Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betalings gateways...

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 207
Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Mikjær Christensen:
Det passer ikke, du skal ikke have noget at gøre med PBS's systemer. Det afhænger udelukkende af gateway provideren.

Quickpay har ingen problemer med det, så det passer ikke. Har to shops med hvert sin aftale kørende på samme gateway og det uden problemer.

JDATrading.dk - Erotisk Internet Handel - JDATrading.dk

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 11:54

JDA Trading ApS:

Det passer ikke, du skal ikke have noget at gøre med PBS's systemer. Det afhænger udelukkende af gateway provideren.

Quickpay har ingen problemer med det, så det passer ikke. Har to shops med hvert sin aftale kørende på samme gateway og det uden problemer.

Det var jo lige præcis det jeg sagde?

Fra Odense
Tilmeldt 20. Feb 07
Skrevet kl. 11:57

Det var jo lige præcis det jeg sagde?

Ja så forstår jeg ikke det du skrev. Er jo netop PBS der ikke kan håndtere det, da de ikke kan skille betalingerne af og se hvilken shop der er handlet i :-)

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 12:04

JDA Trading ApS:

Ja så forstår jeg ikke det du skrev. Er jo netop PBS der ikke kan håndtere det, da de ikke kan skille betalingerne af og se hvilken shop der er handlet i :-)

NEJ!

Det har INTET med PBS at gøre! Den slags begrænsinger ligger, hvis de findes, hos din betalingsudbyder.

Du har behov for nogen der kan sætte et system op til dig, som virker! Hvor du ikke skal tænke på teknik og des lige, det er nemlig til at få går hår af :P . Det har jeg lige tilbudt at gøre for dig. :)

Glædelig Fredag.

Fra Odense
Tilmeldt 20. Feb 07
Skrevet kl. 12:14

Det har INTET med PBS at gøre!

Nå, men jeg har altså lige snakket med dem, hvor de ringede tilbage efter at have undersøgt det til bunds.

Det er deres system der hindrer at jeg kan bruge en fælles gateway til mine 5 shops ! Med mindre at jeg lavede en fælles indkøbskurv på et domaine, som så havde aftalen...

Fra Odense
Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 174
Fra  LAIT Skrevet kl. 15:05

Hej Jesper

Du skriver godt nok at PBS siger at det ikke kan lade sig gøre: "Det er deres system der hindrer at jeg kan bruge en fælles gateway til mine 5 shops".

Det er lidt mystisk det her og jeg tror måske at dig og PBS taler forbi hinanden? Jeg er ganske sikker på at Mikkel har ret, på trods af hvad PBS har meldt ud.

Lad mig lige prøve at præcisere sagen som jeg ser den:

1. Det komplette system består af 3 delsystemer: Dit website, den betalingsgateway du benytter og så PBS
  2. Dit/Dine website(s) skal opfylde de krav PBS stiller. Disse krav har du allerede opfyldt i og med at du har indløsningsaftaler for hvert website
  3. På samme måde skal den betalingsgateway du benytter opfylde PBS krav. Det gør den...  ellers ville den ikke fungere :-)

Så langt så godt...  PBS er glade og så er du også - udover at du betaler for 5x betalingsgateway-aftaler hver måned

1. Betalingsgateway'en kan intet andet end at indsamle kortdata på korrekt vis (at gøre det på korrekt vis er det du betaler for) og sende dette videre til PBS. PBS får følgende data fra gatewayen når en kunde forsøger at lave en transaktion:

Beløb
    Valuta
    Kortdata
    og VIGTIGT i dene sammenhæng: Hvilken indløsningsaftale og website transaktionen hører til!
    (Hertil kommer andre ting som er ligegyldige i denne sammenhæng)

PBS kigger så på dette data og afgør om en transaktion kan gennemføres eller om den ikke kan...
  2. Det som er interessant, er om du kan finde en udbyder som kan levere dig en betalingsgateway som kan "tweekes" således, at din webshop selv kan fortælle hvilken aftale den pågældende transaktion vedrører. Hvis du kan programmere dig ud af dette, så kan du købe ET abonnement hos denne udbyder (ét abonnement - og ikke 5) og så programmere dig ud af resten
  3. PBS er ligeglad med hvor mange abonnementer du har købt hos udbydere af betalingsgateways. De er bare interesserede i at der betales for én indløsningsaftale for hvert website

Du er velkommen til at ringe eller skrive hvis ovenstående ikke giver mening ;-)

Mvh. Anders

Anders Lund
Lund & Andresen IT = Umbraco udvikling og ASP.NET

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 15:08

JDA Trading ApS:

Nå, men jeg har altså lige snakket med dem, hvor de ringede tilbage efter at have undersøgt det til bunds.

