeg kunne godt tænke mig en større belægning - især på virksomheder, der kunne give deres medarbejdere en alletiders og anderledes teambuilding - hvem vil ikke se chefen spille fodbold med en delfin eller sekretæren i et andet outfit?
Først og fremmest er det et rigtig spændende koncept du har fået stablet på benene. Jeg er ikke i tvivl om du kan få "fyldt" dine kalender ud i turistsæsonen.
Udfordringen i relation til Teambuilding er få serveret et indhold, der retfærdiggør at en virksomhed vil bruge penge på at holde teambuilding hos dig. Så snart det er sol, sommer og udland skal der meget til at SKAT vil acceptere et fradrag for sådanne ture. For at sådanne rejser kan trækkes fra i virksomhedens regnskab skal de være forretningsmæssigt begrundet. Dertil kommer at hvis turen får et for turistmæssigt indhold kan det også medføre problemer.
Hvad du måske skulle overveje var at supplere lidt mere med hvor gode konference fasciliteter der er tilrådighed. Give virksomhederne en ide om at de kan holde en afdelingstur til tyrkiet med et fagligt indhold kombineret med teambuilding.
Jeg ved at der flere af de store selskaber, der har lagt afdelingsture til udlandet - eksempelvis Ægyten - alene af den grund at hotel + mad + fly var billigere end et tilsvarende dansk konferencehotel. En overvejelse kunne måske være at sætte nogle vejledende priseksempler op??
Som Torben skrev til dig så er der desværre altid nogle iblandt os mennesker som enten er misundelige, konkurrenter eller måske har vedkomne bare ikke selv opfundet den dybe tallerken, og derfor skal du altid huske ikke at fortælle mere end du kan tåle at få 10 gange tilbage, og det tror jeg gælder uanset hvem og hvor du deler dine glæder eller interesser.
Men jeg mener helt klart at Amino er til for at hjælpe os alle videre, Amino har givet rigtig mange mennesker mulighed for at føre deres drømme ud i virkeligheden samt skabe en forretning de fleste kan være stolte af.
Ak, ja - Amino iværksætteri kan bruges til mange ting - der i blandt også at stoppe andres gode idéer -
Ja - Ak ak det er da sørgeligt. Misundelse er jo en grim ting. Jeg er selv forholdsvis ny herinde og synes bestemt, at dem jeg har mødt er super flinke, rare og hjælpsomme.
Så op med modet - Amino er godt.
Lad os endelig høre mere når du kommer i gang. Du er altid velkommen til at sende en PB, hvis du skal bruge hjælp med at lokalisere en sælger. Jeg kender et par stykker ud over mig selv.
Ak, ja - Amino iværksætteri kan bruges til mange ting - der i blandt også at stoppe andres gode idéer - Jeg er helt ny på Amino, men har da allerede mærket iværksætteriet - kort efter mit indlæg/min efterlysning, blev jeg "tagget" af en anden iværksætter, som nydeligt henledte rejsegarantifonden på min ekstistens - det i sig seslv gjorde nu ikke noget, da jeg allerede var nået til den kendsgerning, at jeg skulle den vej omkring - det kan jeg nemlig godt selv finde ud af! Det som tricker mig lidt, er bare spørgsmålet; Er det hvad iværksættere kan bruge hinanden til? At "melde" hinanden?? Så er jeg nemlig havnet et forkert sted...
Så indtil videre indstiller jeg min eftersøgning - jeg skal nemlig - efter denne henvendelse - faktisk lukke min hjemmeside/virksomhed ned indtil min registrering er i hus - så til dig som "taggede" mig - Tak for det!
Til dig som var oprigtig interesseret - Tak for din henvendelse, måske vender jeg tilbage når alle de formelle papirer er i orden.
Med venlig hilsen
Heidi Petersen
Hej Heidi,
Jeg synes også din ide lyder super spændende og med det rette indhold i konceptet er jeg sikker på at det kan have interesse hos en lang række virksomheder.
Hvad angår Amino, så oplever jeg det som et sted hvor man kan få rigtig god rådgivning og feedback. Brugeren herinde er gode til at bidrage med ideer, overvejelser osv. Men man skal også være forberedt på en del kritiske spørgsmål, hvilket jeg egentlig synes er ret fair.
Det er selvfølgelig træls for dig at du er nødt til at holde en "pause" i udviklingen af dit projekt pga. af formaliteterne der skal på plads, men ikke dest jo mindre, så var spørsmålet blot om du var medlem af rejsegaranti-fonden. I mine øjne et meget legalt spørgsmål i forhold til dit indlæg og et spørgsmål som du alligevel vil møde første gang du henvender dig til en virksomhed. Jeg vil formode at en evt. interesseret ansøger også ville have interesse i spørgsmålet. Min oplevelse er at de folk der starter tråde som denne kan drage fordel af de spørgsmål der bliver stillet til konceptet man har gang i, hvor end kritiske de må lyde, så er det som regel spørgsmål som man skal forholde sig til, på den ene eller den anden måde.
Ved at tage spørgsmålet til efterretning og give et sagligt svar herpå, viser du også at du som annoncør er seriøs og har et gennemtænkt koncept -både over for en evt. ansøger til jobbet, men også over for potentielle kunder.