Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fysisk placering af web server

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Middelfart
Tilmeldt 1. Dec 08
Indlæg ialt: 238
Fra  Dynamics Experts ApS Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har idag min webserver placeret i Canada. Mit domæne er et *.net og min besøgende kommer primært fra USA 15%, UK 10%, Indien 8%, Tyskland 7% osv. Danmark udgør kun ca. 5%.Totalt set har jeg ca. 50000 besøgende om måneden.

Men nu har jeg brug for en ny dedikeret server og har der læst at det godt kan betyde meget hvor man har sin server placeret, når man tænker på eens placering på Google.

Jeg har primært kunne finde information hvor man taler om forskellen mellem at have et nationalt tld som f.eks. .DK vs et .COM domæne og hvorvidt det betyder noget for resultatet om dette er placeret i hhv. DK eller ikke DK.

Men hvad med et .NET domæne? Betyder det her noget om det er placeret i hhv. Canada, Danmark, USA eller hvad?

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 12:03

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Middelfart
Tilmeldt 1. Dec 08
Indlæg ialt: 238
Fra  Dynamics Experts ApS Skrevet kl. 12:44

Hej Mikael,

Ja den tråd har jeg læst. Men den beskæftiger sig heller ikke rigtig med .NET / .ORG eller andre TLD's. Kun nationale (eks. .DK) og .COM.

Jeg ville gerne vide om der er kendte forskelle for så vidt at jeg har min server i USA eller Canada eller DK ved et .NET domæne.

Men jeg har også lige et "tillægsspørgsmål". Jeg så Matt Cutts webcast vedr. geo meta tags og hørte at han her sagde at det var nok at opdatere ens servers IP nummer. Kan man få et Dansk IP nummer til en en amerikansk server eller omvendt?

Fra Roskilde / Esbjerg
Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 206
Fra  VELOCIGROUP Skrevet kl. 13:05

Erik P. Ernst:
 Kan man få et Dansk IP nummer til en en amerikansk server eller omvendt?

Nej, I Europa er det http://www.ripe.net der står for allokering af IP-adresser. I USA er det http://www.arin.net/. Da IP-adresser er allokeret i blokke, kan det ikke lade sig gøre.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 14:16
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 2 person

Nu er alt ikke SEO Smile så umiddelbart ville jeg sige så tæt som muligt på dine brugere. Hvis du havde en server i DK men havde flest besøgende fra US, så har de forholdsvist lange ping tider (og omvendt).

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)