Så hør dog på hvad jeg siger ! (eller evt hvad Anders lige har skrevet) ... hvis ikke det passede ville jeg ikke skrive det. Du har misforstået hvad han sagde.

Hav en fantastisk weekend :)

Fra Odense
Tilmeldt 20. Feb 07
Skrevet kl. 16:47

Anders Lund:
Det er lidt mystisk det her og jeg tror måske at dig og PBS taler forbi hinanden? Jeg er ganske sikker på at Mikkel har ret, på trods af hvad PBS har meldt ud.

Nej men problemet med en kreditkort gateway til 5 shops er jo at PBS ikke kan skille transaktionerne fra hinanden og se fra hvilken shop den kommer. Hvilket du jo selv er inde på. Så er det jo også korrekt at det system PBS bruger har en begrænsning.

Men selvfølgelig kunne det gøres på anden vis hvis det var at f.eks. QuickPay gav mulighed for at ligge flere merchant numre ind på samme login. Så vil QuickPay kunne lave sorteringen på de enkelte transaktioner og fortælle til PBS i hvilken shop der er handlet. Men da de ikke gør det og nok heller ikke har interesse i at gøre det, da de så for mit vedkommenes skyld kun vil have 1 gateway ved dem og ikke som nu 5.

Men kan da ikke se at PBS har informeret mig forkert. For det er da stadig en begrænsning i deres system. Som de eller gateway udbyderne kan løse. Så tror vi skriver lidt galt af hinanden da vi ser/læser det fra hver vores vinkel. Specielt da det kan løses fra flere vinkler...

Tilmeldt 9. Apr 08
Indlæg ialt: 315
Skrevet kl. 16:53

Det er MEGET simpelt.

PBS reglerne siger at HVER butik skal have sin EGEN aftale. (dermed duer ideen med fælles kurv heller ikke, for så ville vi også have udbydere der tilbød at bruge deres).

Hvorfor pokker råber I sådan op overfor hinanden? Det kan man sgu da læse i deres betingelser.

Live Cam Chat - danske og europæiske piger chatter online - Dansk LiveCam

Fra Odense
Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 174
Fra  LAIT Skrevet kl. 17:18

ppehrson:

Det er MEGET simpelt.

PBS reglerne siger at HVER butik skal have sin EGEN aftale. (dermed duer ideen med fælles kurv heller ikke, for så ville vi også have udbydere der tilbød at bruge deres).

Hvorfor pokker råber I sådan op overfor hinanden? Det kan man sgu da læse i deres betingelser.

Ej, nu må du sgu lige læse tråden inden du råber op: Det er flere gange pointeret her i tråden at Jesper HAR en indløsningsaftale til hvert domæne. Så det er ikke det snakken går om....

Jesper du er inde på det rigtige: Netop af Quickpay (eller anden udbyder) dynamisk kan vælge merchantnummer (dermed kan give PBS besked om hvilken indløsningsaftale det handler om). Altså at kunne skifte de parametre i kaldet til PBS som definerer hvilken indløsningsaftale der skal noteres transaktioner under.

Det er tidligere skrevet at dette tilsyneladende lader sig gøre...  det er derfor jeg mener at dig og PBS må have talt forbi hinanden. Det du er ude efter er altså noget der programmatisk kan koble op på betalingsgatewayen og dynamisk angive hvilken indløsningsaftale der så at sige skal "battles med".

Mvh. Anders

Anders Lund
Lund & Andresen IT = Umbraco udvikling og ASP.NET

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)